Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tientjeblij

Re: Te groot? Te zwaar? Door de nek onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:08

Ik vind dat 53 kilo te zwaar is voor een shet.
Je kan er best nog af en toe op rijden (lees rondjes stappen dus niet in galop gaan scheuren) maar als je echt intensief wil gaan rijden zou ik een grotere pony rijden dat is beter voor jouw rijstijl en voor jouw pony.
(misschien handig als je een foto laat zien dan kunnen we beter oordelen over je lengte, je hebt mensen van 1 67 met lange benen en een kort bovenlichaam en mensen met korte benen en een lang bovenlichaam dus we kunnen zo niet goed oordelen of je te lang bent)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:11

Idd.. Knipoog
Heb je een foto? Lachen

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:17

Ik ben even groot als jouw, en reed op een pony van 122 cm, dàt zag er al niet uit, veelste lang, dus vraag me af hoe dat er bij jouw shet uit zal zien aangezien die maar 1 meter is..

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:20

Ja ik ben idd ook wel benieuwd naar een fototje..

l_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:21

hoe meot dat dan wel niet met shetjes voor de kar??

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:23

Iets trekken is véél lichter dan iets dragen voor pony's ..
Een kar rolt vanzelf mee op de banden als het eenmaal loopt.
En een gewicht op z'n rug moet hij continu dragen..

lovekandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 18:23

ik zeg niet dat ik intensief rijd. SOMS na het longeren stappen we even uit langs de weg, nou wat zal dat zijn misschien net 500meter ofzo.. nou dan zeuren jullie wel op my en dat jullie dit al niet vinden kunnen, maar wy hebben een vrouw op de manege die heeft ook een shet. die is ongeveer 1.05 en zij is even groot als ik maar dan we 2x zo zwaar bijna. en hun zeggen tegen ons jaa stap er maar gewoon op shetten kunnen 2x hun eigen gewicht dragen enz. ze zeiden ook van waarom zouden ze jullie niet kunnen dragen en wel een kar kunne voortrekken. die vrouw was zelfs op de shet van een vriendin gaan zitten die pony is nog niet helemaal volgroeit en is 95cm. en gign ze gewoon rijden enz.

l_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:25

Ronnie26 schreef:
Iets trekken is véél lichter dan iets dragen voor pony's ..
Een kar rolt vanzelf mee op de banden als het eenmaal loopt.
En een gewicht op z'n rug moet hij continu dragen..

en sowieso ik vind je veel tehard, ik surg te wedden als je haar in het echt ziet dat je niet zegt dat het niet staat enz.

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:27

Het gaat hier toch niet om andere mensen?? JIJ start een topic...
En dus jij vraagt om reaties.. En dan nog iets.. je vermeld net
nog dat je ook strandritten rijd..

En nu ineens stap je alleen maar uit tijdens het longeren?!? Yeah Right...

Heb je btw een fototje voor ons?

lisa96: Tuurlijk wel... waarom zou ik nu wel iets zeggen en in het echt
niet durfen??? Wat is dat nou weer voor onzin. Als zij voor me neus had
gestaan had ik haar hetzelfde gezegt.. ik draai er niet omheen maar zeg
gewoon waar ik vind dat het op staat.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:30

Dus als die vrouw dat doet doe jij dat ook ?

Spring je ook in de sloot als je beste vriendin dat doet ?

Mennen is even een hele andere belasting als rijden.

l_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:31

ok, maar ik vind het wel erg hard gezegt:$

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:34

lovekandy schreef:
ik zeg niet dat ik intensief rijd. SOMS na het longeren stappen we even uit langs de weg, nou wat zal dat zijn misschien net 500meter ofzo.. nou dan zeuren jullie wel op my en dat jullie dit al niet vinden kunnen, maar wy hebben een vrouw op de manege die heeft ook een shet. die is ongeveer 1.05 en zij is even groot als ik maar dan we 2x zo zwaar bijna. en hun zeggen tegen ons jaa stap er maar gewoon op shetten kunnen 2x hun eigen gewicht dragen enz. ze zeiden ook van waarom zouden ze jullie niet kunnen dragen en wel een kar kunne voortrekken. die vrouw was zelfs op de shet van een vriendin gaan zitten die pony is nog niet helemaal volgroeit en is 95cm. en gign ze gewoon rijden enz.

