Shetlander vraagjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: Shetlander vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:25

zoals je boven je kon lezen is het handig om 2000 à 3000 euro achter de hand te houden.

tigertjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:51

Okeej, maar ik bedoel meer ook van inentingen enz. Hoeveel je hiervoor kwijt bent,

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:41

Een wormenkuur varieert sterk in kosten. Je hebt ze voor zo'n 8,- maar dat kan al snel oplopen tot zo'n 22,-. Ik heb het geluk dat die van mij alleen reageren op de duurste, dat heb je niet voor het uitkiezen.

Inenten kost hier 18,50. Maar daar komen ook nog voorrijkosten bovenop, die zijn vrijwel altijd hoger dan de kosten van de inenting zelf. Tenzij je natuurlijk naar de kliniek gaat met je paard.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 09:10

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 09:20

Dan mail je er even heen?

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 09:30

Heb ik gedaan ;) Maar zou het kunnen, of zouden jullie het niet doen? Ik ga er niet mee fokken, dus de papieren zijn eigenlijk niet zo belangrijk voor me, als ik maar weet dat die goed gezond is :D

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 10:02

LoveSchleich schreef:
Heb ik gedaan ;) Maar zou het kunnen, of zouden jullie het niet doen? Ik ga er niet mee fokken, dus de papieren zijn eigenlijk niet zo belangrijk voor me, als ik maar weet dat die goed gezond is :D

Natuurlijk zou het kunnen! Mijn shet heeft ook geen papieren hoor! Ook supergezond :j

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 10:08

Haha dacht wel dat het kon, ik heb liever wel dat ie al gewoon gechipt is als veulen.. :P

tigertjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 18:52

JudithO schreef:
Een wormenkuur varieert sterk in kosten. Je hebt ze voor zo'n 8,- maar dat kan al snel oplopen tot zo'n 22,-. Ik heb het geluk dat die van mij alleen reageren op de duurste, dat heb je niet voor het uitkiezen.

Inenten kost hier 18,50. Maar daar komen ook nog voorrijkosten bovenop, die zijn vrijwel altijd hoger dan de kosten van de inenting zelf. Tenzij je natuurlijk naar de kliniek gaat met je paard.

Okeej, ik ga vanavond nog even rondneuzen op google :) heel erg bedankt in iedergeval voor je antwoord :D!

Simone_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:13

Hallo,
ik hoop dat ik hier nog mag reageren.
Dit leek mij het goede topic voor mijn vraag, maar ik kan het ook fout hebben...

Weet iemand een online shop speciaal voor vrijheidsdressuur?

Alvast bedankt.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 14:34

Ik denk eerlijk gezegd dat je beter zelf een topic kunt maken , wel gewoon onder het "kopje" [SMP] Shetlanders en Minipaarden ;) Niet omdat ik je weg wil jagen uit mijne ofzo hoor, maar dit heeft niet echt iets met vrijheidsdressuur te maken

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 15:34

SaBiNa_S schreef:
wormenkuur hoeft niet meer elke 3 maanden, de dierenarts onderzoekt de mest en als hij het heeft hoeftie pas een wormenkuur.

ja dat dachten wij ook maar het klopt voor geen kant die van mij heeft er wormkoliek van gekregen nu doen we het om het kwartaal

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:15

Simone_97 schreef:
Hallo,
Dit leek mij het goede topic voor mijn vraag, maar ik kan het ook fout hebben...

Alvast bedankt.

Hoezo, wat denk je allemaal nodig te hebben voor VD?
Een clicker en brokjes is genoeg hoor! Clicker hoeft zelfs niet eens! Een zweep is misschien handig, maar wat denk je nog meer nodig te hebben?

Simone_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:38

carmenbrum schreef:
Simone_97 schreef:
Hallo,

Alvast bedankt.

Hoezo, wat denk je allemaal nodig te hebben voor VD?
Een clicker en brokjes is genoeg hoor! Clicker hoeft zelfs niet eens! Een zweep is misschien handig, maar wat denk je nog meer nodig te hebben?

Ik was gewoon op zoek naar zo'n site, want die had ik een tijdje terug gevonden, maar ben hem nu kwijt.

@ LoveSchleich : Oo sorry! ik zal een topic aanmaken en het er hier niet meer over hebben.

Mandy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 17:47

Wij zelf hebben 1 mini Shetlander.

