[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:08

Het heeft wel wat hoor. Lieve foto!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:09

Hihi Lillian, ik moest echt zo lachen om je hond _O-

Ingrid, Alf is mooi geschoren! Heb je goed gedaan toch? :D Denk trouwens dat dit moeilijker is dan een heel paardje scheren. Nouja, ik WEET dat het moeilijker is! :P Trekpaard Marloes scheren we vaak ook zo, nou.. laat het werk liever over aan iemand die hier beter in is!

Goed gedaan Ayla! Op naar het L.

Gefeliciteerd JelskeJ en Zamora! Mooie leeftijden :)

Ik heb Donja vanavond gelongeerd met bijzettouwtjes, wel lekker ruim om even te wennen. Dit pakte ze erg goed op! Draf rechtsom is nog moeilijk, maar die is zelfs moeilijk zonder de touwtjes :P Ze zal morgen wel lekker spierpijn hebben.. :=
Edit: De shampoo van gisteren doet zichtbaar zijn werk! Heel fijn.. zo kan haar huid een beetje helen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 22:21

Mooi dat de shampoo lijkt te werken want jeuk is zo akelig om te hebben!

Ja dit is zeker moeilijker. Vroeger wel eigen paard geschoren maar dan helemaal is toch makkelijker.
Was ook best tevreden :-)

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 22:39

Ik heb idd ook in Eefde gereden. Onwijs trots hij was de rust zelve. 1e en 3e plaats in de dressuur en weer met een winstpuntje naar huis.

Tweede paasdagen mogen we er weer tegen aan.

Ik wil aankomend jaar ook graag zon moser aanschaffen. Ze lijken erg fijn te werken

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 22:50

Heeft iemand zich al weten in te schrijven voor de paasrit in het Drents Friese wold? Ik krijg het inschrijvingsformulier niet te zien, of ik moet al te laat zijn met inschrijven nu. Er staat dat er vanaf 11 maart een inschrijfformulier hoort te staan.

Gefeliciteerd met de jarige pony's!

Veel plezier in het L dressuur Ayla! *\o/*

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 22:54

Ja ik heb me ohz ingeschreven. Volgens mij is deze al vol.. jammer!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 23:09

Oh, nou ja, dan ben ik te laat. Ik had rond 11 maart wel gekeken maar er daarna niet weer over nagedacht.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 07:54

Fennadev schreef:
Oh, nou ja, dan ben ik te laat. Ik had rond 11 maart wel gekeken maar er daarna niet weer over nagedacht.

Je zou je nog wel in kunnen schrijven voor de westerkwartierrit! Die is een week na Pasen. Doe ik ook aan mee.. goh druk bezet agenda dat paard van me _O-

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 08:36

Dan zit ik misschien in Den helder of op Texel. Dus daar kan ik me ook niet voor inschrijven. Ik train wel gewoon verder zo in mijn omgeving als ik niet naar Den Helder of Texel ga. Ik vind onze omgeving alleen zo vreselijk saai. Alleen maar asfalt helaas. En eerste bos is op 10 km afstand en we rijden hooguit 15 km op het moment.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 08:42

Kan ik me voorstellen hoor Fenna! Alleen maar asfalt zou ik ook gauw zat van zijn.

Wij hebben hier toch best wat bos in de buurt, wel minstens 5km verderop. Toch fijn als je echt een recreatieruiter bent.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:39

Ik rijd niet mee met de paasrit. Ga liever gewoon zelf ergens rijden, dan kan ik lekker op mijn eigen tempo rijden.

Hier hebben wij alles op rij afstand: strand, bos, duinen, polder.

