Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
elinax21 schreef:officieel mag ik op beide wegen, maar een beetje logisch verstand verteld mij dat ik op een fietspad heel wat veiliger zit dan op een weg waar de auto's langs je vliegen (...)
Wij menners zijn bestuurders van bespannen wagens en als bestuurder móet je op de weg, en is het officieel gezien zelfs verbóden om op het fietspad te rijden.
in het verkeer zijn wij dus bestuurder, en horen net als de auto's e.d. op de weg, en níet op het fietspad.
al zat dat niet zo snel gebeuren.
echt superleuk om te doen, maar bij mij zeggen ze eigenlijk nooit dat het zielig is, alleen dat ik erop moet gaan zitten ipv. erachter

_Kelly schreef:JennxMano schreef:Ikeee. ik rijd niet zoveel buiten maar de meeste vinden het schattig.
schattig??? eerder zielig.. de meeste denken dat de shet veel kan dragen maar dat valt echt tegen..
Napie schreef:Op het koetsiersbewjs leer je het volgende: Je moet op de weg rijden maar als de situatie dat toelaat en de situatie op de weg is te gevaarlijk naar beoordeling van de menner mag je gebruik maken van het fietspad mits je daar niemand hindert. Dus bij een 80 km weg of een smalle 60 km weg mag je gerust op het fietspad wanneer deze voldoende breed is. Een ruiter moet trouwens in de berm en een aangespannen wagen mag juist weer niet in de berm.
Maar, geen politieman die hier moeilijk over doet of dit uberhaupt uit zijn hoofd weet.
elinax21 schreef:napie, dankje
ik ga het toch nog even nazoeken trouwens, of navragen evt. want vind het wel leuk om zeker te weten.

dat zijn de geldende verkeersregels zoals ook automobilisten het leren 

elinax21 schreef:Ik kreeg een tijd terug te horen dat ik niet niet op het fietspad maar op de weg thuis hoorde met shet en concourswagentje. Heb die meneer maar even op vriendelijke toon verteld dat als hij er geen verstand van had, hij zich er niet mee moest bemoeien.
).jUst_eVa schreef:me vriendin staat daar net buitenbeeld hoor! t was heel ff voor de foto.
Nou dat viel echt wel mee. Het was een shet van 1 meter en er hing een tweewieler achter. Dus meer als 2 personen konden er niet op zitten. Maarja, misschien oogt het zielig ofzo?