Tjah................lees en oordeel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anouksel

Re: Tjah................lees en oordeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 14:43

oke ik snap dat ze dan niet op een manege wil rijden. Dat van dat meisje wat ik ken dat draagt alleen een rijbroek onder haar rok als het heel koud is, ik vind alleen niet dat je het recht hebt om te zeggen dat een milliot wel zou kunnen en een rijbroek niet, dat is aan dat meisje toch?? Knipoog

Maar misschien is het een idee de shet goed in te laten rijden en daar na het meisje er les op te geven. Dan kent de pony de beginselen goed. Ok hij is nog wel jong, maar dat gebeurt zovaak op maneges en met de goede begeleiding denk ik dat ze het dan best wel zal leren.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 18:32

Nou me buurmeisje is zeker wel te groot , of miss beter gezegt de shet te klein Tong uitsteken
Miss op di efoto niet goed zichtbaar maar haar benen komen ver onder de buik vandaan.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 19:55

Citaat:
oke ik snap dat ze dan niet op een manege wil rijden. Dat van dat meisje wat ik ken dat draagt alleen een rijbroek onder haar rok als het heel koud is, ik vind alleen niet dat je het recht hebt om te zeggen dat een milliot wel zou kunnen en een rijbroek niet, dat is aan dat meisje toch??

Dit is hun mening................., mij maakt het niet uit dat ze in haar maillotje er op gaat zitten! Maar een paardrijBROEK mag ze niet aan...........ook al zou er een rok overheen zitten

Maar misschien is het een idee de shet goed in te laten rijden en daar na het meisje er les op te geven. Dan kent de pony de beginselen goed. Ok hij is nog wel jong, maar dat gebeurt zovaak op maneges en met de goede begeleiding denk ik dat ze het dan best wel zal leren.

Snap hier nu niet helemaal wat je bedoeld met oke hij is wel jong, maar dit gebeurt zo vaak op maneges........de pony is 6 jaar en de shet goed in te laten rijden, er is hier niemand die dat kan doen..............

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 10:16

oh ik dacht dat de shet 4 was. foutje van de zaak. hihi.
Das jammer dat niemand hem in kan rijden. wat ik bedoel is dat zo vaak net in gereden paarden in de lessen worden gedaan als ze braaf zijn.
Maar ik ben een beetje out off idea's het is een lastige situatie. Is er ook niet iemand in haar of jou omgeving met een mak paard van zichzelf waar ze op zou kunnen lessen?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 10:22

Sorry maar als je kan een shet prima laten inrijden door kinderen maar niet door kinderen die nog nooit op een pony hebben gezeten. Zaak is dus om een passend ruitertje te vinden die onder goede begeleiding de pony kan inrijden, past je buurmeisje daarna nog op de pony wat ik dus betwijfel dan kan je haar gaan leren rijden.
Laatst bijgewerkt door LADPR op 10-12-06 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 10:24

anders zou je misschien kunnen leren mennen ook nog een optie (goh ben nog niet helemaal out of idea's)

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:31

laat haar rondjes stappen over het erf met de pony en als ze hem beetje de bas is stukje buiten wandelen ook goed voor de pony...
mischien verstanig om er iemand bij te zoeken..eventueel oudere meid die haar alles beetje kan bij brengen op de dagen dat jij geen tijd heb..
veder kan ze opzich beetje in de bak rondhobbelen...
mischien kan ze les krijgen van iemand?
mennen lijkt me helemaal niet verstandig voor zo'n klein meisje alleen Knipoog
mischien kan ze hem opjagen in de bak..hoeft ze niet op longeerlijn te letten Knipoog altijd stuk makelijker voor kleintjes...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:28

De pony moet nog ingereden worden dus rondjes stappen is dan niet echt een optie denk ik

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:14

karoliena schreef:
De pony moet nog ingereden worden dus rondjes stappen is dan niet echt een optie denk ik

Mee eens Knipoog .. tuurlijk moet je beginnen met het stappen erop. Maar door dat te doen door iemand die 'onervaren' is lijkt me een minder goed idee.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:17

Rondjes stappen is zekeer niet inrijden, paardje moet eerst vakkundig beleerd worden en dan ingereden. Daar komt rondjes stappen voorlopig nog niet in voor dan

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:41

karoliena schreef:
Rondjes stappen is zekeer niet inrijden, paardje moet eerst vakkundig beleerd worden en dan ingereden. Daar komt rondjes stappen voorlopig nog niet in voor dan

Ja dat klopt, maar bij het inrijden hoort het wel zo te zjin dat je begint met wat rondjes stoppen Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 08:44

Dan denk ik dat je het anders bedoedl dan wat op mij overkomt, want ik begin niet emt rodnjes stappen, maar goed rondjes stappen valt dus voor mij af helemaal met een pony die nog groen is en nog nooit een ruiter gehad heeft dan meot er een passende lichte ruiter op en neit eentje die al te groot is.