ik denk dat de shetlander last heeft van wat alle "aai-en knuffeldieren"moeten mee maken: ouders (en kinderboederijhouders ed) denken vaak dat shetlanders echt iets voor kinderen zijn LEES:
SPEELGOED!!!!
en bij speelgoed zit altijd een stikkertje waarop staat wat wel en niet mag en of het geschikt is voor kinderen van jonger dan 3 ivm inslikgevaar en of het aparaat geschikt is om op te gaan zitten, en vervolgens doet men niets met die informatie want het ziet er zo schattig uit als hun kind iets molt..ach en zo duur was het nou ook niet.
nou ziet men een pony (shetlander) ,valt in het al oude gedrag en denkt..ach wat zou het of een kind door zo'n pony van 200 euro zakt..we kopen wel weer een nieuwe..overigens net als bij blub de goudvis..nee hoor hoeft geen eten en kan best geaaid, Fluffie het konijn...ach een beetje vorst en je moet zelf voeren en het hok schoonmaken want als hij doodgaat krijg je geen nieuwe (???????????) en polly de kat..als hij krabt als je hem oppakt zetten we hem wel uit de auto.
of te wel mentaliteit! al plak je een gebruiksaanwijzing op levende haven..er zijn altijd ouders die onderschatten dat een pony een levend wezen is dus ook een pijn ervaring, ziekte en ongeluk kan voelen en zelfs dood kan gaan en geen speelgoed is. kinderen en dieren kunnen niet onbeheerd..sommige ouders, kinderen en dierenkunnen niet eens onbeheerd maar goed dt is misschiene en andere discussie. ik zou zeggen...maak klassikaal de ponys 1000 euro duurder...dan komt het misschien meer tot uiting dat ze echt geen speelgoed zijn. zolang er voor 50 euro nog steeds mensen zijn die een pony op de achterbank meennemen van de markt voor de kids...vraag ik me af of het ooit goed komt....