[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:22

Ik heb ook een HCA sulky maar dan met grotere spaakwielen. Er zijn hier helaas geen wedstrijden of verenigingen in de buurt. Dus wij rijden vnl door het bos. Ben nog op zoek naar een nieuw tuig, bit en hoofdstel. We hebben al hoefschoenen :D

Afbeelding

Die roze sulky is ook heel gaaf. Ben benieuwd naar je ombouwing
@ Jelleee zijn de mondstukken dun? hij heeft maat 10,5 maar zie ze alleen in maat 10 of 11.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:03

Mijn aanspanning.
Afbeelding

Pelryo, mondstuk is dun idd!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:19

Leuke foto's iedereen en mooie aanspanningen!

Ik heb enkel nog een menhoofdstel en normaal hoofdstel, de rest verkocht ivm niet gebruiken. Ik men nu met een liverpoolstang met koper middenstuk op de eerste gleuf, ben begonnen op een ongebroken halve kneveltrens. Ook eens een Myler geprobeerd (50 euro bij MHS) en dat wil ik binnenkort nog een keer doen. Ik men altijd in mijn eentje, is een kwestie van een goed opgevoede pony die vooral stil blijft staan.

Mijn aanspanning:
Afbeelding
Afbeelding

_Celess

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:07

Ik heb met Luna gewandeld vandaag in de bak, stappen, halthouden en ook een beetje draven. Ze mag echt nog wel leren niet door me heen te drammen maar dat ging eigenlijk al best goed :) ze vond het wel heel leuk volgens mij
Ik heb wel gezien dat ze best raar loopt achter (zet links achter niet helemaal normaal neer), maar ik hoop dat de smid dat kan corrigeren, en dr dikke buik zal ook wel niet meehelpen. Hopelijk komt er verbetering in.
Zal zondag wel foto's van dr maken, het was nu een beetje donker.

Wat een mooie foto's en aanspanningen hebben jullie zeg! Leuk om de lezen wat jullie met jullie mini's doen!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:18

Super gave aanspanningen komen hier voorbij.

Beetje opvoeding kan geen kwaad hoor zolang ze er maar lol in hebben. Dikke buik wil ook niet meehelpen hoor, maar misschien is het zo te verhelpen met de hoefsmid.

Hier ook gewandeld vandaag met een stal genoot en haar paard. Ik had een hyper actieve pony naast me lopen wat was die druk... In het bos een beetje laten grazen en toen de heuvel op rennen (was leuk tot ik bijna op mijn plaat ging, en hij doodleuk doorliep). Hij vind andere paarden erg leuk maar word dan erg druk soms. Mag blij zijn met mijn verkeersmakke pony die kijkt echt nergens van op.

Heb hier nog een liverpoolstang liggen maar die is veel te dik voor Pip zijn mondje, dus helaas opzoek naar een andere...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:19

Mira heb jij pip van bokker bommeltje?

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:56

Straks lekker naar de meiden.

Ik ben wel benieuwd naar een foto van Luna.
Hihi hyperactieve Pip in het bos. Geweldig

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:03

NathalietjeB schreef:
Mira heb jij pip van bokker bommeltje?

Nee wel van bokker Maydine

@caitlin hij is gelukkig handzaam druk.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:05

Nathalietje: drachtig is onmogelijk aangezien we op stal geen hengsten hebben. Ze is onlangs nog ontwormd, dus dat lijkt me ook niet het geval te zijn.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:06

Hier een oude foto van mijn shetlander en boerenwagen. Dit kan hij nog zonder enige problemen trekken. Ik weet dat de broek hier verkeerd zit en dit was omdat ik m iets te snel had opgetuigd.
Afbeelding
Ik moet nog eens nieuwe foto's maken als de banden vervangen zijn.

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:49

Wat leuk he allemaal dat aangespannen rijden!
Ik denk dat Honey echt te klein blijft daarvoor. Heb het ook nog nooit gedaan eigenlijk :p
Maar lijkt wel super leuk!
Ik heb sinds gisteren wel een kaptoom voor mijn kleine meid! Ik maar dit weekend een fotootje :-)

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:49

Fennadev schreef:
Hier een oude foto van mijn shetlander en boerenwagen. Dit kan hij nog zonder enige problemen trekken. Ik weet dat de broek hier verkeerd zit en dit was omdat ik m iets te snel had opgetuigd.
[ Afbeelding ]
Ik moet nog eens nieuwe foto's maken als de banden vervangen zijn.

Heerlijke kar om je boodschappen in het dorp even te gaan doen :-D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:29

Ploempje schreef:
Wat leuk he allemaal dat aangespannen rijden!
Ik denk dat Honey echt te klein blijft daarvoor. Heb het ook nog nooit gedaan eigenlijk :p
Maar lijkt wel super leuk!
Ik heb sinds gisteren wel een kaptoom voor mijn kleine meid! Ik maar dit weekend een fotootje :-)

Hoe groot denk je dat ze word?

