Ik mag misschien een shet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suus__

Re: Ik mag misschien een shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 11:06

Hier graag een slotje op!

HorsesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 12:02

Hoe groot ben je en hoeveel weeg je?
Als je nu best licht ben en niet te lang, dan kan het nog wel Knipoog
Ik rij zelf ook op een shelander a pony.
Maar je neemt een shet als je gewoon zo van shetten houd ( zoals ik Clown ) niet omdat het niet anders kan want een grotere is te duur.. Naja..

Magic_Mam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:56

leuk, in een wei zetten is goed, met een schuilplekje is beter, zoals ik bijna overal lees.
als ze een goede wintervacht aanmaken kunnen ze heel het jaar door buiten staan.

ik denk er ook aan een shetlander te nemen, helaas zoek ik nog een wei in de buurt en die kan ik niet vinden,
tenminste nog niet.

weet iemand een wei in Maarheeze/Budel?
die mag mij een berichtje sturen.

groetjes

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:32

Ts: de redenen die jij aanvoert om een shet te nemen vind ik nogal onredelijk. 'Omdat ze goedkoper zijn'. Dat is nou de trend van tegenwoordig, iedereen koopt maar shetjes 'omdat ze goedkoop zijn'. Een shet heeft óók wormenkuren nodig, inentingen (en ja, ook die entingen, daar krijg je met een shet écht geen korting op), DA kosten, evt. hoefsmid (ijzers worden er echt niet goedkoper op naarmate ze kleiner worden) voer, etc. etc.

Ik weet niet hoe oud, hoe zwaar en hoe lang je bent, maar het lijkt mij dat je daar dan veels te groot (lang) voor bent.

Daarbij vind ik het oérstom als je een pony koopt en dan iemand uit de búurt moet vragen om je pony te voeren....
Dat is toch van de gekke? Je koopt toch niet een pony om er alleen maar plezier van te hebben als jij er zin in hebt? Iemand anders lekker die klusjes laten opknappen, en zelf er allerlei leuke dingen mee doen.

Nee sorry hoor, maar zo te horen ben jij nog lang niet aan een eigen pony toe, of het nou een shet of een grote pony is.

En dan, als er niet gezegd word wat je wilt horen, gaan mekkeren om een slotje...

Wees verstandig en zie in dat dit geen goede keuze is! Mensen kopen tegenwoordig toch zomaar allerlei beesten terwijl ze er helemaal geen tijd genoeg voor hebben.

Nogmaals; ik weet niet hoe oud je bent, maar als jij straks naar de middelbare school gaat, en daarna evt. gaat werken/studeren, tsja dan heb je dat beestje ook nog he.... en dan even langswippen 'na schooltijd' is echt niet voldoende.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:53

Sigrid_Hvj schreef:
Ik rij der soms op (ik ga der zelfs voor afslanken Clown ) rijden, ik ga hem vd leren en gewoon leuke setjes kopen Haha!

En tuurlijk zorg ik voor vrienden! Lachen

Dat bedoel ik. daarom zei ik dat je een normaal formaat pony moest kopen,
als je dit doet omdat het goedkoper is, vind ik dat sowieso al raar, want een paard kost veel geld, en een shetlander hoeft echt niet een minder leven te lijden dan een grote pony omdat hij toevallig minder kost en klein is.. jammer dat je dit toch vaak ziet gebeuren..
als je er het geld niet voor hebt, waarom begin je er dan uberhaupt aan?
en als je erop wilt rijden, koop dan een leuke haflinger ofzo, die zijn ook niet zo duur..

ben het dus met de bovenstaande eens..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 00:02

Daarbij; afslanken omdat je zo graag op die shet wilt rijden?! sorry hoor, maar waar zit je verstand dan? Je bent hoogstwaarschijnlijk (gezien je leeftijd) al te zwaar en te lang voor de shet. Dan kun je wel afslanken, maar dan nog zul je te lang blijven, en nee, daar is niets aan te doen (tenzij je het ook wel zonder benen afkunt, kun je je hele leven op een shet blijven rijden, zonder benen weliswaar Clown )
en die lengte, daar hinder je zo'n shet net zo erg, zo niet nog meer mee dan je gewicht.

