Op een shet rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marissa119

Re: Op een shet rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:24

Ik ben het er ook helemaal mee eens

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:47

boefliz2 schreef:
Dat doe ik pas als ze eigenaar dat zegt,
En aangezien de meeste uit. Mijn buurt vindt dat ik er makkelijk op past ga ik geen moeite doen,
Ik betaal 65euro per maand, en dan zeg jij dat ik niet meer mag rijden. Nou nee sorry maar voor 65euro per maand ga ik echt wel rijden he,
En aangezien er niet een veel goedkopere is, goedkoopst wat ik nog heb gezien is 50euro, dusja 15 euro meer isniet erg, met deze pony mag ikwerkelijk alles;)

Dus ik ben alleen telang;( ik weeg namelijk 46.7;)

Oef wat een walgelijke reactie zeg :=

Enne, je komt niet onder de buik uit nee. Ga eens je beugels op maat doen, dan zit je over de kniën heen :+ Daarnast heeft t beestje ook een forse buik :')

Miekie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:51

En van die dikke buik wordt hij echt niet sterker/gespierder hoor.
Eerder wordt hij nog zwakker in zijn rug.
Helaas is het wel een veelgehoord excuus als veel te grote meiden op een Shetlander rijden.
"Ja maar het is wel een hele stevige hoor!"

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:55

@ Boefliz2; ik ga toch ook niet met 1.65 op m'n breede, ouderwetse shet van 1.12 rijden.
Dan krijg ik dit: Afbeelding

(Foto was eenmalig voor shoot, heb je gelijk een beeld ervan. :) )

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 02:28

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten verwijderd. Je mening geven mag maar dan behoor je wel de normale fatsoensnormen in acht te nemen. Het is niet de bedoeling om persoonlijke aanvallen te doen. Vanaf hier blijven we weer on-topic.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:45

dit was ook enkel voor de foto op mijn verzorgpony
die ik NIET berijd alleen verzorg

maar ik ken mensjes die gewoon met vergelijkbare grote
op een vergelijkbare pony gaan rijden gewoon met zo'n shet gaan crossen
ik ga geen namen noemen maar ik ken er genoeg.

http://www.mijnalbum.nl/Album=PGYWBNOW

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:59

Tja, dat is triest, dat mensen dat doen...
Nu zijn er nog een paar andere verzorgsters voor de Shetten(ik en een andere zegmaar 'hoofd-verzorgers', andere doen minder). Die gingen dus op de mini-Shet rijden en crossen.
Heb even met ze gepraat, zijn nu gestopt, gelukkig...

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 15:28

boefliz2, je moet echt niet meer op die shet gaan rijden hoor!
Je betaald ervoor om de rug van die shet te slopen..
Dat moet je echt niet willen!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:44

Nu word ik vast "doodgeschoten", maar ik ben 1.73 m en 56 kg afgelopen week eens een keer met en een keer zonder zadel op mijn vrijwel groene 1 meter schofthoogte Shet van 7,5 jaar gaan zitten, alleen om te kijken of die niet uit z'n bol zou gaan als gewicht op zijn rug zou komen voor de eerste keer, want er moeten buurt-kinderen van rond de 9 jaar (hebben al 3 jaren 1 x per week les op een manege) op gaan rijden. Ik wilde daar voor het allereerst die kinderen niet aan wagen. Zelf heb ik geen kinderen.
Op been ging hij stap en draf, dit alles duurde nog geen halve minuut, toen ben ik natuurlijk subiet er af gegaan, ik wist genoeg.
Uiteraard kan hij heel anders gaan reageren met een fatsoenlijk, lichter gewicht en passend ruitertje op de rug, maar dat gaan we nu woensdagmiddag uitproberen aan de longe.
Voor mij was het meer even kijken hoe hij zou reageren.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:21

terpentijn schreef:
Nu word ik vast "doodgeschoten", maar ik ben 1.73 m en 56 kg afgelopen week eens een keer met en een keer zonder zadel op mijn vrijwel groene 1 meter schofthoogte Shet van 7,5 jaar gaan zitten, alleen om te kijken of die niet uit z'n bol zou gaan als gewicht op zijn rug zou komen voor de eerste keer, want er moeten buurt-kinderen van rond de 9 jaar (hebben al 3 jaren 1 x per week les op een manege) op gaan rijden. Ik wilde daar voor het allereerst die kinderen niet aan wagen. Zelf heb ik geen kinderen.
Op been ging hij stap en draf, dit alles duurde nog geen halve minuut, toen ben ik natuurlijk subiet er af gegaan, ik wist genoeg.
Uiteraard kan hij heel anders gaan reageren met een fatsoenlijk, lichter gewicht en passend ruitertje op de rug, maar dat gaan we nu woensdagmiddag uitproberen aan de longe.
Voor mij was het meer even kijken hoe hij zou reageren.

