Vandaag even gewerkt met lange lijnen, om naar een stukje land te gaan waar ik Bubs ook even goed op kan laten galopperen aan de longe. 'Wat is dat allemaal?' uitgelegd wat het was... 'waar heb je dat dan voor nodig?' Goh... heb ik niet gezegd dat ze meer conditie moet krijgen, moet werken op stemcommando's zodat ze straks voor de kar kan? 'maar waar is dat nou goed voor dan?'
Ze was heet vandaag 'Kijk hoe schattig ze dribbelt...Kan die ook galopperen?' mweuh.. wat een vraag... 'Ja hoor, maar ze moet even wat beter warm worden. Ze is erg driftig vandaag, en anders schiet ze er meteen vandoor zonder dat ze fatsoenlijk warm is.' 'Oh, ik dacht dat dat kwam door die korte pootjes' 'Shetten hebben net als alle andere paarden benen, maar ik zal laten zien wat ik bedoel °hup Bobby... Galop°' Eerst een paar nette stappen, toen kwam ze erachter dat ze vrij baan kreeg. ZOEEEFFFFFF... Volledig lange lijn, ze vloog haast die mensen over de tenen, zand zat in hun haar. 'Klein maar fijn. Als u een paard tegenkomt dat blijft staan en komt in welk tempo je maar wilt, waar je mee kunt wandelen zonder halster, dat vrijheids dressuur doet, dat voor de kar staat en bereden wordt (heb om het punt te maken maar weggelaten dat zij niet bereden zal worden), dag en nacht buiten kan, dat kan springen als een kangoeroe, dat dressuur op het hoogste niveau kan doen (het gaat om het punt he...

Wederom stilte.
Dat ze de dag ervoor aan het kampioenschap 'Miss Kreng Universe', heb ik ook maar weggelaten om het pleidooi wat beter over te laten komen