Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Snoop_fan schreef:neen, maar zij heeft geholpen om geen schrik meer te hebben op de ponyomdat die anders bokte, sorry hoor, maar kan niet zonder SNoopy.. Zelfs mijn vriendinnen rijden erop..
Die rond de zelfde grootte zitten..
Als Snoopy niet klacht, of hij lijdt geen pijn vind ik dit toch nog normaal

aerdenhout1 schreef:De TS is trouwens NIET Snoopie_fan!!
TS is een meisje van 13?? die een shet van 80 cm in wil laten rijden door een vriendin van 40 kilo. Terwijl ze zelf 42 kilo weegt en zegt dat ze er te zwaar voor is
Snoop_fan schreef:........jaha Hallo, waaorm denk je dat ik mijn pony gebruik
Snoop_fan schreef:jaa, maar ik doe nog alytijd emt mijn pony wat ik wil, als ik er nog nooit van niemand commentaar op heb gehad, waarom dan er niet meer op rijden, jullie zien me nooit rijden erop, k kan het beter aan iemand vragen die me er zietr op rijden!
En mag met mijn paard neit gaan wandelen.. Dus wat kan k nog doen, longeren kan ihj ook niet! en er werd op gereden toen als k hem kochtte (een jongen van 15 jaar) maar die werd te groot,, jaha Hallo, waaorm denk je dat ik mijn pony gebruik
Citaat:jaha Hallo, waaorm denk je dat ik mijn pony gebruik
Ingmar_ schreef:Snoop_fan schreef:jaa, maar ik doe nog alytijd emt mijn pony wat ik wil, als ik er nog nooit van niemand commentaar op heb gehad, waarom dan er niet meer op rijden, jullie zien me nooit rijden erop, k kan het beter aan iemand vragen die me er zietr op rijden!
En mag met mijn paard neit gaan wandelen.. Dus wat kan k nog doen, longeren kan ihj ook niet! en er werd op gereden toen als k hem kochtte (een jongen van 15 jaar) maar die werd te groot,, jaha Hallo, waaorm denk je dat ik mijn pony gebruik
Ik snap dat jij wilt doen met je pony wat jij wilt, maar wij proberen jou te vertellen dat te lang blijven rijden enorm slecht is voor de gewrichten en botten in de rug. Natuurlijk weet ik dat ik jou nooit heb zien rijden en ik kan aan de hand daarvan niet zeggen dat je meteen moet stoppen [al verwacht ik wel een beetje dat jouw gewicht en lengte je pony in de weg komen/gaan zitten, aangezien je al 13 bent]. Als wij hier ongeveer allemaal zeggen dat het beter voor jouw pony is om te stoppen met rijden, omdat we verwachten dat je te groot bent (geworden), lopen wij niet zomaar wat in de lucht te kletsen.
Elke Shetlander kan leren gelongeerd te worden. Alleen duurt het bij de ene pony wat langer dan bij de andere. Waarschijnlijk duurt het leren van longeren bij jouw Shetlander wat langer en daarom heeft hij wat extra tijd, hulp maar vooral geduld, heel veel geduld nodig.Citaat:jaha Hallo, waaorm denk je dat ik mijn pony gebruik
Dit vind ik behoorlijk krom. Als je een beetje leest in het Shetlanderforum krijg je vanzelf door dat er ontzettend veel mensen zijn die hun pony niet gebruiken om te rijden. Ik gebruik mijn pony ook niet om op te rijden, maar om er allemaal andere dingen mee te doen, als longeren (ging ook niet meteen goed), wandelen (mag jij helaas niet), mennen, freestylen. Jij zou bijvoorbeeld ook aan de Lange teugel kunnen doen of VD.
Vraag gerust om tips hier in het Shetlanderforum, want er wordt vast en zeker op gereageerd