Volgens mij weet die mevrouw dan niet zo heel goed waar ze over praat.. Verward
Dragen is veel zwaarder als trekken, bovendien rijd een kar zelf mee. 4 mannen kunnen een caravan trekken, maar kunnen ze die ook dragen? NEE Knipoog
Niet meteen geloven wat de eerste de beste met een shet zegt. Hoeveel mensen hebben hier wwel niet gezegt dat het niet kan? Volgens mij wil jij de waarheid niet zo graag weten.. Denk alsjeblieft eens aan je pony. Oké, ik vind een stukje uitstappen niet erg. Maar een strandrit bijvoorbeeld is heel zwaar voor een pony, zeker met jouw gewicht erop. Het maximale voor een shet boven de meter vind ik toch echt 50 kg..
Met ronnie26 eens! Ja
En lisa96 : Wij bedoelen het niet hard, wij willen het beste voor de pony! Lachen

lovekandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 18:38

het beste voor die pony sorry denken jullie dat ik haar aftakel ofzo. nou sorry hoor ronnie26 ik zeg toch niet dat ik dagelijks een strandrit maak en dr dagelijks op stap. weet zelf ook wel dat dat niet goed is voor die pony.. je hoeft niet zo fel te blijven reageren. :S

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:41

Ik vind dat je aardig fel reageerd tegen deze reacties. Er zijn hier GENOEG topic's over te groot/te zwaar voor een shet.
Als je daar maar even in had gekeken wist je al dat je 'te groot & te zwaar' voor je Shetlander bent.
Dus ik vind jou reactie niet echt terecht.

En dat je nou opeens alleen maar een stukje stapt. Logies dat ze dat niet geloven. Je zegt dat je er strandritten op rijd. En wanneer je allemaal 'negatief' commentaar krijgt rijd je er maar een stukje op in stap.

Waarom geloof je wel gelijk na 1 keer dat een shetlander 2 keer zijn eigen gewicht kan tillen. En geloof je niet dat je te zwaar bent als dat 10 x is gezegd?
Je WIL het ook niet inzien. Niet dingen vragen, als je niet voor meningen van anderen openstaand.
De wereld bestaat niet uit alleen maar leuke dingen. Realiteit is soms 'hard'.

Ik vind je voor een shet van 1 meter. Wat aan de zware kant.. Zeker voor strandritten.

En voordat mensen mij er weer kinderachtig bij gaan halen. Jolly is 1.09 en ik ben 48 kilo. Dus dat is even een verschil!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:42

Als je zelf weet dat het niet goed is voor de pony, waarom doe je het dan toch, en ik vind dat ronnie26 helemaal niet fel reageerd. Lachen

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:50

natuurlijk denken we niet dat je die shet aftakel.. , maar we
willen jou er gewoon op wijzen.. dat je te groot bent voor die
shet. De meeste hier zijn echte shetlander kenners Lachen Dus
daar kan je beter naar luisteren dan een of andere vrouw
die beweerd dat een shet 2 keer zijn eigen gewicht kan tillen Verward
Een paard van 500 kilo ken toch ook geen 1000 kilo tillen....

Als je een beetje logies had nagedacht dan had je dat zelf
ook wel kunnen bedenken... of niet dan?