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:04

Wat kan ik nog meer met over oude karren en tuigen schrijven? Heb nu wat er vroeger mee werd gedaan en nu en mijn mening. Maar ik vind het weinig

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:09

Verschillende soorten wagens van vroeger. Je kunt ook nog een gedeelte schrijven over tandem rijden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:46

Ik zou denk ik ingaan op hoe paarden vroeger gebruikt werden in combinatie met verschillende soorten wagens. Bijvoorbeeld ploegpaarden op het land (stukje over welk tuig hiervoor gebruikt werd, welke paarden, hoe het gedaan werd etc), een stukje over personenvervoer (taxi's, trams, etc en welke paarden daarvoor liepen, welke wagens daarvoor gebruikt werden, hoeveel paarden daar voor liepen), paarden in de oorlog (trokken kanonnen enzo) En zo voorts. Je kunt daar echt veel over schrijven mocht je dat willen.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 12:45

Je kunt eventueel ook de vragen wie wat waar wanneer en waarom rn hoe.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:13

Vergeet de plezier rijtuigjes (tilburrys) en postkoetsen niet edit: en de boten met de paarden ervoor die over het binnenwater van utrecht naar bijv montfoort, woerden, amesfoort werd getrokken.
Misschien voor je CKV een rondleiding door de koningklijke stallen? Soms zijn er van die dagen dat ze alle koetsen voorrijden.

Ja heb echt zin in apasionata! Neem mn camera mee maar ben geen fotograaf pro zal mn best doen.

Ayla ik denk de Pfiff :) ze gaan nog even kijken welke maat floor nodig heeft.
vind horseshopinternational echt super fijn, tot nu toe alleen maar snelle leveringen en goeie service. Ze hebben ook losse sulky onderdelen wat wel erg handig is.

Veel plezier in het L *\o/*

Linda ik heb floor niet over dwars staan met een 1,5 p trailer gaat dat ook niet, misschien schuin maar zie daar met 1 pony de meerwaarde niet van in. We gaan de trailer wel zo aanpassen dat ie wat meer shet proef word, stangen zijn nu nog te hoog.

Jenn mijn hond is 14 en laat wel vaker stinkscheten bah

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 14:13

Dankjewel :) Pfiff heeft best aardige tuigjes. Foto met Gigant en Sjors is mijn trailer haha, geloof dat Lori vroeg of meerdere zo hun pony's vervoeren.

Wat een weertje {:} Helaas zit ik de hele dag met mijn neus in de boeken vanwege tentamens.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 14:34

Succes!

Zit ook op kantoor, maar hier stelt het weer niet veel voor vandaag. Computer werkt niet mee. :(
Hadden vandaag stoelmassage. Luxe!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 15:04

Ik rijd wel mee met de paasrit!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 16:54

Ayla wat doe je voor studie?
Het is inderdaad heerlijk buiten...ik zit toe te kijken hoe Alf graast :-).

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 17:20

Heerlijk weer was het inderdaad. Ik heb er helaas ook niet echt van kunnen genieten. Net nog even buiten kunnen zitten met een kopje thee en een berg oude Mensport tijdschriften die ik in mijn kast vond :+ Uit 2008 tm 2010. Stond ook nog een stukje in over degene waar jij Sjors vandaan hebt Ayla.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 17:27

Ik studeer HBO rechten Ingrid :) Nu bezig met het derde jaar. Lekker buiten, heerlijk ontspannend!

Leuk Suus! Marijke bedoel je? :D Zij heeft hem idd gefokt, beleerd en uiteindelijk verkocht voor het meisje die een paar jaar met hem recreatief gemend heeft. Ik kom haar af en toe tegen bij de marathons als we vierspan rijden en dan herkend ze 'm, heel leuk :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 17:50

Ja klopt Ayla! In dat artikel reed ze nog met een vierspan vos shetten. Maar dat is uit 2007 haha. Leuk dat ze hem herkend!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 18:35

Wie weet er waar je op de endomono(??) app wat je gemiddelde snelheid ziet? Heb net met floor buitengereden en die app aangezet, ik kan wel zien wat overall (de hele rit) mijn gemiddelde snelheid was maar niet per km../

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 18:57

Ik kreeg dat wel te zien dacht ik met endomondo. Zal eens kijken voor je!
Als je bij geschiedenis gaat staat er bij de samenvatting alle gegevens als goed is.