Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ilonaF schreef:Hoop dat iemand me da kan uitlegge
ladymagic schreef:Ik heb het ook niet over de aangespannen sport.
Daarbij komt er vrijwel geen gewicht op de staartriem te staan.
En bij normaal gebruik zal het ook niet ontzettend schadelijk zijn.

het zit om de staart niet in de naad.
girlchat11 schreef:Ik wil hier graag ook even op reageren. Jullie zeggen nou wel dat een zadel schuift bij een paard/pony zonder schoft.
Ik zelf heb een haflinger en die heeft echt geen schoft. Ik heb geen haflinger zadel voor der wand dat ik te klein (boom) en het zadel schuift echt niet. Geen centimeter.
Dus ik vind een staart riem eignlijk heel erg onnodig. En daarbij lijkt het me als paard zijnde ook niet lekker zo'n ding om me staart waarbij elke stap die ik zet een ding lekker in me naat loopt te schuuren. Koop dan gewoon een goed zadel. Wand het kan echt. Zelfs met een bokkende pony! E ik zou dan toch maar even naar het zadel kijken want er zal wel een rede zijn waarom de pony in galop bokt.
JoyCiej007 schreef:ladymagic schreef:Ik heb het ook niet over de aangespannen sport.
Daarbij komt er vrijwel geen gewicht op de staartriem te staan.
En bij normaal gebruik zal het ook niet ontzettend schadelijk zijn.
Snap ik, maar wilde dat even benadrukken
Wat wordt er in jouw ogen verstaan onder 'normaal gebruik'? Gewoon als je rijd met zadel, met staartriem rijden? Of zo af en toe oid?