Hij is nu al 1 jaar bij mij en is nog nooit bekapt. Zijn hoefjes zijn nog goed in vorm.
Ingeënt word mijn pony wel ongeveer 2 keer in het jaar. Hoe vaak kan ik niet echt bijhouden
maar bij een mini Shetlander kost dat minder dan bij een grotere pony of paard.
Hooi eet mijn Shetlander niet veel. Aangezien ik drie paarden heb is 1 baal in een week wel op.
Maar mijn Shetlander doet 1 kleine baal in 1 week over en een grote in 3 a 4 weken ongeveer.

Ook gebruiken wij gemaaid gras om aan de pony's te geven.
Niet met de grasmaaier maar met een soort snij ding :P
Dus zoveel hooi krijgt hij in de zomer niet ;)

In ieder geval kost alles wat minder en neemt een Shetlander weinig ruimte in beslag.
Maar het karakter kan altijd ondeugend zijn }> > Onze Shet heeft al 3 keer zijn weide gesloot of over
het hek gesprongen :P

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 19:58

Simone_97, het geeft echt niet hoor!! Maakt mij niks uit, je kan eens op de site van e-nalanta kijken , echt super goede site! Of je kan eve of jesse mailen, zitten ook op bokt , hier is de site:

http://www.everyoneweb.com/NALANTA/

Simone_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:02

LoveSchleich schreef:
Simone_97, het geeft echt niet hoor!! Maakt mij niks uit, je kan eens op de site van e-nalanta kijken , echt super goede site! Of je kan eve of jesse mailen, zitten ook op bokt , hier is de site:

http://www.everyoneweb.com/NALANTA/

Sorry dat ik weer reageer. LoveSchleich: ik zoek een shop waar ze spullen hebben, hoe ik vd moet doen weet ik wel.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:04

Zag volgens mij op agradi een wormenkuur zonder dat je dat aan de da of iets moet vragen :)

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 20:06

Okee, nee sorry dan kan ik je niet verder helpen, ik zou als ik jou was even goed gaan spitten in google :Y) dancer, ja dat wil ik gaan doen :P

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:41

LoveSchleich, even petje af voor jou dat je zo veel informatie vergaart en ook goede adviezen aanneemt en de mindere links laat liggen. Je ziet hier honderden penny's van jouw leeftijd en dan zo'n verstandige als jij ertussen, super!
Zelf heb ik vroeger verzorgshetjes gehad die, eenmaal ouder, ook allemaal voor de kar beleerd werden. Het is dat ze nu lekker van hun vroege pensioen genieten bij een oud mannetje, maar anders had ik je hen zeker aangeraden, fijne pony's die goed verkeersmak zijn. (en 75,8 km ver :P)
Maar; misschien kun je zelf eens rondfietsen op jacht naar oude mannetjes met veel shetters en eens vragen of ze er toevallig ook eens eentje te koop hebben staan als je een leuke ziet :D

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 10:52

Haha bedankt, ik ben liever goed voorbereid dan dat ik tegen iets vervelends aanloop als ik er eentje heb! Ja dat heb ik een soort van gedaan , de buurman van mijn oom heeft er een stuk of (?) waar die mee fokt, en mijn oom gaat eens vragen :D Maar ik heb er eentje op mp gevonden die ik toch wel erg lief vind:

http://dieren.marktplaats.nl/pony-s/584 ... L8fAFGYDp3

Wat vinden jullie? En zien zijn papieren er nog een beetje goed uit :o ( ik ben een echte leek op shetlander fok gebied) Ik vind hem op de 4e foto beetje raar staan, of komt dat gewoon door het grazen? In z'n wintervacht lijkt hij net een beertje <3

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 20:01

Iemand iets over hem te zeggen? :P

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:31

Ik vind t een leukerd :) Over t stamboek kan ik niets zeggen.
Dat rare voetje.. Dat weet ik ook niet zeker. Kan net door de foto zijn, maar ik zou om wat meer foto's vragen als je interesse hebt + een keer een filmpje hoe hij stapt/draaft/galoppeert.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:33

Misschien is het handiger om voor een wat oudere pony (6/7) te gaan? Aangezien dit natuurlijk je 1e pony wordt :)

Benitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:42

Die mensen hebben een heleboel van die shetjes aan het stamboek te zien (v.d. Wijzend).
Hij is nu 81 cm en dat is een kleine maat shet. Het is moeilijk te zien van een foto maar ik denk niet dat hij veel groter wordt nog. Bedenk wel dat je op een wat grotere shet altijd nog een meisje kunt laten rijden (lekker door het bos ofzo). Ligt er ook aan waar je 'm precies allemaal voor wilt gebruiken.
Hij ziet er wel uit als een echt knuffeldier in ieder geval ;)