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:51

Komop zeg!
Ja sorry! maar als je geen foto hebt kun je niet beoordelen!
Ik ben ook niet klein, mt gewoon gewicht en rijd ook nog op een shet!, en dan wel intensief. Wel opbouwend natuurlijk. En ik rijd ook ng m'n groot paard ^^
Overlaats nog met mensen gepraat die WEL veel van paarden kennen. Ik zei namelijk : Ja mss ben ik wel ietsje (dus zeker niet veel) te groot maar,(en nee ik vond me zelf niet te groot, maar ik wou toch even voor zijn *LOL* ) deze pony heeft beweging nodig. ( ze staat op weide enzo maar daar eet ze eigenlijk alleen maar Tong uitsteken ) toen zeiden ze direct ah, komaan zeg een shet kan een volwassen dragen en dit KLOPT! zoek maar op op internet,in boeken,...
En ik vind eigenlijk dat jullie te hard reageren! want hier zeggen ze ook dat een shet makkelijk z'n eigen gewicht kan dragen!

het hangt er natuurlijk ook van af, vn de bouw van je shet,vermogen,... Maar toch.
M'n vriendin studeert nu al 6 jaar enkel paarden, ze heeft zelf een shet,... En die vroeg me zelf, als ik ng met Rusty wou rijden!
Dus kom op zeg! we hebben geen foto's, en er zijn mensen die niet eens een eigen shet hebben. Ik zou zeggen oordeel dan maar niet te vlug hoor!

Ga lekker even naar m'n huis en kom eens op m'n shet zitten. Nja dan zul je versteld staan denk ik.
En ik WEET dat jullie nu hier heel veel commentaar op zullen geven enzo! maar ik WEET ook dat het best kan *bij mij dan toch!* Kijk naar m'n ava, en dn weet je wel meer. of op profiel!
ik weet jullie hebben het over een andere shet en een ander meisje. maar nu had ik het even over mijn shet! en ik weet dat zij mij kan dragen.
Lachen

Geen commentaar graag over MIJN shet en IK! want ik weet dat ze mij kan dragen, want ik kén haar, ik zie haar ook in het echt, en daar voor heb ik geen internet nodig hoor Lachen

Maar aangezien de ts het hier vraagt, moet ze toch wel een vermoeden hebben? of gewoon het beste voor haar pony voor hebben. Dus dat is ook al iets Lachen

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:54

SOET: Je moet niet jezelf erbij gaan betrekken, en er vervolgens geen commentaar over willen hebben.

Een Shetlander kan NIET 1 keer zijn eigen gewicht dragen, kom op jongens. Even logies nadenken

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:55

lovekandy schreef:
echt bokt dit. ze kunnen alleen maar commetaar geven en heel veel zeuren ze vinden alles niet kunnen.. sorry vinden jullie 53 teveel ?? Rolleyes ken wel zwaardere mensen die wel is op dr gereden hebben.

omdat er ook wel zwaardere mensen zijn die nog op shetten rijden is dit ineens goed? ook een redenatie van niks.

en ik ben het met de rest eens, jij wil schijnbaar niet weten of je te groot bent of te zwaar, wat je dus overduidelijk bent, maar jij wil gewoon horen van ja hoor dat kan makkelijk, en helaas krijg je die bevestiging hier niet.

edit: hun eigen gewicht? wij hebben shetten van zo'n 300 kilo, dus die zouden dat echt kunnen dragen? dan ga ik er samen met mn vriend op zitten...samen zijn we nog niet eens de helft van 300 dus dat moet ze makkelijk kunnen dan
Laatst bijgewerkt door Elinaa op 31-10-06 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

annemiek1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:55

tja k vind het wat minder..zou met mn 50kilo echt niet op een shet stappen mja wie ben k he.. en idd zonder foto ist ook niet echt duidelijk.

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:56

SOET: Omg... Dus omdat een shet anders geen beweging krijgt
moet er maar iemand op die te groot ervoor is ?? Tjeetje
dat vind ik toch wel het meest stomme wat ik horen ken.
Er zijn veel meer oplossingen voor om een shet beweging te
geven. En desnoods zoek een een klein meisie die er wel op-
past. Lachen

Citaat:
want hier zeggen ze ook dat een shet makkelijk z'n eigen gewicht kan dragen!

DIT is dus echt complete onzin... een shetlander van 175 kilo.. denk je
dat die ook 175 kilo kan tillen?? Dacht het ff niet he.. dan leeft zijn
ruggetje niet langer meer denk ik Clown

Tje.. wat je nou toch weer allemaal zegt..

