[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:33

Wel fijn dat ze toch nog diploma's hebben gehaald :D

Ik had graag gewild Ingrid maar ik ben dan nog op vakantie {:} Leuk dat je weer met Deedee mag rijden!

Linsey1998

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:41

Oh is goed hoor! We kijken wel eventjes :) Hoef er ook niet lang op te zitten, al is het een stukje stappen dan weet je vaak wel genoeg :P

Waar ga je heen op vakantie Susanne?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:43

We gaan een roadtripje maken richting Zuid Frankrijk en vanaf daar naar Italië (riviera, toscane). We hebben niets geboekt en gaan helemaal doen waar we zin in hebben en als we leuke plaatsen tegenkomen zoeken we daar een hotelletje :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:12

Ahhh leuk! Jullie hoeven dus ook pas naar huis wanneer jullie zelf willen/ moeten werken :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:22

Ja, maar we gaan ongeveer twee weken, iets minder waarschijnlijk. Langer vind ik niet leuk :')

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:41

Susanne schreef:
Ja, maar we gaan ongeveer twee weken, iets minder waarschijnlijk. Langer vind ik niet leuk :')

Nee heb ik ook! Ik ga 11 dagen op vakantie, ben ook benieuwd hoe dat bevalt. Ga meestal 8 dagen. Mis altijd mijn ponyvriendjes t meeste :') De karritjes vooral in het avondzonnetje :P Eerste wat ik doe als ik thuis ben is naar stal :o

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:46

Jeetje jullie praten te veel!

Super gedaan gisteren Susanne. 3 winstpunten en ook nog eens een heerlijk gevoel!
Ik snap best dat jullie de paarden gaan missen. Ik ben dit jaar voor het eerst een paar dagen op vakantie geweest en in augustus gaan wij weer een paar dagen.

Welke sportvoeding raden jullie aan? Van de pavo topsport wordt Jimmy wat jeukerig. Hij mag vooral iets meer pit krijgen, dat mist hij nu een beetje.
Met voervergelijk neig ik nu het meeste naar de subli sportmuesli. Maar misschien heeft iemand anders nog tips?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:54

Pavo ben ik zelf niet kapot van, Bink krijgt van bijna alle voersoorten van Pavo verschrikkelijke jeuk :n

Ik voer zelf gewoon basismuesli aan toliene, maar dat komt ook omdat ze al heet wordt van een hooisprietje :') Als ik haar sportbrok of sportmuesli geef gaan we vliegen _O-

Bink voer ik ook basismuesli, met een handje gebroken mais. Ook krijgen ze beide een hand lucerne

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:06

Linsey1998 schreef:
Pavo ben ik zelf niet kapot van, Bink krijgt van bijna alle voersoorten van Pavo verschrikkelijke jeuk :n

Ik voer zelf gewoon basismuesli aan toliene, maar dat komt ook omdat ze al heet wordt van een hooisprietje :') Als ik haar sportbrok of sportmuesli geef gaan we vliegen _O-

Bink voer ik ook basismuesli, met een handje gebroken mais. Ook krijgen ze beide een hand lucerne

Ruilen :') Jimmy is liever lui dan moe.
Ik probeer ook veel overgangen te rijden om hem wat wakkerder te krijgen.

Ik ben stiekem wel heel erg trots. Ik ben tegenwoordig niet meer zo een held met rijden en nadat Jimmy een tijd terug met aanspringen in galop een mini bokje gaf ( stelde niet eens wat voor :') ) durfde ik het niet meer zo goed.
Dus ik heb die galop een tijdje gelaten voor wat het was. En vanmorgen durfde ik het weer aan en heb ik flinke stukken met hem kunnen galopperen :D Ik weet dat het niet veel voorstelt voor de meeste hier, maar ik was gewoon heel blij dat ik het weer aandurfde.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:08

Pavo topsport was ik super tevreden over, het is een mooi voer met weinig suiker en waar je ook nog eens zeer weinig van hoeft te voeren, maar Willem kon de hoeveelheid eiwitten niet handelen. Hij piste z'n hele stal vol.

