Kan mijn verzorg shet een meisje van 40 kilo dragen ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Re: Kan mijn verzorg shet een meisje van 40 kilo dragen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:50

Wat een paardenkenster. 16 jaar en op een Shet rijden. Bah, bibbers.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:55

*zucht* Zou er nou nooit een eind aan komen? Snoop_fan: als je je pony wil verpesten ben je op het juiste pad, blijf vooral lekker aan jezelf denken: aangezien dat toch veel belangrijker is dan het welzijn van je paard. Lachen

Dit is dus de reden dat Shetlanders niet serieus genomen worden: die kinderen die niet weten hoe ze er mee om moeten gaan zorgen hiervoor. Erg jammer voor de mensen die Shetlanders wél als paarden zien in plaats van dingen die alles kunnen hebben en zogenaamd ''anders'' zijn dan andere paarden.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:14

En daar hebben we er weer één..... Ga asjeblieft wat anders doen dan rijden! Ik ben 1.84 meter en ik houd ontzettend veel van mijn shetlander, maar ik hoef er daarom niet op te rijden. Ik houd zoveel van hem dat ik hem mijn gewicht en alles spaar. We hebben ontzettend veel plezier samen zonder te rijden. Wij wandelen, longeren, picknicken en dat is zo leuk! Je blijft ook zonder te rijden een goede band met je pony houden hoor Knipoog

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:19

kan je vriendin dan niet meelopen?
weet niet hoe groot je vriendin is..
maar laat je shet lekker grasmaaiertje spelen Lachen
vraag ook even toestemming aan de eigenaar mischien vind deze het wel helemaal niet goed dat jullie er op gaan rijden Lachen

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:25

Snoop_fan schreef:
neen, maar zij heeft geholpen om geen schrik meer te hebben op de pony Bloos omdat die anders bokte, sorry hoor, maar kan niet zonder SNoopy.. Zelfs mijn vriendinnen rijden erop..
Die rond de zelfde grootte zitten..
Als Snoopy niet klacht, of hij lijdt geen pijn vind ik dit toch nog normaal

Ik begon dit topic vol ongeloof te lezen...en hoe verder ik kwam...hoe meer ik dacht dat dit allemaal een slecht grapje moest zijn...

Als je niet zonder Snoopy kunt, zou mijn advies zijn om wat verstandiger met zijn gezondheid om te gaan, kijk eens rond in het shetforum en lees hoeveel ontzettend leuke dingen je kunt doen zonder erop te hoeven zitten.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:32

Ze blijven inderdaad steeds maar komen zeg... "ik kan niet zonder Snoopy" prima, maar waarom dan nog erop rijden? Je kunt een hele hoop dingen doen zonder erop te zitten en de rug van de pony stuk te rijden. Maar volgens mij was dit niet de vraag van de TS en lopen er nu 2 verhalen door elkaar.. Verward

@TS, 40 kilo is te zwaar voor een Shetlander van 80 cm, en het is verstandiger om of de pony helemaal niet in te rijden en er andere (ook hele leuke) dingen mee te doen. Of een ruitertje zoeken dat maximaal 30 kg weegt.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:59

ik kan ook niet zonder Flicka, en JUIST daarom rij ik niet met haar, maar doe ik andere dingen. dat je niet erop kunt wil niet zeggen dat je de pony moet missen....

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:16

De TS is trouwens NIET Snoopie_fan!!
TS is een meisje van 13?? die een shet van 80 cm in wil laten rijden door een vriendin van 40 kilo. Terwijl ze zelf 42 kilo weegt en zegt dat ze er te zwaar voor is

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:44

aerdenhout1 schreef:
De TS is trouwens NIET Snoopie_fan!!
TS is een meisje van 13?? die een shet van 80 cm in wil laten rijden door een vriendin van 40 kilo. Terwijl ze zelf 42 kilo weegt en zegt dat ze er te zwaar voor is

oh vergissinkje... nou ja mijn doel was om uit te leggen dat je een hoop met een kleine pony kunt doen zonder te rijden... met een groot paard ook trouwens...

