wat vinden jullie hier van?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rominy

Re: wat vinden jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:46

waarschijnlijk een penny ofzo:D

een paard in de achtertuin oke laat staan dat je een tuin hebt van 4 meter bij 4 meter ofzo okee plaats daar maar een shet neer ze hebben toch geen ruimte nodig

ook zei verdienen een grote wei waarin ze lekker kunnen spelen met vriendjes of kunnen grazen ...

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:49

Het klopt wat je zegt dat als je er niet veel mee doet, ze genoeg hebben aan water en hooi. Maar wat het verhaal doet overkomen is dat dat altijd genoeg is. Ook een shet heeft een maatje nodig en kunnen niet alleen gehouden worden.
Mijn pony heeft ook geen ijzers, maar ik laat ze 2 keer per jaar nakijken en de straal bij snijden.
Lette de dierenbescherming maar eens meer op urgentere zaken Boos! Dan mensen lastig vallen die wel goed voor hun paarden zijn.

arabierlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:52

ik een penny ??
kijk eerst naar jezelf

Fanneke : dan koop je toch 2 shetjes Haha!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:54

Dan kunnen wij makkelijk zeggen, maar hoe vaak zie je pony's niet alleen staan?

arabierlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:59

ja super vaak.
dan moet de dierenbescherming maar zeggen : zet er een vriendje bij ?
tuurlijk is het niet leuk als ze alleen staan,
maar als die mensen denken dat ze daar gelukkig van worden,
kan je dr niet zoveel aan doen lijkt mij

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:04

daarom is het goed dat deze discussies er zijn, dan kunnen nieuwe eigenaars eens lezen hoe het moet. Dus niet zoals het verhaaltje hierboven

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:53

ik ben ook van mening dat er teveel shets helemaal alleen staan weg te kwijnen.
Veel mensen denken wel dat de pony gelukkig is maar een paard is en blijft een kudde dier.
Ik ben van mening dat je die nooit alleen mag zetten.
op arabierlover ga ik verder niet in voor ik straks een rel veroorzaak.

Shet4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:56

De site waar dit op staat is van een 14 jarig meisje, hoe serieus wil je dit nemen?

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:58

Shet4ever schreef:
De site waar dit op staat is van een 14 jarig meisje, hoe serieus wil je dit nemen?

wij nemen het niet serieus nee.
Maar er zijn genoeg kleine kinderen die dit aan hun ouders laten lezen en die denken dan ow het is dus niet zo duur.
En dan komt er toch een shet.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:52

rominy : Je kan een shet echt neit op een stukje van 4 x 4 ouden waar haal je die onzin nou weer vandaan dan

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:54

ik ga er mee accoord mits de ruiter die te groot is weinig rijdt en de Shetlander En beschikt over een maatje En over een schuilstal!

Dan zie ik ook weinig kwaad in het stukje tekst hoor!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:54

Ik ga er mee accoord mits de ruiter die te groot is weinig rijdt en de Shetlander En beschikt over een maatje En over een schuilstal!

Dan zie ik ook weinig kwaad in het stukje tekst hoor!

Oops, foutje. Sorry dat was 2 x.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:55

Ik vind dat shetlanders algauw als gebruiksmiddelen worden gezien waarbij het niet uitmaakt als ze kapot gereden worden. Gaat de goede kant op zo..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:57

Tsja, dat vind ik ook van KWPN-ers, vaak hebben de shetten het nog beter. Shetten hebben gelukkig zoveel karakter dat ze zich niet laten dwingen tot dwangmatige buigingen 7 dagen per wek in de bak.. Daarbij staan ze veel meer op het land.

Worden paarden uberhaupt niet teveel als gebruiksvoorwerpen gehouden?...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:58

Of shetten daar blij mee moeten zijn detour. Je moest eens weten hoe vaak ik heir kinders help omdat hun shet onhandelbaar geworden is. Echt niet leuk meer hoor

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:00

Ja, ik vind dat Shetten het vermogen hebben een stuk beter op zichzelf te passen dan een hoop andere rassen. Ze zijn slimmer,primitiever en vaak ook taaier. Ik vind dat klasse!

Mischien zou je die kinderen dan eens flink de les moeten lezen.

Daarbij is de vraag of die shetten onhandelbaar zijn ofdat ze volkomen normaal reageren op het gedrag van hun baasjes.

Heb zelf hondetraining gegeven, het kwam echter meer neer op baasjestraining.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:12

Ja dat snap ik, het probleem ligt bij eht kind die simpelweg vaak neit met het karakter van de shetten om kunnen gaan, ben daarom ook heel blij dta de prijzen aan het stijgen zijn misschein dat ouders nu ook minder snel toegeven als een kind weer een komt vragen om een pony. En ja vraag me regelmatig af of ik die kinderen wel of niet moet helpen maar doe ik het niet kan je al raden wat er met de pony gebeurd terwijl het gewoon een kwestie is van er even tijd in steken en het kind leren hoe om te gaan emt de pony.