Toen even een zakje andere sportmuesli gehaald (volgens mij subli) maar merkte ik weinig verschil mee, kwam wat energie te kort ook. Daarna overgestapt op Havens powerplus en super tevreden over, inmiddels aan de derde zak bezig. Geeft voldoende energie zonder vervelend te maken.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:12

Wat goed dat je weer lekker hebt kunnen galopperen zonder angst!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:17

Klinkt goed Susanne!

Moet nog tot september wachten op vakantie.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:49

mirriejj schreef:
[ Ik weet dat het niet veel voorstelt voor de meeste hier, maar ik was gewoon heel blij dat ik het weer aandurfde.

Jawel hoor, hier idem :D :D
Fijn voor je !

Susanne; jammer van 1 juli maar vakantie is leuker :-)
Ik heb een tip voor je mocht je van de kust van frankrijk richting toscane rijden: Cinque Terre!!!
Zo ongelooflijk prachtig !!! Vanuit La Spezia met de trein, zoooo gaaf!
google maar eens

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 12:29

IngridM schreef:
mirriejj schreef:
[ Ik weet dat het niet veel voorstelt voor de meeste hier, maar ik was gewoon heel blij dat ik het weer aandurfde.

Jawel hoor, hier idem :D :D
Fijn voor je!

Nog geen bokkende pony voor de wagen, maar Donja bokt (gericht) als je haar uit de grote bak wil halen. Want ze wil daar niet uit :') toch best eng als ze dan zo dichtbij komt!

Ik vind het knap van je hoor Mirriejj!

Mijn laatste ervaring met paard en wagen was niet zo positief. Ongeluk met fjord, recht een diepe sloot in. Fjord is getraumatiseerd en staat al 5 jaar stil.. :(

Ik heb Donja afgelopen weekend eeeeeventjes voor de sulky gehad en een rondje van 500 meter gemaakt. Gewoon om te zien of alles paste. Maar haar nieren waren wel weer dikker... dus nog maar weer veel rust.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:22

Patty14 schreef:
Klinkt goed Susanne!

Moet nog tot september wachten op vakantie.

Ik oktober, maar al wel een weekje vrij geweest dit jaar en 4 dagen weg geweest.

Suus, super netjes. Gefeliciteerd!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:00

Hellooo dames! Ik ben weer terug van vakantie! Wel bij gelezen maar verder even niks :')
Ik hoop morgen even een bijlees post te kunnen maken. Mn vader is mij en mn moeder op komen halen van schiphol en werkt vandaag even thuis dus de computer is nu bezet en vanavond wil ik heel graag even een kort rondje met floor doen *D
Het strandje direct bij ons hotel (moesten daarvoor wel ca 400 meter bergaf)
Afbeelding

Dit is tijdens een excursie in Albanië, 40 jaar lang tot '91 heeft Albanië potdicht gezeten, het stond toen ook bekend als het noordkorea van europa, nu begint het land er pas echt op te krabbelen. Maar nogsteeds is er in veel dorpen geen netstroom of stromend water en daar is het echt nog zo dat vrouwen voor het huis de kinderen en het land zorgen en de mannen in de koffiebarren of op de markt dealtjes sluiten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit spoor werd in de communistise tijd gebruikt voor het vervoeren van ijzer uit de ijzer mijnen. Maar toen de grenzen weer opengingen hebben ze de mijnen dicht gegooid, dit spoor ligt er al 40 jaar ongebruikt.
Afbeelding
Uitzicht op een van de dorpjes waar we zijn geweest
Afbeelding

St naum vlak voor de Albaneze grens
Afbeelding

De natuurlijke bronnen die bij st naum liggen. Er worden geen motor boten toegelaten in de bronnen. Als je een tochtje wilt word je geroeid
Afbeelding

Bay of bones onderweg naar st naum, hier zijn heel veel arceologische opgravingen gedaan en de macedoniers leefden vroeger in zulke huisjes op het waterAfbeelding