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:21

jaa, maar ik doe nog alytijd emt mijn pony wat ik wil, als ik er nog nooit van niemand commentaar op heb gehad, waarom dan er niet meer op rijden, jullie zien me nooit rijden erop, k kan het beter aan iemand vragen die me er zietr op rijden!
En mag met mijn paard neit gaan wandelen.. Dus wat kan k nog doen, longeren kan ihj ook niet! en er werd op gereden toen als k hem kochtte (een jongen van 15 jaar) maar die werd te groot,, jaha Hallo, waaorm denk je dat ik mijn pony gebruik

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:44

Snoop_fan schreef:
........jaha Hallo, waaorm denk je dat ik mijn pony gebruik

Hier kan ik eigenlijk niets meer aan toevoegen....je gebruikt je pony (al zou ik persoonlijk in dit geval kiezen voor het woord MISbruiken)...dat is erg jammer om te lezen.

In je profiel heb je zelf geschreven dat je veel te groot bent....het spijt me ontzettend voor de pony, maar helaas heb je gelijk als je schrijft dat je doet wat je wilt, jammer dat daarbij de pony niet op nummer 1 komt....

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:45

Snoop_fan schreef:
jaa, maar ik doe nog alytijd emt mijn pony wat ik wil, als ik er nog nooit van niemand commentaar op heb gehad, waarom dan er niet meer op rijden, jullie zien me nooit rijden erop, k kan het beter aan iemand vragen die me er zietr op rijden!
En mag met mijn paard neit gaan wandelen.. Dus wat kan k nog doen, longeren kan ihj ook niet! en er werd op gereden toen als k hem kochtte (een jongen van 15 jaar) maar die werd te groot,, jaha Hallo, waaorm denk je dat ik mijn pony gebruik

Ik snap dat jij wilt doen met je pony wat jij wilt, maar wij proberen jou te vertellen dat te lang blijven rijden enorm slecht is voor de gewrichten en botten in de rug. Natuurlijk weet ik dat ik jou nooit heb zien rijden en ik kan aan de hand daarvan niet zeggen dat je meteen moet stoppen [al verwacht ik wel een beetje dat jouw gewicht en lengte je pony in de weg komen/gaan zitten, aangezien je al 13 bent]. Als wij hier ongeveer allemaal zeggen dat het beter voor jouw pony is om te stoppen met rijden, omdat we verwachten dat je te groot bent (geworden), lopen wij niet zomaar wat in de lucht te kletsen.

Elke Shetlander kan leren gelongeerd te worden. Alleen duurt het bij de ene pony wat langer dan bij de andere. Waarschijnlijk duurt het leren van longeren bij jouw Shetlander wat langer en daarom heeft hij wat extra tijd, hulp maar vooral geduld, heel veel geduld nodig.

Citaat:
jaha Hallo, waaorm denk je dat ik mijn pony gebruik

Dit vind ik behoorlijk krom. Als je een beetje leest in het Shetlanderforum krijg je vanzelf door dat er ontzettend veel mensen zijn die hun pony niet gebruiken om te rijden. Ik gebruik mijn pony ook niet om op te rijden, maar om er allemaal andere dingen mee te doen, als longeren (ging ook niet meteen goed), wandelen (mag jij helaas niet), mennen, freestylen. Jij zou bijvoorbeeld ook aan de Lange teugel kunnen doen of VD.

Vraag gerust om tips hier in het Shetlanderforum, want er wordt vast en zeker op gereageerd Knipoog

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:48

En zoals Nathalie zegt: Je pony gebruiken is een foute manier. Je doet iets samen! Je vormt bij wijze van spreke een tweepersoonskudde. Jij bent dan wel de baas, net als een ander paard in het wild de baas is (waar alles fair gebeurt). De manier waarop jij met je pony omgaat, is niet fair naar je pony toe; Je bent als het ware een slechte leider, waar je pony op een dag aan onderdoor gaat!

[Edit: Nog even iets aan toe gevoegd]

Love_xBonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:06

Hoi volgens mij kan een shetlander van 80 cm geen 40 kilo dragen

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:17

Ingmar_ schreef:
Snoop_fan schreef:

Ik snap dat jij wilt doen met je pony wat jij wilt, maar wij proberen jou te vertellen dat te lang blijven rijden enorm slecht is voor de gewrichten en botten in de rug. Natuurlijk weet ik dat ik jou nooit heb zien rijden en ik kan aan de hand daarvan niet zeggen dat je meteen moet stoppen [al verwacht ik wel een beetje dat jouw gewicht en lengte je pony in de weg komen/gaan zitten, aangezien je al 13 bent]. Als wij hier ongeveer allemaal zeggen dat het beter voor jouw pony is om te stoppen met rijden, omdat we verwachten dat je te groot bent (geworden), lopen wij niet zomaar wat in de lucht te kletsen.