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 12:18

ik vind dat die ouders ook moeten na denken hoor want als je je kind een pony geeft moet je je toch minstens verdiepen in de kosten? meestal halen ze ze van de makt. en laten ze ze niet keuren .

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:22

Ik vind eigenlijk dat de fout niet bij de kinderen of de pony's ligt, maar aan de ouders. Zij verkijken zich al gauw erop, het is geen hond die je 3 keer per dag uit laat en een bakje voer geeft.
Als ouders aan mij vragen of ik wil helpen met de aanschaf van een pony, vraag ik eerst, of ze zelf iets met pony's hebben. Zo niet, zeg ik gelijk, niet aan beginnen. En leg uit waarom. Ik adviseer dat ze beter een pony op een manege kunnen leasen om te proberen. Wel de lusten, maar niet veel lasten.
Zeker shetlanders zijn geen kinderpony's. Het zijn leuke pony's voor kinderen als er een volwassene naast loopt.

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 20:00

ik ben het er helemaal mee eens fanneke shets zijn heel lief als je weet hoe je met hun karacter om moet gaat of er iemand naast loopt die er verstand van heeft.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:41

Fanneke: mooi gezegd.

Veel mensen hebben echt de indruk dat een shet een geprogrammeerde dikke goedzak is, die door een twee jarige uk beleerd kan worden.

Ze vergeten vaak dat shetten niet zo klein en wollig zijn omdat ze er graag schattig uit willen zien, maar omdat ze van nature haast niets te eten hadden bij een temperatuur van -10/15.

Ik zeg dan altijd dat de enige reden waarom iedereen denkt dat ze zo lief is is dat ze de andere kant niet zien. Ze zien niet dat ik op slechte dagen niet naar buiten ga, ze zien niet wat voor pest humeur ze kan hebben, hoe ongelofelijk nukkig en gemeen ze kan doen, en dat ze er gewoon tussenuit 'naait'. Want ja, daarvoor moet je elke dag een paar uur komen, net als bij andere paarden, om haar te verzorgen, haar dingen te leren, zorgen dat ze gelukkig is, ook als ze jou het bloed onder je nagels vandaan haalt. 'Maar als het zo erg is, waarom heb je haar dan, waarom verkoop je haar niet?' 'Misschien omdat ik zielsveel van haar hou, en wat ze ook doet, ik nooit kwaad op haar kan worden? Vooral omdat dat gewoon in de aard van een shet zit'

'En natuurlijk ook omdat ze zo schattig en pluizig is' 'Nee, gewoon omdat ik van haar hou, maar ook om de momenten dat ze haar andere kant laat zien: dat ze door het vuur gaat voor je, enge dingen doet omdat ze dat me jou erbij wel durft, of dat ze zo verschrikkelijk haar best doet, en je weet dat ze dat dan echt alleen voor jou doet.'

Nee, inderdaad, shetten zijn alleen kinder pony's als er een volwassene bij is

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 20:13

shetten zijn echt slime pony's, dat heb ik al gemerkt.

toen mijn jongste misschien net een jaar was liepen ze nog op de kinderboerderij, mijn vriendin en ik hadden ze los zonder halster door de schuur wandelen en waren met de stallen bezig geweest en stonden gewoon lekker rustig te praten, komt er opeens een vader met 2 kleine kinderen binnen wandelen.
toen begon ik al te zweten niet vanwege mijn oudste shet, maar vanwege mijn jongste shet die altijd erg aanviel vooral tegen onwetende volwassende.
loop dat meisje van ong 3 jaar zo in 1 rechte lijn op mijn jongste shet af en toen vielen bij mij en mijn vriendin de mond op, hij bleef stokstijf stil staan rook rustig aan haar en dat meisje mocht aan hem zitten en knuffelen en aaien en hij deed echt helemaal niks!

terwijl hij tegen andere mensen (vooral volwassene) echt valse streken had.

shetten zijn echt slim, ze weten echt wel wanneer ze ergens mee weg kunnen komen, nou ja niet altijd want dat hoefde ik ze af en toe ook niet op hun donder te geven.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:10

Ben het er niet mee eens. Shetlanders zijn niet minder duur in onderhoud als grote paarden...

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:22

Een shet is hetzelfde als een grote pony, alleen met kortere pootjes! Mijn shet kost mij net zoveel als mijn andere pony en heeft net zoveel liefde en aandacht nodig. Ook genoeg beweging is nodig en ze eet zelfs meer hooi dan de andere pony omdat ze hoefbevangen is en niet dag en nacht op de wei kan. Dus er klopt niks van wat je hebt staan!!

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 21:24

even voor de duidelijk heid ik heb het niet geschreven he ik vond het op het internet