Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
stef schreef:nou eline, janne zegt letterlijk: Als je het geen leuk initiatief vind doe je toch niet mee in dit topic?
Terwijl ik nergens zeg dat ik het geen leuk initiatief vind.. Dat vind ik nl wél. Alleen heb ik mijn twijfels of het werkt (en angst voor mee lezende kids die vervolgens half lezen en pony in de krul gaan lopen trekken.... maarja, dat hou je altijd vrees ik)

)
maar ik denk dat ik sowieso wel veel heb aan meer dan 10 jaar dressuurles zodat ik wel alle oefeingen ken en zie of ze goed uitgevoerd worden. 
en verzameld..
tis wel een heel verhaal
Met Iris ben ik nu gestopt met wedstrijden, het is wel genoeg geweest voor haar 

.

Maar verder nog niet echt iets speciaals gedaan, wil eerst gewoon de echte basis er goed inhebben. 

5 meter is een prima lengte. 
En over de houding, valt niet veel over te zeggen zonder foto's. Ze hoeven iig niet enorm opgericht te lopen in het begin (doe ik ook nog steeds niet) maar ook niet met de neus op de knieen, want dan worden ze praktisch onbestuurbaar