Het opbouwen van conditie heb ik gedaan met eerst longeren, dan fietsen en steeds verder. Maar je ziet vanzelf wel aan je pony of hij/zij moe is, of dat hij/zij nog wel verder kan.. Succes ermee!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Het opbouwen van conditie heb ik gedaan met eerst longeren, dan fietsen en steeds verder. Maar je ziet vanzelf wel aan je pony of hij/zij moe is, of dat hij/zij nog wel verder kan..

amylovevera schreef:?
Romytjuuh schreef:Zaterdag ook voor het eerst gefietst.
Eerst gewoon allebei lopend naast de fiets op het erf, daarna een rondje ik fietsen en hij ernaast.
En daarna de weg op, ging allemaal super en zonder moeilijkheden.

).
JoyCiej007 schreef:ja, zoiets idd... tsja, nogal moeilijk uit te leggen, maar zo heb ik mijn leidsels ook vaak vast als ik met 1 hand aan het mennen ben.
Ik zal eens kijken hoe ik dat precies doe, kan het nl. niet zo uit mijn hoofd uitleggen, maar als ik die pony naast mij heb en teugels in de handen, dan pak ik het automatisch op die manier vast. Zo kan ik ook redelijk gemakkelijk de teugels verkorten of verlangen. Ik fiets dan natuurlijk wel altijd met 1 hand aan het stuur.
da's nog altijd makkelijker dan een hele uitgebreide uitleg 'die vinger zus, die vinger zo, etc. etc.' 

nathalie2302 schreef:'leidselgrepen'???? Madame JoyCiej007, wilt u er alstublieft rekening mee houden dat u hier te maken heeft met "fiets-leken"?
de manier waarop je de leidsels hanteert op de bok.
ah zo. nouja, is een kwestie van oefenen