Welk bit voor shetlander?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

floorsil

Re: Welk bit voor shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:37

de shetjes van een vriendin die hebben volgens mij allemaal 10.5 eigenlijk wel appart ik rij een D-pony en die heeft 11.5 en dat is dus ook een shet maatje :S zij heeft dus eigenlijk ook een klein bekje Tong uitsteken

Wil_Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:59

mijn shetje heeft een watertrens met rubbere bitringen anders krijgt hij van die wondjes in zijn mondhoeken en mijn andere shet heeft nog geen bit wand die is nog maar 8 maanden.
Wanneer mag je eigenlijk een bit in doen (welke leeftijd)?

voor foto's van mijn shetten mijn profiel!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 19:48

Wil_Fem schreef:
mijn shetje heeft een watertrens met rubbere bitringen anders krijgt hij van die wondjes in zijn mondhoeken en mijn andere shet heeft nog geen bit wand die is nog maar 8 maanden.
Wanneer mag je eigenlijk een bit in doen (welke leeftijd)?

voor foto's van mijn shetten mijn profiel!

Zelfde leeftijd als bij een normaal paard. Welke leeftijd dat is moet je mij niet vragen, ik zou zeggen op 4-jarige leeftijd. Ik ga er verder geen woorden aan vuil maken, dit is namelijk een vrij riskant onderwerp op bokt Bloos

Wil_Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:00

ow.....
mijn shet die een bit heeft is bijna 2 en die andere geef ik een bit als ie ook bijna 2 is
maarja dankje voor de info! Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 09:34

Beetje vroeg als ze nog geen eens twee jaar zijn

Wil_Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:17

nou mijn shet heeft er geen last van maar als je hem/haar voor de kar gaat doen dan is ie ook 2 jaar en dan moet ie al gewend zijn aan een bit

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:58

Lekker vroeg dan met net twee jaar voor de wagen

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:23

inderdaad! niet echt mijn style. ik begin er pas mee als ze naar mijn idee er aan toe zijn, dus goed ontwikkeld. bij sil was dit toen ze 4 was, de rest gewoon op 3 jarige leeftijd. maar jonger als 3 krijg je ze er bij mij niet voor.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:45

Ja ik begin ook wanneer ze daar aan oe zijn, oudste was bijna 4 jaar en de jongste van 2.5 heeft twee keer een bitje ingehad nu en word los gelongeerd een keer per week, maar om nou echt te gaan mennen als ze ent twee zijn gaat wel heel ver

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 10:14

penny, heeft een ongebroken rvs trens (stangetje) met losse ringen.
ze heeft zo'n rubber stangetje (waar niet weg van ben, ze bijt er hapen uit)
en ze heeft een liverpool.

polly, heeft een bustrens

en rocky krijgt ook een bustrens Lachen

Wil_Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 20:36

karoliena schreef:
Lekker vroeg dan met net twee jaar voor de wagen

neej hoor want met 2 jaar mag je hem/haar voor de kar doen en met 3 jaar mag je hem/haar berijden dus dat is helemaal niet te vroeg en voor dat ie voor de kar gaat moet ie toch ook al aan een bit gewend zijn?.......! Cool

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 20:48

met minimaal 2,5 mag je hem voor de kar zetten. maar ik vind het een richtlijn. je kunt er beter te laat dan te vroeg mee beginnen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 09:49

Wil_Fem: Je kan echt niet gaan mennen emt een paard wat net twee is.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 12:15

Het kan wel.. alles kan; maar het is verschrikkelijk slecht voor de spieren en gewrichten. Sommige mensen gunnen hun paard geen lekkere jeugd waar ze heerlijk paard kunnen zijn en kunnen volgroeien. Erg jammer, zelf word die van mij pas met 4 voor de kar gezet.

Wil_Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:28

Nou sommige mensen rijden al op hun paard/pony als ie 2 is maar ik ga dan nog niet echt mennen ik ga het hem dan leren dus als ie het helemaal geleerd heeft is ie minstens al weer 2 en drie kwart jaar oud en ik ga heus niet met hem al meteen wedstrijden mennen maar alleen maar weggetje op in stap en weggetje af in stap en soms en drafje Bloos dus ik ''mishandel'' hem heus niet hoor! Boos!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:02

Wil_Fem schreef:
ik ga heus niet met hem al meteen wedstrijden mennen Boos!

ook al zou je willen, het mag niet eens.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 22:04

Wil_Fem schreef:
Nou sommige mensen rijden al op hun paard/pony als ie 2 is maar ik ga dan nog niet echt mennen ik ga het hem dan leren dus als ie het helemaal geleerd heeft is ie minstens al weer 2 en drie kwart jaar oud en ik ga heus niet met hem al meteen wedstrijden mennen maar alleen maar weggetje op in stap en weggetje af in stap en soms en drafje Bloos dus ik ''mishandel'' hem heus niet hoor! Boos!

haha, sorry, ik reageer hier niet eens meer serieus op. nog zo'n klein grut van een pennymeisje die haar shet met 2 jaar voor de kar knupt. joh, doe wat je niet laten kunt; straks kannie mooi in de gehaktmolen, hebben andere mensen ook weer mooi balletje gehakt op hun bord Clown

Ennuh; de weg op moet je vooral doen; afgezien van alle risico's mag je nog niet eens op deze leeftijd zonder begeleiding op de openbare weg komen met je 'aanspanning'.

Veel succes gewenst...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 00:18

Mensen jullie dwalen af, dit gaat wel erg off-topic.

Gaan we weer terug op de bitjes Bloos ??

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 00:46

Lous schreef:
Mensen jullie dwalen af, dit gaat wel erg off-topic.

Gaan we weer terug op de bitjes Bloos ??

Heb je inderdaad gelijk in; zou zonde zijn voor de ts dat dit topic gesloten wordt wegens off-topic reacties; toch kon ik het even níet laten Gestoord Whoosh!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 00:46

Waarom wacht je niet 1,5 jaar hebben jullie beiden alleen maar profijt van. Ik doe het iig wel ook al word ik door iedereen bij mij op stal gepushed om mijn hummel met 2/2,5 voor de kar te zetten ik doe het niet Lips are sealed
Las hier trouwens ergens 12 cm voor een shet wooow mijn paard (1,70) heeft 13 cm Sigaar

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 08:59

Wil_Fem schreef:
ow.....
mijn shet die een bit heeft is bijna 2 en die andere geef ik een bit als ie ook bijna 2 is
maarja dankje voor de info! Knipoog

ik zou wachten tot ze 2 a 2,5 zijn

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 09:02

over mennen zijn verschillende meningen.
met 2,5 kan je beginnen als je maar wel naar je pony kijkt, en een rust periode geeft.

eerder dan 2,5 is zeker niet aan te raden !

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:36

idd, bij mijn 'verzorgshetjes' hebben we pas een bit gebruikt toen we gingen rijden..
dat was met 3 jaar

Wil_Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:09

JoyCiej007 schreef:
Wil_Fem schreef:

haha, sorry, ik reageer hier niet eens meer serieus op. nog zo'n klein grut van een pennymeisje die haar shet met 2 jaar voor de kar knupt. joh, doe wat je niet laten kunt; straks kannie mooi in de gehaktmolen, hebben andere mensen ook weer mooi balletje gehakt op hun bord Clown

Ennuh; de weg op moet je vooral doen; afgezien van alle risico's mag je nog niet eens op deze leeftijd zonder begeleiding op de openbare weg komen met je 'aanspanning'.

Veel succes gewenst...

nou als ik Wilko niet had gekocht was ie inderdaad in de gehaktmolen gegaan en ik ga mijn mendiploma halen met mijn moeder dus ik ga heus niet op de openbaare weg alleen op een zandweggetje! Pling Pling
dus anders had lag WIlko nu wel misschien op JOU bord!.
En je kunt mij niet wijs maken dat ik nu opeens naar JOU moet gaan luisteren! Boos!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:10

Ik heb een Robart watertrensje van 10cm...(draaiend scharnierpunt) echt een superbitje!!