Én.. ik hoef geen fotos te zien.. want ik ken zelf ook wel inschatten
hoe dit eruit ziet. Als ik het niet had geweten had ik ook niet zulk commentaar gegeven.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:57

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 28-02-24 16:55, in het totaal 2 keer bewerkt

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:59

ik vraag me af of iemand het ooit uit geprobeerd heeft, of een shet een gewicht van zo'n 200 kilo kan dragen. of zoals sommige zeggen, het dubbele van zijn eigen gewicht, zo rond de 400 kilo. Ik geloof daar zelf niet in. Of het nou geprobeerd is of niet, ik geloof gewoon niet dat dat goed is. misschien kunnen ze het wel even houden, maar er echt mee aan het werk gaan? Ik zal mijn shetje er niet voor uitlenen om het uit te testen. En ik vraag me af of de mensen die dit beweren hun geliefde pony hier voor uit zullen willen lenen.

tuurlijk, het zijn sterke pony's, en ze kunnen veel hebben. maar 200 of 400 kilo, nee dat gaat er bij mij niet in.

ik ben benieuwd of je een foto voor ons hebt ts, want ik kan zo niet echt een mening vormen.

LoveDunc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:13

Ronnie26 schreef:
past. Lachen

Citaat:
want hier zeggen ze ook dat een shet makkelijk z'n eigen gewicht kan dragen!

DIT is dus echt complete onzin... een shetlander van 175 kilo.. denk je
dat die ook 175 kilo kan tillen?? Dacht het ff niet he.. dan leeft zijn
ruggetje niet langer meer denk ik Clown

Tje.. wat je nou toch weer allemaal zegt..

Én.. ik hoef geen fotos te zien.. want ik ken zelf ook wel inschatten
hoe dit eruit ziet. Als ik het niet had geweten had ik ook niet zulk commentaar gegeven.

IK weet het niet hoor maar nu weten we het allemaal wel!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:17

Citaat:
past.

T'is ook heel kort gezegt ivm beweging enzo!:) Het loopt niet HELEMAAL zo. maar in die richting! En ik ben NIET te groot dat weet ik wel zeker Lachen

En een klein meisie met rusty. dan vraag je maar om problemen Lachen Rusty is lief met iemand die hij een TIJDJE KENT, zeker niet met een klein meisie! en nu weer zal ik hier commentaar op krijgen Tong uitsteken maar geloof me rusty is echt een monstertje! hij heeft m'n zus aan gevallen,en de moeder vn m'n Vriendin! En waarom ? Nergens om, en Aanvallen bedoel ik dan ook echt aanvallen hoor! stijgeren, poten in de nek leggen,etc!

En wat zijn we nou weer eigenwijs. Hier valt niet over te praten. Want iedereen weet het ozooo beter. Zeker niet op 1 iemand gericht hoor! Maar toch moest ik dit hier even plaatsen.
En dat vn dat gewicht , ja dat weet ik ook niet met zekerheid! Lachen En daar kan ik heelemaal in mee gaan met jullie maar ik zeg dan ook hier ZEGGEN ze. Dus niet hiet WETEN ze ofzo Lachen

En ik bedoel het ook neit van je mag geen commentaar geven op mij enzo, maar ik bedoel gewoon dat ik zelf wel weet wat goed is voor m'n beestje en wat er slecht is en wat zij aan kan en wat niet enzo Lachen

En ik ben hier ook helemaal niet met de bedoelingvan ruzie te stoken of een ' ik weet het beter iemandje' te spelen. Ook al komt het mss zo over!

Hier worden ook veel dingen geplaatst die kloppen, enzo maar gd!:)

En ik bedoel ook weer niet dat een mvr van 120 kilo op een shet mag gaan zitte van 120 kilo ofzo, maar mss wel een karretje met daarop 120 kilo, ( zo bekijk ik het althans *LOL* )