Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mika11 schreef:Mijn neef handelt in schapen. Toen hij een paar maanden geleden een koppel schapen kocht, stond er ook een shetlander vastgebonden aan de wagen waar de schapen in moesten. Het shetje zat bij de prijs bij inbegrepen, die man wilde er vanaf. Mijn neef heeft het shetje maar meegenomen naar huis. De volgende dag heeft hij hem aan een kennis gegeven, een boer met een dochtertje. Die boer is er ook ingestonken, mijn neef heeft hem met een ' grapje' dat shetje aangesmeerd. Waar het shetje nu is weet ik niet.
JoyCiej007 schreef:mika11 schreef:Mijn neef handelt in schapen. Toen hij een paar maanden geleden een koppel schapen kocht, stond er ook een shetlander vastgebonden aan de wagen waar de schapen in moesten. Het shetje zat bij de prijs bij inbegrepen, die man wilde er vanaf. Mijn neef heeft het shetje maar meegenomen naar huis. De volgende dag heeft hij hem aan een kennis gegeven, een boer met een dochtertje. Die boer is er ook ingestonken, mijn neef heeft hem met een ' grapje' dat shetje aangesmeerd. Waar het shetje nu is weet ik niet.
Dat is verdorie toch te triest voor woorden...... gewoon maar weggeven en het je niet kunnen schelen wat er met zo'n beestje gebeurd....
Mayasfrenk schreef:wij hebben twee klein shetjes. zonder papier maar wel zonder gebreken en goed gebouwd. toch willen we graag 1x een veulentje. gewoon voor onszelf. we hebben de ruimte om het veulen te houden en willen dit ook doen. mocht het er ooit van komen dat we een veulen fokken en we kunnen het verkopen naar mensen die er goed voor zijn en waar hij/zij het fijn krijgt dan doen we dat en anders blijft hij/zij lekker bij ons. als het een hengstje word gaan de onderdelen waarvan wij het niet op preis stellen dat hij ze gebruikt er gewoon af. onze dames zijn 100% mak en lief met kinderen ( elk paard kan schrikken en ook een groot paard kan een keer knabbelen) maar ze worden regelmatig gepoetst en geknuffeld door kinderen en zijn er heel lief en voorzichtig mee. geen geschop en gebeit waardoor dit ras zo vaak oliebol lander genoemd word. ik ben ook heel erg tegen het in het wilde weg fokken en verkopen. echter zoals wij het veulentje echt voor ons zelf willen en het niet weg hoeft vind ik dat fokken zonder papier niet perse verkeerd hoeft te zijn. echter als je op de markten kijkt naar de misvormde arme zieltjes daar die steeds maar kleiner en kleiner gefokt moeten worden en daardoor helemaal misvormd zijn..........
Sem_1 schreef:Ik vind het ook raar, zelfs een rasloze hondje kost 200 euro ongeveer terwijl je meer aan een shet hebt.