Wally Snik Snik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Robin

Re: Wally Snik Snik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:28

wjerdo schreef:
meis, wat wil jij met een minishet? Het enigste wat je er mee kan is poetsen en wandelen, als jij dadelijk op de middelbare school zit heb je er geen tijd meer voor en dadelijk staat dat paardje daar maar zonder aandacht. Een pony is leuk, maar niet alleen om te kunnen zeggen; Ik heb een eigen pony.
Zeker een mini shet heeft aparte afrastering nodig, omdat ze overal onder door kunnen..
Stel je de vraag, wat wil je er mee?

Mee eens, Je kan er niet op rijden, en alleen maar wandelen en poetsen

Enne een knuffel gaat niet werken nee, en ze hebben veel ruimte nodig

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:28

Als hij daar genoeg ruimte en goede verzorging krijgt en jij er vaak genoeg naar toe kan om hem te poetsen en beweging te geven enz. EN je ouders staat er 100% Achter, Dan is dat misschien iets om over na te denken.

Maar mij lijkt het beter om het niet te doen. Als wij zouden zeggen dat het allemaal wel kan, want dat wil je natuurlijk horen, Dan zouden wij je false hoop geven, Hoe oud ben je?

Weet je zeker dat je over een paar jaar het nog steeds leuk vind om met hem te lopen en hem te poetsen?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:30

Eetje_WallY schreef:
ik rij al 6 (met kerst 7) jaar!! en ik zit al op de middelbare school!! en ik vind het gewoon leuk om met hem te lopen en te poetsen als je hem gezien heb praat je wel anders!

dit zal allicht zo zijn, maar als je zó over de aanschaf van een shet denkt, dan heb je én nog niet genoeg verantwoordelijkheids gevoel en zéker niet genoeg ervaring voor de aanschaf van zo'n beestje....

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:30

Denk niet dat door het bekijken van een pony de feiten anders worden. Je loopt echt met oogkleppen op lijkt het wel.

Wil jij een gelukkige pony?

Eetje_WallY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 16:32

maar mijn kennis woont niet zo verweg en anders laat ik hem op de manege staan daar is toch niks mis mee?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:33

willen jouw ouders het volle pond aan stalgeld betalen voor een mini shet?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:33

Ik denk niet dat jij het stalgeld op een manege kan betalen. Je ouders misschien wel, maar als die er niet achter staan, begin er dan ook niet aan Lachen

Eetje_WallY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 16:37

Bij mijn kennis kan het gewoon gratis en mijn ouders zouden het wel gewoon goed vinden als hij volgens hun genoeg ruimte heeft. het stukje grond naast ons huis is 20 bij 15 meter. onze tuin is heel groot maar daar mag hij waarschijnlijk wel staan ik moet alleen me pa nog overhalen

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:38

Ben het volledig met alle reacties eens, niets meer aan toe te voegen!

Liezel1

ik geef het op dames....
Huilen Frusty Lips are sealed Nagelbijten / Gniffelen

Ambertjee_

Elianne... je kan wally beter niet op de manege zetten...
want je moet er elke dag naar toe ! dan op de fiets hé... je hebt een onwijs grote tuin ! je kan beter daar hem dan in zetten.. als je thuis komt doe je lekker met hem dingen en dan ga je computeren of je huiswerk ofzo Knipoog en anders kan je er misschien een schaapje ofzo bij nemen ? Lachen

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:43

ik denk niet dat iemand gratis een pony voor jou stalt, hoe goed die kennis ook is. zo wel wil ik het adres graag zet ik die van mij er ook neer. alleen voor een stalletje heb je wel genoeg ruimte, maar een pony moet ook kunnen bewegen. wat nou als jij een dag geen tijd hebt om te wandelen krijgt je pony geen beweging. een pony wil ook lekker kunnen rennen enz.

Eetje_WallY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 16:46

bij mijn kennis staat hij echt goed hij heeft een grote stal, veel ruimte en er is een grote wei hij woont daar dan goed en ik ga dan elke dag met hem lopen en poetsen! en anders zet ik hem toch in de tuin?

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:47

Alleen aan hoe je praat ben je niet eens in staat om een shetlander te hebben .
Zoek eerst maar eens verzorgpaarden . En op jou leeftijd kan je nog niet volwassen genoeg denken wat de gevolgen allemaal zijn . Dus wacht nog maar een paar jaartjes .

Een knuffel ? Nors opkijken uhm Nee !
En als je ouders dat zeggen zullen ze ook wel gelijk hebben !

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:48

Qmiss schreef:
Elianne... je kan wally beter niet op de manege zetten...
want je moet er elke dag naar toe ! dan op de fiets hé... je hebt een onwijs grote tuin ! je kan beter daar hem dan in zetten.. als je thuis komt doe je lekker met hem dingen en dan ga je computeren of je huiswerk ofzo Knipoog en anders kan je er misschien een schaapje ofzo bij nemen ? Lachen

schapen zijn helemaal niet gezond voor paarden !

Eetje_WallY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 16:49

ik kan echt wel een mini shet hebben mijn ouders weten er veel vanaf en, ik neem er nu ook geen knuffel bij wij zijn gewoon maatjes!

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:50

Eetje_WallY schreef:
bij mijn kennis staat hij echt goed hij heeft een grote stal, veel ruimte en er is een grote wei hij woont daar dan goed en ik ga dan elke dag met hem lopen en poetsen! en anders zet ik hem toch in de tuin?

volgens mij wil je niet luisteren he. meis wordt wakker spaar nog een paar jaartjes en probeer het dan, als je werk hebt en voor een paard kan zorgen. want een paard hebben betekend meer als poetsen en wandelen!!!

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:51

Eetje_WallY schreef:
ik kan echt wel een mini shet hebben mijn ouders weten er veel vanaf en, ik neem er nu ook geen knuffel bij wij zijn gewoon maatjes!

maar ook jij bent geen paard! je kan geen paard in z'n eentje houden das gewoon echt zielig! paarden zijn kudde dieren en die zijn graag met soort genoten.

Ambertjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:52

ja, ik heb vaak gehoord over een schaap !

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:53

Eetje_WallY schreef:

én als ze zeggen dat er niet genoeg ruimte is , is dat er ook niet !
Een paard is er niet voor gemaakt om alleen te staan

Mijn shet stond ook een tijdje alleen . Ze was gelukkig maar niet gelukkig zoals ze geweest was .
Ze stond daar maar wat te grazen en je zag dat ze een maatje miste !

wacht nog maar een tijde , je krijgt je paardje wel als je oudgenoeg bent

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:53

Qmiss schreef:
ja, ik heb vaak gehoord over een schaap !

wrom zeg je dat dan Nors opkijken

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:54

Wat een volhoudertje...
Als ik sommige opmerkingen lees betwijfel ik of jij
wel een haster-touw vast kan houden Tong uitsteken

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:55

Sorry hoor! ik vind jou erg penny Verward
Je zet hier dit topic neer met je verhaal, wij geven je tips, dat je het beter niet kunt doen want je pony zal NIET erg blij worden met de omstandigheden die jij de pony kan geven...
Je gaat er telkens maar tegenin, je wilt niet luisteren, open dan geen topic..

Kortom, als jij wilt dat die lieve schattige wally een gelukkige pony word, koop hem dan niet, en laat hem naar mensen gaan die hem als gezeldschapspony bij een kudde andere paarden zet! en die er veel liefde en aandacht aan geven

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:55

*zucht eens diep... * Ik geef het op...
Jij wilt gewoon de waarheid niet weten. Denk aan de gezondhied van je pony! Waarom zegggen wij dit allemaal? Om je te pesten? NOT Clown

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:59

Ik zal je even iets vertellen hè.
Ik had een verzorgpony, overigens nu mijn eigen pony, die altijd alleen heeft gestaan.
Vanaf dat hij een half jaar oud was, tot hij verkocht werd, toen was hij 8.
Hij was gelukkig, maar om eerlijk te zijn, ik kon hem niet dolgelukkig noemen.
En ik geloof dat je dat als paardeneigenaar wilt?
Je paard het beste geven.
Ik was/ben beste maatjes met mijn paard, dat is versterkt door het missen ( 1 jaar Arie zoek geweest ).
Nu hij bij andere paarden staat, merk ik gewoon dat onze band zoveel sterker is en dat hij gewoon dolgelukkig is.

Nu ik terug kijk op de jaren dat hij alleen heeft gestaan, heb ik gezien dat hij op mij ging bouwen: opzich leuk, maar het was gewoon niet eerlijk.
Ik kon er toendertijd niks aan doen, omdat het mijn verzorgpony was, maar ik zou mezelf gewoon schamen als ik hem weer alleen zou zetten.
En dan bedoel ik niet apart in een weitje naast andere paarden, maar echt apart zonder lichamelijk contact.

Wees eens eerlijk tegenover jezelf én het betreffende pony'tje.