Inderdaad veel te groot en te zwaar, als je er maar nooit meer opstapt...

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:49

Ik rij natuurlijk niet zelf op mijn shetlander, ben 1.70 :+
Zaterdag komt mijn ruitertje de eerste rijden. Meisje van 8 jaar ;)

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:41

Jeetje, 1.73 vind ik wel echt véél te lang hoor, ook voor even uitproberen.
Snap dat je er liever niet meteen kleine kids op hebt, maar dit vind ik niet kunnen.

RoosxBill; voor een foto kon dat makkelijk hoor.
wat lijkt jou pony trouwens eng veel op die van mij :oo zelfde koppie, manen etc.
volgens mij heb ik tijdje terug een zadel aan jou verkocht, knightrider, kan dat?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:36

Nee zeg, natuurlijk was het ook niet bedoeld om eens even te gaan "rijden", de kinderen vonden het nog een beetje engig, of ik er dan eerst even over/op wilde. Ik heb zelf geen kinderen, dus tsja, je moet dan wel iets.. ben met 56 kg natuurlijk geen zwaargewicht, maar uiteraard wel VEEL te zwaar en groot voor een Shet van 1 meter stokmaat....
Nou ja, maar zo wisten we meteen dat er geen directe gevaarlijke reactie te duchten was....En die is er ook met de kinderen er op gelukkig niet gekomen.
En NATUURLIJK ben ik er zelf nooit meer, ook niet voor de grap of zo op gaan zitten. 't Was een noodgreep. Die overigens wel werkte, want de kinderen hadden er toen wel meteen vertrouwen in.
De kinderen zitten er nu op, en rijden er voorzichtigjes aan mee. Beetje stap, pietsje draf (ik heb de Shet dan nog wel vast aan de longe aan 't bit, meer op verzoek van de kinderen zelf overigens, want het gaat erg leuk en goed!). Ook lopen ze er mee aan het halster aan de hand door veld en bosjes, en maken op die manier ook samen met de Shet ook eens een sprongetje over een balkje of boomstammetje.
Gaat giga-leuk.
Morgenmiddag komen ze weer (het gaat om 2 kinderen) een buurjongetje en zijn over-buurmeisje, 9 en 9,5 jaar jong.
Zelf rij ik liever op mijn B.J. (Bonte Jaopie van 1.67 , Tinker x Fries, zie mijn Avatar... past beter, hahaha!)

xSietske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:40

Whihihi dat gevoel klinkt herkenbaar :')
Ik bleef eerst ook nooit zitten [Lees: bij zijn bokken]
maar ik ben er maar 11x afgevallen hoor!
Ik moest hem inrijden voor een meisje, drm bokte hij zoveel.
Nu ook nog wel, maar ik blijf voortaan zitten.
enne, lichtrijden kan ik idd ook maar alleen op de linkerhand :')

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:33

melody7 schreef:
Elin_ schreef:
@melody ik vind je ook veel te groot hoor..
:n

Waarom niet ernaast gaan lopen en grondwerken ? Nee persee rijden omdat het zo ''leuk'' is..

nou, je kent me niet, maar het gaat mij totaal niet om 't rijden, mijn verzorgpony (D-pony)
heb ik minstend 2,5 jaar ernaast gelopen, voor ik erop ging, velen zouden gestopt zijn omdat het 'saai'
zou zijn, vind ik niet, en ik rijd niet vaak op shetten, maar gewoon soms :),
en ik ga met pinksteren naar ponyparkcity (ben er nog nooit geweest)

ben ik met je eens eigelyk,,
ik doe ook grondwerk en ze zeggen dat ik te groot ben maarja zonder zadel stap routes maken kan toch wel??
shetlanders zijn het sterkste ras van alle paarden zeggen ze,,
ik kan het niet vergelyken maar als ze voor een kar staan moeten ze ook wel wat meeer trekken

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:47

Als je te groot bent moet je al helemaal niet zonder zadel gaan rijden. Dan haal je de pony sneller uit balans namelijk en een zadel verdeelt de druk beter.

Shetlanders zijn sterk, maar dat gaat voornamelijk erover dat ze zo tanig zijn en met weinig voer woest weer kunnen overleven. En ze kunnen aardig wat trekken. Qua draagkracht zijn ze niet veel sterker dan andere rassen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 01:26