Wat heb je nodig voor een eigen shetlander?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fanneke

Re: Wat heb je nodig voor een eigen shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:48

Die dierenbescherming!! Boos! Die bemoeien zich met dingen, niet normaal!! Mijn buren kregen ze ook op de stoep, de paarden stonden al dagen in de regen buiten, ze hebben gewoon een schuilstal, maar ze moesten naar binnen. Die mensen denken alleen maar: als ik dat zou vinden, maar niet, hoe zal een paard het vinden?
Ze moesten eens wat meer doen aan die mensen die zomaar aan een dier beginnen zonder er over na te denken. Dit is geen verwijt naar iemand in dit topic hoor!!
Ik heb het ook over andere dieren, zoals honden en zo. Sorry, is even off-topic, maar ik kan mij er zo boos over maken!!

chicothuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:18

hoi

ik weet nog wel een paar dingen :j /3 een:
uitrijdeken longeerlijn
zweetdeken bandage
hooinet bit
voerschep bijzetteugels
hoofdstelhouder longeersingel
voerbak peesbeschermers
zadelhouder rijzweep
mestvork koekjes
zadel voerton
dekje voeropslag
leervet staartriem
longeerzweep
rijzweep

ik zoek ook naar een leuke shetlander
groetjes ik hoop dat je er wat aan hebt
en wees verstandig meschien kun j er nog beter over nadenken

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:12

Fanneke schreef:
Als je wil weten wat ik in mijn stal heb liggen voor mijn pony, zit ik hier morgen nog te schrijven. Nu liggen er natuurlijk ook wel spulletjes die niet echt belangrijk zijn, en ik heb dingen dubbel, zoals hoofdstel e.d. Maar denk ook aan betadine, voeropslag, want je voer moet ook ergens in waar ongedierte niet bij kan. Je zadel moet ergens op hangen als je wil dat hij lang mee gaat, anti-klit. Verbanddoos, je weet maar nooit. Al die kleine dingetjes denk je zo 1,2,3 niet aan, maar alles bij elkaar kost een vermogen. In het begin kon ik het 1 en ander lenen van mijn buurvrouw, maar ik heb toch liever mijn eigen spullen.

Nu is je vraag wel, wat heb ik nodig. Maar luister naar de rest, begin pas aan een eigen pony als je school is afgemaakt, een vriendje hebt en zelf geld verdient. Want dan kun je echt goed voor je eigen pony zorgen. Ik ben heel blij dat ik zolang heb gewacht, want er komt zo veel bij kijken, dingen waar ik niet eens aan gedacht heb.

Daar ben ik het dus niet mee eens. ik heb school nog lang niet afgemaakt maar ik wil wel een eigen paard (ook al is het in xxxs verpakking) en ik ken tig mensen even oud als mij die goed voor hun paard zorgen, vaak beter dan oudere mensen. zorg gewoon dat je goed voorbereid bent en je alles goed doordacht hebt. En dat je (als je jong bent) ouders erachter staan is wel zo handig :P heeft me jaren gekost om ze te overtuigen, maar nu komt mijn droom toch uit *\o/*

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:14

Leuk joh je eigen pony! Eigenlijk is het belangrijkste voor je pony dat hij een vriend heeft. Heeft je pony dat? Dan is de rest zoals borstels een stuk minder belangrijk en je pony je vast erg dankbaar!

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:35

ben ik ook volledig mee eens troi, bij mij staan al twee geitjes en twee kippen
(ik ben al aan het oefenen voor een pony dus me geitje moet aan een halstertje lopen :P)

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:53

Je hebt eigelijk niet meer dan poetspullen nodig maar het is natuurlijk veel leuker om veel spulletjes te hebben zodat je echt wat met ze kunt doen. zoals:
longeerlijn, halster, fleecedekentje etc.
Kijk anders eens in een ruiterwinkel, daar zie je genoeg dingen die je aan kan schaffen.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:58

Moderatoropmerking:
Een aantal offtopic reacties verwijderd. Graag ontopic blijven bvd

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:16

Jij bent zo te horen nog ECHT NIET toe aan een eigen pony. Een deken voor een Shetlander? Shetlanders kunnen zich prima zelf warm houden! En een verwarmende stal?! Misschien vinden mensen het fijn om een lekker warm plekje met luxe en zo, maar zo'n ijzer sterke shet moet er niet aan denken!

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:34

wat ik heb voor mijn shetlander:
-een stalling inclusief kuil en brokken,
met goed weer weidegang (in de winter) en in de zomer lekker in de wei!
- poetsspullen,
-deken 200 grams
-halsdeken ongevoerd
-2 zweetdekens
-aantal halster met halsertouwen
-goedpassend zadel met staartriem, en hoofdstel,
-dekjes
-longeersingel, longeerlijn, elastiek, en ook dubbelelijnen
-goed passend leren tuig met een hoofdstel
-karretje

dit is wat ik voor mijn shetlander heb,
ze werkt hard en veel en met die lange wintervacht bleef ze te lang nat,
vandaar dat ze toen geschoren is en deken op heeft.

p.s. en natuurlijk vriendjes!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:58

Ik denk dat je met een halster, halstertouw, poetsspulletjes al een heel eind bent.
Wil je rijden dan natuurlijk ook een zadel en hoofdstel.
Dan een weitje met schuilstalletje en vriendjes.
Dekens, karretje en longeerspullen is leuk, maar niet per direkt noodzakelijk.

Wat wel belangrijk is geld! Voor de hoefsmid, dierenats, entingen, ontwormingen e.d.
Zeker de dierenarts kan aardig oplopen!

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 07:54

Wow , Uhm
* 2 halster en een paar touwen.
*poetsspullen.
*Longeersingel , lijn en zweep
*zadel met staartriem
*hoofdstel
*dekjes
Me shetlander heeft geen deken om , die kunnen zich zelf lekker warmhouden
* Een stal natuurlijk
en vriendjes , bij mij staat hij bij mijn 2 andere :)
En natuurlijk iedere 2 maanden ; wormenkuur en hoeven beslagen.
en de onverwachte kosten moet je natuurlijk ook mee rekenen , wat als je pony opeens ziek word ? Daar kan ook heel veel geld in zitten , dus ook even een Direnarts enz

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:54

donna123 schreef:
Jij bent zo te horen nog ECHT NIET toe aan een eigen pony. Een deken voor een Shetlander? Shetlanders kunnen zich prima zelf warm houden! En een verwarmende stal?! Misschien vinden mensen het fijn om een lekker warm plekje met luxe en zo, maar zo'n ijzer sterke shet moet er niet aan denken!

Dat denk ik ook. Ik wil ook dolgraag een pony. Ik mag het ook, maar ik zit nu in de eerste klas en ik heb nog een hele lange weg te gaan.
En de vraag 'Wat heb je nodig voor een eigen shetlander?' is ook niet heel erg logisch. Het is mischien vervelend maar het is gewoon beter. Je doet je pony er geen plezier mee.
Ga een pony verzorgen of leasen. Als je er over een paar jaar nog zo over denkt, zou ik er op trug komen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:13

De vraag werd door TS al in 2007 gesteld. Reageren in dit topic is dus niet meer relevant. Aangezien dit al eerder is gebeurd, hier nu een slotje.