Ik zelf ben 19, en zeker niet zwaar voor mijn leeftijd (45 kg. en née, geen anorexia) maar wel bijna 1.70 lang.

Ik rijd al jaren niet meer op mijn shetmerrie van 1.05m.

Mijn 12 jarig bijrijdstertje weegt letterlijk niets, maar word nu echt wel aan de lange kant, helaas helaas, want het is een geweldige combi. Maargoed, die tijd komt dus steeds dichterbij, dat zij niet meer echt op onze merrie kan rijden.

Onder mijn begeleiding kan ze dan altijd nog verder in de mensport, aangezien ikzelf daar heel erg actief in ben.

maar alsjeblieft, bedenk het jezelf nou eens goed. je doet jezelf én die shet hier echt geen plezier mee, hoe leuk een eigen paardje ook is.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:48

koop gewoon een leuke haflinger of een leuke fjord. kan je nog lekker rijden ook. en die kosten echt niet zo veel meer als een shetlander
hoever is die wei van jou huis vandaan dan?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:54

Ben het ook eens met de mede-Bokkers hier. Als je dan een pony mag van je ouders, wees dan wijs en koop iets waar je ook echt mee vooruit kan. Om nou een 'veredelde grasmaaier' (dat wordt het dan) aan te schaffen met de gedachte om als 12-jarige af te gaan vallen voor je pony vind ik vrij hypocriet..

de tekst die hier stond ik opvraagbaar per PB Vork
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 14-09-07 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:25

ochja, petulan, ik dacht al, 'waar ken ik die boktnaam van'? Clown

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:29

Vork.. I rest my case! Haha

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:38

jaaa laat ik een shetlander kopen !!! dan kan ik in ieder geval zeggen dat ik een ''eigen '' pony heb!!!!,

sorry hoor,maar als je nou een shet wou omdat je het een geweldig ras vind of er lekker mee wou gaan mennen,kon ik het nog begrijpen,maar afslanken om op je pony te kunnen rijden...toe es he!!!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 20:38

Slotje ajb! Dit leid tot een discussie waar ik totaal geen zin in heb!!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 20:40

lique schreef:
jaaa laat ik een shetlander kopen !!! dan kan ik in ieder geval zeggen dat ik een ''eigen '' pony heb!!!!,

sorry hoor,maar als je nou een shet wou omdat je het een geweldig ras vind of er lekker mee wou gaan mennen,kon ik het nog begrijpen,maar afslanken om op je pony te kunnen rijden...toe es he!!!

Doen jullie goddomme is normaal! En lees toch is goed!! Tjesus!! Dan zie je dat ik dr hooguit op zit om te stappen omg!! En ik mag niet met jullie in discussie en donder dan ajb uit mn topic op! Verward

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:13

ik ben het met joyce eens

en topics gaan niet op slot omdat je geen antwoorden krijgt die in je straatje liggen
niet meer reageren, en het topic zakt vanzelf naar beneden

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:36

Sigrid_Hvj schreef:
Slotje ajb! Dit leid tot een discussie waar ik totaal geen zin in heb!!

ROFL Gestoord
Komop zeg, lekker makkelijk, nergens op reageren en de mods maar smeken dat het op slot moet.

Alsof wij zaten te wachten op bepaalde reacties/discussies van jou in een bepaald topic??!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:39

Sigrid_Hvj schreef:
lique schreef:

Doen jullie goddomme is normaal! En lees toch is goed!! Tjesus!! Dan zie je dat ik dr hooguit op zit om te stappen omg!! En ik mag niet met jullie in discussie en donder dan ajb uit mn topic op! Verward

Heb jij normaal nederlands geleerd, ooit, ver in het verleden? Graag dat hier dan gebruiken in plaats van die kindertaal.

Daarbij hoef je niet te schreeuwen, we zijn niet doof.