Uitzicht op de boot richting Ohrid, dit is een van de oudste en grootste steden aan het Ohrid meer. Voor 2/3e is het meer van Macadonië en voor 1/3e van Albanië het meer is ook vanuit Macedonië beschermt door UNESCO maar in Albanië word er gewoon gevist op de Forellen die er zwemmen.
Afbeelding

Ik vond Macedonië echt de moeite waard. Als het iets minder mooi weer is valt er genoeg te zien, is het mooi weer kun je heerlijk zwemmen en snorkelen in het meer. 1euro staat gelijk aan 62 denar, voor een hoofdgerecht betaal je tussen de 200 en 250 denar heel goedkoop dus. Mensen zijn er ontzettend vriendelijk en er zijn behalve bij je reisorganistatie ook zat excursies te boeken bij locale aanbieders. Het enige wat ik heel jammer vond is dat er geen paard of stal te vinden is. In de tijd van Tito zijn alle paarden weggehaald... het is dus ook helemaal uit de cultuur net zoals dat er in Albanië maar 40% een geloofsovertuiging heeft, dit was verboden in die tijd en na 2 of 3 generaties raakt het in de vergetelheid.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:11

Ziet er gaaf uit Lillian! Heerlijk genoten denk ik zo :P

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:19

Mooie foto's Lillian, ziet er uit als een geslaagde vakantie! Wij moeten nog boeken, eind juli gaan we anderhalve week naar Zuid-Frankrijk (is het plan iig).

Nogmaals super Suus! *\o/*

Ik heb gisteren ook gezwommen met Sjors, ik vond het water ranzig maar het was weer eens leuk om te doen :D

Balen van de sulky Linsey! Kan geen enkele Excellent sulky dat? Niet handig.. Ik zag er laatst eentje op MP staan en volgens mij stond daarbij dat het wel kon, weet ik niet zeker.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:15

Linsey, er staat een nog sulky excellent ergens in noord-holland te koop op marktplaats. Misschien is die wat je zoekt?

Ik heb vandaag bij Nick een bitje gepast, maar hij is helaas te klein. Is hier toevallig iemand opzoek naar een enkel gebroken kneveltrens van 9cm?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 23:15

Dat strandje! <3 Verder ook gave foto's! Leuk om te zien, Macedonië wordt steeds meer in trek.

De hoefsmid is vandaag geweest. Max had weer schimmel, maar zo weinig dat het in z'n geheel weg gesneden kon worden zonder dat je er iets van kan zien, dus hij is nu schimmelvrij! :):)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 23:21

Ziet er mooi uit Lillian!

Lekker voor Ayla, samen zwemmen :)).

Fijn Mandy dat het in een keer weg is gesneden. Hoe kan het dat het iedere keer terug komt of kun je daar niks aan doen?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 23:29

Knap kind <3.
Jammer dat ik weer zo rare kop trek :')

Afbeelding
Afbeelding

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 23:57

Fijn dat Max nu weer schimmelvrij is Mandy! Hopelijk blijft het nu weg.

Lieve foto's Patty <3 Valt nog mee hoe je kijkt, ik kijk minstens alsof ik mensen wil vermoorden als ik op m'n sulky zit :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 08:02

Mooie vakantiefoto's Lillian, ziet er toppie uit!

Jammer dat het water ranzig was Ayla :(:) Blegh..

Super dat Max alweer vrij is van de hoefschimmel!

Wat ziet Chip er chique uit met zijn knotjes <3

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 08:13

Lekker zwemmen, ik heb t ook niet op dat vieze prutwater altijd ;(

Fijn dat max geen schimmelhoefjes meer heeft!

Hier maar extra vroeg begonnen op het werk, en 1,5 uur verlof opgenomen. Dus ben 15:00 klaar, snel naar stal even Mennen met Toliene.... want om 18:30 moet ik naar de rijvereniging voor mijn dienst dit jaar, deze keer maar is secretariaat :j

Morgen wedstrijd! *\o/*