Elke Shetlander kan leren gelongeerd te worden. Alleen duurt het bij de ene pony wat langer dan bij de andere. Waarschijnlijk duurt het leren van longeren bij jouw Shetlander wat langer en daarom heeft hij wat extra tijd, hulp maar vooral geduld, heel veel geduld nodig.

Citaat:
jaha Hallo, waaorm denk je dat ik mijn pony gebruik

Dit vind ik behoorlijk krom. Als je een beetje leest in het Shetlanderforum krijg je vanzelf door dat er ontzettend veel mensen zijn die hun pony niet gebruiken om te rijden. Ik gebruik mijn pony ook niet om op te rijden, maar om er allemaal andere dingen mee te doen, als longeren (ging ook niet meteen goed), wandelen (mag jij helaas niet), mennen, freestylen. Jij zou bijvoorbeeld ook aan de Lange teugel kunnen doen of VD.

Vraag gerust om tips hier in het Shetlanderforum, want er wordt vast en zeker op gereageerd Knipoog

Waar staat het shetlanderforum.. Maar anders zal ik dan minder rijden en meer andere dingen, maar ik wil blijven rijden want ik wil hem nog vanalles leren want eind dit jaar ga ik naar ene soort van keuring.. Niet dat ik daarom wil rijde, maar ik leer er zoveel op bij!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:22

Ik word echt helemaal strontziek van jouw instelling Snoop_fan; wees een reëel en besef dat het vréselijk zielig is om op die pony te rijden. Ach wat maakt het ook uit dat hij rugklachten krijgt op latere leeftijd, zolang jij maar lekker met je luie kont kan rijden. Als je wil rijden moet je een RIJpaard kopen voor mensen van jou lengte en gewicht, niet een Shetlandpony: die zijn voor andere doeleinden geschikt en enkel te berijden door jonge kinderen/kleine mensen.

Enne.. dít is het shetlanderforum, daar ben je nu.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:17

Je moet voor de gein eens lezen hoe vaak je het woordje IK gebruikt Snoop_fan, misschien eens aan je pony denken i.p.v alleen aan IK?????

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:48

TS: super dat je vraagt of het kan en ook wat doet met de informatie. Ik wilde dat er meer mensen waren die zoals jou, snappen dat ze zelf te groot zijn en eerst nadenken voordat ze iemand anders erop laten rijden. In onze ogen lijkt 2 kilo verschil weinig maar door een verschillende bouw kan het meer verschil lijken waardoor je toch op het idee komt om haar te vragen om de pony in te rijden.

Ik heb zelf twee schetten en doe er ontzettend veel mee, alleen omdat ze maar 85 cm zijn wordt er niet op gereden of het moeten kinderen van een jaar of 4 tot 8 (ligt aan de grote, max 1,20 en max 30 kilo) zijn.

Voor een shet van 1,10 leg ik de grens op een kilo of 40 max. dus zeker geen 56 kilo. Als je om je paard geeft dan gun je hem het lopen zonder zo'n gewicht op zijn rug.

Love_xBonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:45

je hebt helemaal gelijk hoor! ik wil ook niemand groter dan 1.40 en 35 kilo hebben op mijn stevige shet van 1.05! Lachen

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:52

Beste Snoopyfan...

IK begrijp dat het heel erg is als je niet meer op je pony kan rijden..
Het is echt vervelend voor jou..
Maar denk eens aan je pony, voor hem is het beter als je andere dingen met hem gaat doen...

Ik ben zelf 67kg en 1:80m....mijn shetje is 84cm...
Wat ik met hem doe:

-mennen
-vrijheidsdressuur
-fietsen
-wandelen
-binnenkort target training...

Er zijn zoveel leuke dingen die geen kwaad kunnen....Dus denk alsjeblieft een beetje om de gezondheid van je pony.