En nog iets; waarom zou stappen niet schadelijk zijn, maar draven wel? 'Je bent wel te zwaar, maar, stappen kan nog wel hoor' Clown

Je bent te zwaar en te lang, of je bent niet te zwaar en te lang.

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:51

ik vind het leuk dat je misschien een shet mag. Ik kan je misschien wel aanraden om elke week/maand een beetje te sparen voor onverwachtse kosten van bijvoorbeeld een dierenarts. Goed dat je erover na hebt gedacht hoe het beestje gevoerd moet worden etc. en dat hij/zij natuurlijk ook gezelschap nodig heeft. Ik hoop dat je alles kunt regelen en dat je snel een leuke shet in de wei hebt lopen.

Verder misschien zoals al meer mensen zeggen...zou je ook nog even de optie van een fjord/haflinger kunnen bekijken want die kunnen ook het hele jaar buiten maar hier kan je wel op rijden, misschien vallen de aanschaf prijzen wel erg mee. Maar goed een shet is natuurlijk ook super als je niet perse wilt rijden. Haha!

In ieder geval heel veel plezier met je pony...wat voor een het ook word!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:09

Vind de gedachte van 'de buurman wil vast af en toe wel even wat voeren' nou niet echt verstandig bedacht met betrekking tot het voeren etc.....

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:33

Tja, vind het een beeje sneu voor de TS, maar dan had je het topic niet moeten openen. Daarbij, als jij je had ingelezen in dit ras (shetlander) had je geweten hoe je hem het beste kan stallen m.b.t weidegang/stalling. Dan was dit ongemak voor jou een stuk minder geweest.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 12:45

Ik vind het jammer dat iedereen reageert dat ze beter een paardje om te rijden kan kopen. Ik wilde vroeger altijd een shet, uiteindelijk kwam er een haflinger en daar ben ik altijd heel blij mee geweest en nog steeds, maar als zij er niet meer is komt er geen grote meer, dus als iemand een shet wil en begrijpt dat je daar niet op rijden kunt, prima toch. Misschien drukt TS zich wat ongelukkig uit met iemand die gaat voeren en ik ga als ik zin heb, maar als haar ouders het met haar eens zijn hebben zij ook een verantwoordelijkheid en kunnen ze misschien wel iets afspreken dat moeder voert of zo.

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:20

Ik ben het helemaal met JoyCiej007 eens.
Plus dat je als een een toppic hier op bokt plaatst ook tegen kritiek moet kunnen en niet alleen maar denkt reacties te krijgen die jij wil horen.
Woorden als goddomme(sorry nu doe ik het ook) enzo zijn zowiezo niet toegestaan om bokt.
Kortom als je niet tegen kritiek kan open dan geen toppic

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:19

helemaal met rossebol eens Lachen
bokt is een forum waar je van iedereen je mening te horen krijgt, kan je daar niet tegen? denk dan eerst goed na over een topic voordat je hem online gooit...

en ik vind trouwens wel dat je elke dag naar je paarden toe moet, lukt dit niet zoek dan een verzorgster...
stel er gebeurd iets met je pony, en je bent er niet op tijd bij en komt er een dag later achter? dat vind ik nogal onverantwoordelijk...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:24

Is een hond nemen geen optie, daar hoef je niet voor af te vallen en je hoeft er niet iedere dag naar toe.

maya1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:30

of een kat , die hoef je ook niet uit te laten!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:37

ja tuurlijk, een hond.
en dat kost zeker per difinitie minder in de mand dan een shet?
en kan je op een hond rijden?
nee ook niet.
ik snap echt niks van dat gedoe altijd, van koop dan een grote pony etc.
mijn ervaring ís dat een shet goedkoper in onderhoud is,
makkelijker te plaatsen in een weitje bij iemand,
en dat je ontzettend van kan genieten, van een eigen pony.
om te rijden kan TS toch een bijrijd pony zoeken?
shet kan ook voor de sulky, das ook hartstikke leuk.

en daarbij, als bokt iedereen maar blijft afraden een shet te kopen,
mooi is dat, waar vinden die shetjes dan een leuk tehuis?