Aanschaf van een shet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Aanschaf van een shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:53

Jenkins schreef:
als de shet komt te staan waar ik in gedachte hebt komt hij met nog zeker veel meer andere Lachen

Wees daar dan wel zeker van, als je het beestje koopt Knipoog Zou zonde zijn als je een shet aanschaft, daar neer wil zetten en 'nee' krijgt te horen. Ook shetten horen niet in hun uppie en óók niet met 'surrogaat-maatjes' als kippen, koeien, geiten oid.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 22:01

oow kom op.
ik heb hier al een paar keer gezegd dat ik overal goed over na denk. en nee ik koop niet zomeer een shet, vandaar dat ik hier ook vragen stel. en natuurlijk koop ik geen shet voordat ik zeker weet dat ik een goed plekje heb.
en ik koop geen shet omdat ik geen paard kan kopen. ik koop een shet omdat ik een shet WIL.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:11

Jenkins schreef:
oow kom op.
ik heb hier al een paar keer gezegd dat ik overal goed over na denk. en nee ik koop niet zomeer een shet, vandaar dat ik hier ook vragen stel. en natuurlijk koop ik geen shet voordat ik zeker weet dat ik een goed plekje heb.
en ik koop geen shet omdat ik geen paard kan kopen. ik koop een shet omdat ik een shet WIL.

? sorry maar je opent zelf een topic waarin je vanalles en nog wat vraagt.

geef ik vriendelijk advies, totaal niet aanvallend, en dan reageer je met 'ooww kom op'?!

Hmmz, als je het dan allemaal zelf zo goed weet, dan had je je vraag hier ook niet hoeven te stellen lijkt mij dan Knipoog

Wat betreft je laatste zin: sorry, maar in je openingspost breng je de dingen toch wel even iets anders. Je vraagt advies, en je krijgt het. Hoe kan ik nou weten dat ik nu níet met iemand heb te maken die zomaar, ondoordacht, een shet koopt? Die mensen die zijn er zat hoor....
Vandaar dat ik het nog maar even aanstip.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:16

Wat wordt er weer lekker overdreven gereageerd..
Jenkins wil een shet, ze hoeft niet perse te rijden en vind het gewoon leuk om met zo'n dier bezig te zijn. Dan is een shet toch ideaal?

De aanschafprijs is lager, de stallingskosten zijn lager. En ik vind het juist goed van d'r dat ze hier een topic over opent. Beter dan domweg een paard kopen zonder erover na te denken...

Maar even een nuttig stukje voor ts Knipoog : een deken hoeft hij/zij niet op, hooi bijvoeren is in de winter toch wel fijn als ze op een kale wei staan, v.a. + hoefsmidkosten zijn hetzelfde als bij een groot paard. Idd wel goed opletten als ze op een 'goede' wei staan met bevangen raken.

Succes ermee Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:19

_June schreef:
Jenkins wil een shet, ze hoeft niet perse te rijden en vind het gewoon leuk om met zo'n dier bezig te zijn. Dan is een shet toch ideaal?

De aanschafprijs is lager, de stallingskosten zijn lager. En ik vind het juist goed van d'r dat ze hier een topic over opent. Beter dan domweg een paard kopen zonder erover na te denken...

Maar even een nuttig stukje voor ts Knipoog : een deken hoeft hij/zij niet op, hooi bijvoeren is in de winter toch wel fijn als ze op een kale wei staan, v.a. + hoefsmidkosten zijn hetzelfde als bij een groot paard. Idd wel goed opletten als ze op een 'goede' wei staan met bevangen raken.

Succes ermee Haha!

Ieder z'n eigen mening........
nogmaals; het ís goed van haar dat ze meer informatie wil.

maar waarom reageert er nou niemand op het feit dat we een zoekfunctie hebben?
Mensen zijn liever lui dan moe tegenwoordig, openen uit half gemak maar een topic en tuurlijk reageren er wel mensen. Terwijl ze net zo goed de zoekfunctie hadden kunnen gebruiken. Pling

De onderhoudskosten van een shet, dat onderwerp is al zóoo uitgemolken door al die topics die er al over geweest zijn... dus waarom steeds maar een nieuw topic openen. Dáar gaat het mij ook om.

Chantal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:23

Natuurlijk kan je de zoekfunctie gebruiken, maar ik kan ook begrijpen dat je daar niet 123 aan denkt en dat het ook fijn is een persoonlijker topic te openen omdat elke situatie anders is lijkt mij. Ik ben ook meerdere malen tegengekomen dat iemand zo'n topic opent, en iemand anders gaat dan daar ook vragen stellen dan krijg je de opmerking "Hallo dit is mijn topic maak er zelf een"

Als je het zo vervelend vind om er op te reageren reageer dan gewoon niet.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:31

_June schreef:

een verzorg paard is goedkoper en ook leuk

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:40

JoyCiej007 schreef:

Bedankt voor je zoekwerk, daarom een slotje