Ik sta vandaag op baal stand zou met milk op foto gaan als sint hulp pony en zwarte piet, zit ik met 2 zieke in huis die de boel onder spugen -O- nou ja straks na de sint zijn we klaar voor onze kerst shoot.. :D
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 04-12-15 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:31

venivedivici schreef:
Ben trouwens wel benieuwd wie er met een sulky ment en of jullie fotos hebben van jullie aanspanning van de zijkant of bovenkant!

ik alleen sulky is nu niet thuis maar van het zomer ga ik met mijn vader mennen! alleen op asfalt hoor :) anders te zwaar

Chabke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:02

Afbeelding
Ik met mijn aanspanning

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:13

Afbeelding
Afbeelding

Hij heeft voor het eerst vast gestaan vandeweek. Hij wilde veel te graag meelopen :=

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:23

@Ploempje, ja, haha, Alex heeft al eens geholpen met zijn eigen deken (was een kapot gegaan na 3 dagen) terug te brengen naar de postafhaalservice bij de lokale supermarkt. Ik had hem toen gewoon geparkeerd in een vak en ben er achteruit weer uitgekomen met de hele aanspanning, ging prima :P

Nu ben ik ook wel benieuwd naar hoe groot Honey wordt, want ik heb ooit eens een mini appaloosa hengst van 78 cm ingespannen gezien op de shetlandmendag. Een sulky kan prima met zulke maatjes.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:37

Wat een leukerd hierboven!

Mijn aanspanning
Afbeelding

Iris_VdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:46

Ploempje schreef:
Tilana haar blonde manen, mooi!
Ik wou ook een blondje maar soms wel dik spijt van met slecht weer en modder :p

Zo lief die foto met Raya, gaat ze ook voor de kar komen?

Dankje, ja Tilana is echt een schatje voor de koets om nog maar 5 jaar te zijn ;) in de winter is ze inderdaad meer aan de roste kant door dat vuil :D Wat Raya betreft denk ik eraan om haar deze zomer voor de kar te leren, hopelijk gaat het goed want heb dit altijd uitgesteld door haar vurig en koppig karakter, wie weet ooit een tweespan !

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:47

Met Jorie wil bijna niks nog lukken, hij schrikt en rent weg als hij een borstel voelt. Als ik een hoefje oppak, gaat hij nog steigeren totdat hij letterlijk omvalt en dan geeft hij zich wel over(kauwt). Ik weet echt niet wat ik ermee aan moet. Hij loopt wel braaf mee aan een touwtje, maar bij vastzetten ben ik nog bang dat hij zichzelf gaat ophangen, omdat hij zich nogal snel laat vallen als hij zich wel overgeeft. Ik schrok vandaag ook wel een beetje van zijn heftige reactie op hoeven krabben, want ik probeer toch wel dagelijks even met een hoefje bezig te zijn. Ik hoop dat hij snel wat meer vertrouwen heeft in mij. Hij komt wel gewoon naar je toe voor een aai of een knuffel en is verder heel erg vriendelijk.

Ik pak het nu maar gewoon consequent aan door het hoefje niet eerder los te laten dan dat hij met vier benen op de grond staat, maar vandaag was het dus duidelijk dat hij niet ging opstaan als ik hem niet de ruimte gaf. Toen ik het daarna (ong. 5 minuten later) nog eens herhaalde door gewoon even drie tellen zijn hoefje op te tillen, bleef hij braaf stilstaan.

Voor het borstelen weet ik het echt niet meer, dus als iemand nog tips heeft hoe hij daaraan moet wennen, graag.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:52

Wat leuk al die kleintjes voor de kar. Gaat bij mij ook wel kriebelen hoor maar duurt nog wel ff voor die vanaf oud genoeg is :+ .

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:58

Hallo allemaal,

Ik heb dit jaar zomer een pony bemachtigd, waarschijnlijk een Shet x Welsh. Ze is pas 3 geworden en heeft een zeer slechte start gehad. Dat was te zien toen ik haar kreeg, ze was echt vel over been en zat vol wormen. En drachtig was ze stiekem ook nog...
Ze heeft de pech dat haar linker achterknie steeds op slot schiet.
Sinds ze weer wat op kracht gekomen is, wandel ik met haar op de verharde weg om spieren te kweken.

T.z.t ben ik van plan om haar voor een sulky te zetten. Kan dit nu al? Of kan ik beter nog wat langer wachten? Misschien goed haar met sulky te laten wandelen voor langere stukken want straks gaat ze zo ver lopen dat ik met tong op de schoenen hang... LOL

Afbeelding

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:02

Ik zou meer trainen met haar voordat je de sulky erachter knoopt. Eerst wandelen dan longeren. Eventueel slepen. Ik zou langzaam aan doen. Lijkt mij dat de wormen veel van haar lijf hebben gevraagd.

Bovendien vind ik 3 wel jong om te beleren, maar goed dat ik persoonlijk. Vergeet ook het mentale gedeelte niet. De een is er sneller klaar voor dan de ander natuurlijk.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:03

Ik zou haar voordat je er iets achter knoopt eerst de commando's gaan leren aan de longe (ho is heel belangrijk) en rustig laten wennen aan het tuig, als ze deze dingen nog niet kent.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:47

Idd eerst longeren stem hulpen er goed op hebben, dan tuig er op en longeren daarna lange lijnen
Als dat allemaal goed gaat kun je een bandje gaan slepen, en de rem en stuur erop bevestigen en vooral niks over haasten..
En echt zorg dat die stem hulpen er echt correct in bevestigd zijn, stap is stap en draf is draf en ho is ook gewoon gelijk ho..