Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Paula schreef:Tsja ik vind het eigenlijk niet zo heel gek dan dat hij niet mee de wei uit wil komen, als hij weet dat jij met een halstertouw een soort van droogmennen gaat. Echt níet doen met een 1.5 jarige, waarom nu al verkl*ten als hij nog een heel leven voor zich heeft? Laat dat beestje toch lekker in het land staan, en af en toe eruit halen om lekker te poetsen. Ik vind het echt onverantwoordelijk wat jij nu aan het doen bent, sorry liever kan ik het allemaal niet zeggen.
pubelia schreef:Paula schreef:Tsja ik vind het eigenlijk niet zo heel gek dan dat hij niet mee de wei uit wil komen, als hij weet dat jij met een halstertouw een soort van droogmennen gaat. Echt níet doen met een 1.5 jarige, waarom nu al verkl*ten als hij nog een heel leven voor zich heeft? Laat dat beestje toch lekker in het land staan, en af en toe eruit halen om lekker te poetsen. Ik vind het echt onverantwoordelijk wat jij nu aan het doen bent, sorry liever kan ik het allemaal niet zeggen.
daar zijn de meningen over verdeeld, en ik ga er dus niet verder op in.
En dan nog ik heb hem altijd alleen de wei uitgehaalt om te borstelen of een stukje te lopen. en heb ik nu intotaal 2 keer met hem droog gemend, als hij dit echt niet leuk zou vinden moet jij mij vertellen waarom zijn oortjes dan naar voren gaan. Hij staat vanaf dat ik hem heb met een vriendje in de wei, Hij hoeft geen fl*kker uit te voeren, af en toe word hij geborsteld en ga ik met hem een stukje lopen, over balkjes heen laten lopen over zeil heen. En over de balkjes is echt niet springen. maar lopen.

Nu even in het nederlands:
twister42 schreef:neem gewoon wat te eten mee en bouw dat in de loop van de periode weer af steeds minder en steeds verder laten lopen voor hij wat krijgt, het is niet voor niets een shet. die zijn nou eenmaal zo. en slaan ach hij zal je best in de maling nemen maar jij moet zorgen dat je slimmer bent, laat hem maar denken dat hij nu wat krijgt voor dat hij het door heeft staat hij buiten het land en heeft hij maar 1 keer iets gehad, lekker ruim beginnen en dan weer afbouwen.
Paula schreef:Schup onder z'n kont?Jouw shet heeft dondersgoed door dat jij veel te lief en aardig tegen hem bent. Achterstevoren mee gaan lopen is echt heel erg onverstandig! Weet niet of je later met hem wil gaan mennen, maar het is een érg slechte en nare gewoonte, zeker dan.
Ik zou zeggen zweep erbij; eerste waarschuwing is stem. 2e stem en rukje aan het touw. 3e druk op het touw en tik erbij. En tsja, als hij dan nog niet luisteren wil ben ik niet zo lief meer...
Ik geef Tip gewoon een zetje.
karoliena schreef:Dan weet jij denk ik niet hoe sterk ze zijn als ze willen hou je zelfs aan een mini maatje niks hoor