Hallo allemaal , Ik meld me ook hier, ben 27 jaar en heb een Shetje genaamd yankee. Hij is 6jaar oud, en 85 cm groot. Ik heb hem al 5 ,5 jaar nu,en ben stapelgek op hem!
Fenny
Geplaatst: 04-01-13 01:10
Even een sneeuwfoto'tje van een paar weken geleden
Zal me ook weer even melden. Ben 20 jaar en heb naast mijn kruising KWPNxTinker ruin en mini shet/appaloosa ruintje van ik geloof 80 cm. Moet hem nog een keertje opmeten. Foto's van nu heb ik niet meneer is te dik en heeft een mega wintervacht. Volgend jaar mag ie aan het werk dan is ie 4 jaar
wigke89
Geplaatst: 04-01-13 14:05
ik ben 23 jaar en heb een shetlander merrie van 9 jaar
en een dochter van mijn shetlander welke bestemd is voor ons pasgeboren zoontje zo groeien ze samen op en tegen de tijd dat ze beleerd is kan ons zoontje erop.
verder heb ik nog samen met mijn man een GGK welsh a hengst en zelf nog een welsh B hengstje
Marina_Shana
Geplaatst: 06-01-13 11:28
hey allemaal, ik ben 21 en ik heb een shet. ik heb haar al vanaf de dag dat ze geboren is. mijn zus had haar eigenlijk gekregen maar ze heeft haar aan mij gegeven omdat ze net een haflinger gekocht. ik had 4 jaar geleden ook een haf gekocht en die heb ik vorig jaar weer verkocht omdat ik mn shet graag wilde houden. ik wordt nooit gek aangekeken. mensen vindn het hier zelf leuk als ik met mn karretje door het dorp kwam. ik heb met haar ook een keer op de kerstmarkt gestaan om met de kindjes rondjes te rijden. (kreeg hier dik voor betaald en ik was gevraagd door de winkeliers.)
ik ben 23 en heb je shetlanders. Een vosje en een zwart met wat wit Met het vosje (Tessa (eingenlijk Odessa v/d Olyhorst)) men ik mee en de zwarte (Ruby lee) ben ik nu aan het beleren. En misschen zelfs over een tijdje een 2-span?
Chabke
Geplaatst: 06-01-13 13:21
Hoi hoi Ik zal me ook voorstellen Ik ben chabely 20 jaar oud Sinds 2012 het mini virus opgelopen Naast mijn andalusier heb ik Een nmprs ggk hengst 75%shet 25%amerikaans Zilvervalk ( buckskin) 94 cm Een nsps merrie ingeschreven bij nmprs Superster preferent Zwartbont 82 cm Drachtig van superster hengst uit een vd beste stallen uit de usa April uitgerekend Vervolgens 1a premie hengstveulen gekocht Nmprs 75% amerikaan 25% shet wordt ongeveer 80 cm En uiteindelijk toch nog 1 aangeschaft 100% amha hengstveulen wordt ongeveer 70 cm
Ga met allen naar keuringen en shows van zowel Nmprs als icamh
Ik ben ondertussen begonnen met het beleren van mijn shetteke. Ik heb een zadeltje en een hoofdstel en mijn verzorgsters zijn actief aan het longeren. Straks als ze gewend is aan het bit (Ze zit nu nog constant te knabbelen en met haar hoofd te schudden) gaan we beginnen met dubbele lijnen. Daarna mag mijn jongste en kleinste verzorgster (11 jaar, 45 kilo) het inrijden gaan doen. Daar ben ik zelf te groot voor :p. Maar ik heb er wel ontzettend zin in, dat ze straks goed onder het zadel is. Dan kunnen mijn nichtjes er lekker op rond hobbelen.
Chabke
Geplaatst: 06-01-13 14:58
Ja dat is leuk en klein.nadeel van minis Zijn veel fijner gebouwd dus kunnen echt alleen kleine Lichte kinderen
Ik ben 21, ik heb zelf geen shetlanders, maar mijn zusjes wel... Het is dat ik echt geen tijd heb om er regelmatig naar toe te gaan (ik heb ook nog een eigen hond waar ik altijd druk mee bezig ben). Ik heb er ook niet voor gekozen, voor de shetlanders. Maar als ik foto's heb kan ik ze wel eens plaatsen! Later wil ik ze wel heeel graag, ik vind ze zo gaaf!
