Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
patsur schreef:Ook een mentuigje is goedkoper voor een shet, net zoals een karretje.
Uiteindelijk kom je toch op hetzelfde neer, ook een shet moet inentingen, voer, hoefsmid, nieuw tuig etc etc. Denk ook eens aan een plotseling dierenartsbezoek.

friesiszwart schreef:ik denk dat de kosten van hoefsmid en da hetzelfde blijven. Echter bij veel stallen zijn de stallingskosten aanzienlijk voordeliger dan een paard in deze omgeving shet in pension 50,00 euro en een pony 150,00 euro en een paard 160,00 euro (Gelderland)
friesiszwart schreef:ik denk dat de kosten van hoefsmid en da hetzelfde blijven. Echter bij veel stallen zijn de stallingskosten aanzienlijk voordeliger dan een paard in deze omgeving shet in pension 50,00 euro en een pony 150,00 euro en een paard 160,00 euro (Gelderland)
Waarom woon ik nou in de randstad
nathalie2302 schreef:hoe ernstig is het bij jullie dan Superwoman en Ukkiepuk?
Ik betaal 140 euro voor onze 2 shetten, ze delen dan een grote stal, er zijn 3 weides (waarvan 1 heel groot), paddock (longeerbak), rijbak en hooi en stro is inbegrepen.
Ik kan hier in de buurt een stuk goedkoper staan,maar ik wil niet weg op deze stal
Daar komen mijn lessen (80 euro in de maand) en startkaart nog bij. 
nathalie2302 schreef:binnenbak betaal je natuurlijk al snel meer voor, als dat aanwezig is....maar helemaal geen "korting" dus omdat hij een shetlander is of is het paardentarief nog meer?
Dat is inderdaad behoorlijk stevig, maar eigenlijk zou jij natuurlijk een discount moeten krijgen omdat Zorro toch redelijk beroemd aan het worden is....zo kan de stal meeliften op gratis reclame
En in principe staan er bij ons geen shetters, is gewoon een dressuurstal met allemaal 'sportpaardjes'. moniekk schreef:een shet is zeker wel goedkoper in onderhouds kosten dan een paard!
even wat voorbeeldjes: een shet doet bv 1 week met een pak hooi en een paard 2 dagen
een shet weegt minder dan een paard dus je doet langer met een wormenkuur (je spuit zo'n tube niet in 1x leeg in zn mond namelijk)
een shet heeft minder brokken/gras nodig dan een paard (shet is een sober ras)
hoefsmid kosten blijven wel hetzelfde als bij een paard dacht ik zo
enting is ook net zo duur als bij een paard
ukkiepuk schreef:moniekk schreef:een shet is zeker wel goedkoper in onderhouds kosten dan een paard!
even wat voorbeeldjes: een shet doet bv 1 week met een pak hooi en een paard 2 dagen
een shet weegt minder dan een paard dus je doet langer met een wormenkuur (je spuit zo'n tube niet in 1x leeg in zn mond namelijk)
een shet heeft minder brokken/gras nodig dan een paard (shet is een sober ras)
hoefsmid kosten blijven wel hetzelfde als bij een paard dacht ik zo
enting is ook net zo duur als bij een paard
Ja dat klopt als je een kale box huurt of als je je shet aan huis hebt. Maar op een all inclusive stal ben je even duur uit als een paard![]()
(tenzij je in de stad woont en er dus nergens mee heen kunt) moniekk schreef:kale box? ik heb een wei gepacht van een boer en dat is echt goedkoop.
neem aan dat je een shet niet gaat stallen op een pensionstal of manege(tenzij je in de stad woont en er dus nergens mee heen kunt)
moniekk schreef:kale box? ik heb een wei gepacht van een boer en dat is echt goedkoop.
neem aan dat je een shet niet gaat stallen op een pensionstal of manege(tenzij je in de stad woont en er dus nergens mee heen kunt)
Vandaar de opmerking over een kale boxhuur
Erg veel weiland is hier niet hoor!
. ukkiepuk schreef:moniekk schreef:kale box? ik heb een wei gepacht van een boer en dat is echt goedkoop.
Als je mijn post hierboven leest zie dat ik mijn pony op een 'all in' pensionstal heb staanVandaar de opmerking over een kale boxhuur
![]()
Bovendien zijn er ook mensen die een shet hebben en in de randstad wonenErg veel weiland is hier niet hoor!
. 
Nicoleee__ schreef:ik vind dat je een shet niet moet kopen omdat die zo 'goedkoop'is