Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
horsewisper schreef:Mainat, dat klopt, van kippen kunnen paarden ook luis krijgen, zelf hebben de kippen er niets last van vertelde mijn DA.
Juist omdat je pony veulen + wintervacht heeft, is het extra lekker om erin te gaan zitten, lekker broeien.
Mijn paarden kwamen destijds niet in contact met andere paarden en de kippenren grenst gelijk aan de paardenwei/rijbak. sorro1 schreef:nou dan zal ik het nog eens extra goed in de gate houden!
Ook mijn andere pony.

.Het was alleen nog niet helemaal kaal.In zijn hals was zijn vacht helemaal aan het vervilten.Ik dacht in eerste instantie scheer alleen een baan onder zijn manen weg.Ik heb nog een paar dagen getwijfeld of ik het wel zou doen.Totdat ik ook een vervilte plek op zijn kont tegen kwam.Ja en je kan moeilijk ook een baan uit zijn kont scheren haha.Ik heb besloten om hem te scheren in jachtmodel.Het was een hele verlossing hij vond het zalig!!!!Nu is hij gestopt met jeuken en staat overdag met een bucas buiten en s'nachts op stal,het gaat perfect.Ik wil niet zeggen dat het bij elke pony helpt maar bij die van mij iig wel.

. viola schreef:Het is altijd beter voor de vacht om niet te scheren, maar soms is het toch nodig. Ik scheer in het voorjaar ook weleens de baart eraf omdat dat altijd vrij moeilijk verhaard en ze daar dan veel schuren. Maar ik heb het voordeel van witte pony's dus je ziet het niet in de vacht dat er geschoren is (alleen dat het natuurlijk korter is)
Ik zit zelf ook elk voorjaar in twijfel of ik zal scheren of niet en heb het eigenlijk (afgezien van de baart dan) nog nooit gedaan, maar mijn pony's schuren ook niet zo erg zoals op jou foto's te zien is.
Misschien hem eerst een keer lekker goed wassen met een jeukstillende shampoo (en goed uitspoelen natuurlijk)
Zie dat hij al gedeeltelijk geschoren is, ben je nog luis tegen gekomen.
horsewisper schreef:Welke maat deken heb je nodig ? ik heb e nog 1 in maat 115.
met hals zou ik niet doen zo koud is het niet meer en rkigjt ie het alsnog warm
.