Ymor
Geplaatst: 11-01-13 01:16
Kijk eens hoe lief!!
kelly534
ik ben 19, en heb sinds 2 maanden een shettie! genaamd sandra,, was eigenlijk niet de bedoeling maar ze kwam op me pad en ja dan wordt je verliefd en je weet hoe dat werkt,, mijn geluk, ik heb een grote maat en stevig gebouwde shet van 110 cm, en ik ben klein 1,57 en weeg 49 kilo, dus rij ik met haar niet elke dag hoor, en eigenlijk alleen buitenritten omdat madame daar echt gek op is, en ze houdt het liefst van keihard racen!! bij mij op stal dachten mensen in het begin huh ga je erop rijden, maar toen ze het zagen waren ze allemaal er mee een dat het nog best kon (kleine kinderen kunnen niet op haar rijden omdat ze daar te pittig voor is, ze bokt in het begin echt supergemeen, ik heb der van een manege waar het de bedoeling was shetlander lessen te lopen, helaas of gelukkig net hoe je het bekijkt, was ze daar niet geschikt voor door haar gebok ) binnekort komt onze sulky en gaan we ook lekker mennen, hihi zin in!!
Hagar_Helga
Geplaatst: 16-01-13 22:41
Hallo iedereen.
Ik meld me ook. Lisette, 27jaar en ik heb 6 shetjes. Ik heb voor mijn 20ste verjaardag 2 mini shetjes gehad. Hager en Helga. Helga is helaas ruim een jaar geleden overleden door het voeren door derde. Toen heb ik een shet erbij gekocht, waar mijn dochter later op kan rijden, Bonny zij bleek drachtig. En ja, als je er dan toch al 3 hebt kunnen er best 3 bij.
Hagar, ruin, zweetvos, 79cm Bonny, merrie, zwart, 101cm (F-)Hella, merrie, zwartbont, veulen van Bonny, grote maat. Emma, merrie, bay dun, 84cm, drachtig Donna, merrie, grullo, 90cm, drachtig Hilda, merrie, bay (dun), jaarling van Donna, kleine of middenmaat
(Wachten voor de kerstfoto) Van links naar rechts: Bonny, Hella, Hilda, Hagar, Emma, Donna.
Mini_Me
Geplaatst: 19-01-13 20:52
Hoi Hoi,
Ik ben 26 jaar en heb 5 minipaardjes. Voor foto's check mijn profiel!
Het virus is begonnen 3 jaar geleden toen ik 2 minipaardjes kocht. Ik vind ze geweldig!
ook mijn zoektocht is begonnen naar een leuke betuigde shetlander merrietje t liefst maar ruintje ook goed in de omgeving van noord holland.. mocht iemand nog wat weten pb me even..
ViefJor
Geplaatst: 21-01-13 10:50
Ik ben 18 (sorry haha) en ik heb ook een shet. Ik woon niet meer bij mijn ouders en een shetje was het enige wat ik kan betalen zelf. Ik heb altijd paardjes gehad en ik miste het gewoon. Het gaat mij niet om het rijde, maar ik vind het heerlijk om aan t eind van de dag mn paardje te verzorgen en als het ware mijn dag lekker kwijt te raken. Ze is sinds juni '12 in mijn bezit en word 7 april 2 jaar Dan ga ik ook met haar mennen, ze word rond de 1,05 m, nu is ze ong 100 cm hoog.
Ik word vaak raar aangekeken waarom neem je dan geen veulen tegen de tijd dat je een paard kan betalen is die dan wel oud genoeg, waarom neem je geen grote maat welsh daar kan je op rijden, blabla. allemaal lariekoek! Ik heb het geweldig met me meissie, en ze gaat voor geen goud weg!
viefjor ik heb dat ook waarom ga je niet weer voor een grote pony kijken dan?? dan kun je toch rijden?? waarom wil je niet rijden dan?? alsof alles maar om rijden draait...maar daar gaat t hebben van een pony of paard in mijn ogen niet om...
ViefJor
Geplaatst: 21-01-13 11:15
Precies, als het alleen maar om het rijden gaat kan je net zo goed alleen maar gaan lessen op een manege. Of op een manege gaan staan waar alles voor je word gedaan. Ik sta lekker op een doe het zelf stalletje! Via het verzorgen krijg je ook de beste band met je pony vind ik
Denk dat Pips te klein is om voor de kar te zetten helaas. Maar er zijn genoeg dingen die je met hem kan doen
Ymor
Geplaatst: 21-01-13 13:54
Hoe groot is pips?
edit: heb het al gevonden. Ik ken wel pony's van 80 centimeter die voor de kar lopen hoor.. Kijk maar naar Buck, die heeft de eper vierdaagse gelopen. En Sil zal niet veel groter zijn.
Laatst bijgewerkt door Ymor op 21-01-13 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt