Altijd op stal? Nooit buiten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DenisSjje

Re: Altijd op stal? Nooit buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:52

hoi
altijd lekker naar buiten!
dat is ook fijn voor hem anders kijkt hij zo naar de muur...
die van mijn heeft een in loop stal
kan die zelf kijken
groetjes

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 11:57

Ik vind ook dat de pony zo veel mogelijk naar buiten moet. Paarden hebben zwakke luchtwegen, daarom is frisse lucht juist zo belangrijk.
Ik zou gewoon iedere dag eventjes met hem naar buiten gaan. Vergelijk het maar met een mens die altijd maar eenzaam thuis zit, de stap om naar buiten te gaan en contact te zoeken met anderen wordt met de dag moeilijker.
Kan de eigenaar geen leuk verzorgstertje zoeken, die hem af en toe lekker komt vertroetelen, dat is ook goed voor zijn zelfvertrouwen. Jullie kunnen hem/haar dan in de gaten houden. Het lijkt nu dat hij weg kwijnt, hij ziet de andere paarden wel, maar heeft er geen positief contact mee. Door zijn slechte conditie kan hij zich niet echt verweren.
Hij is zeker te dik?
Ik denk dat een verzorgstertje al aardig wat zonlicht in zijn leventje kan brengen, die lekker met hem een rondje op het erf loopt iedere dag.

Linda_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 22:07

Ja, hij is inderdaad (veel!) te dik..
Hij is gekocht als soort van grasmaaier maar dit vind ik voor het beestje zonde..
Een verzorgstertje is moeilijk, de meeste die we hebben gehad waren het snel beu en wilden alleen maar rijden..
En anderen waren dan weer te jong om alleen op stal/met de paarden te zijn..

Nu is zijn conditie al weer beter en gisteren heb ik voor het eerst een kort galopje gedaan, hij vond het súper! Oortjes naar voren en van de lol bokken, haha..
Ik heb het idee dat hij ook al een beetje afgevallen is Lachen
In de vakantie heb ik elke dag met hem gewandelt.
Nu staat hij weer in zijn wei, dat vind hij leuker dan in zijn paddock, 't is een grasmonster Tong uitsteken

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:45

Ik heb voor mijn shet een uitloop gemaakt van ongeveer 5×15.Overdag kan hij zelf kiezen en s'nachts doe ik de deur dicht en staat hij op stal.Maar ik moet zeggen dat hij ook vaak overdag liever in de stal staat (ligt een beetje aan het weer)