shetlander kopen..?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buckje

Re: shetlander kopen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:40

Marigold schreef:
een shet kost echt wel minder hoor, helft van wormkuur, doet véél langer met een baal hooi, klein landje met schuilmogelijkheid is genoeg, je hoeft geen zadel dekjes beschermers enz te hebben, geen sportbrok, stro, dekens.
pony kan lekker buiten blijven, ze zijn best taai, niet snel ziek.
en toch heb je je eigen pony, en dat is echt heel gaaf, teminste zo heb ik het altijd ervaren.

En dit vind ik zo'n walgelijke fouten opmerking...

zo denken veel erover, En in het begin is het leuk, maar later kan je er niet meer op rijden, en dan staan die beestjes daar weg te kwijnen. Of zoiets je kan er niet veel mee, dus waarom zou je er geld aan uitgeven ?

Dat je geen dekens en stro nodig hebt ben ik NIET met je eens. Mijn shetlander werd vorig jaar ernstig ziek, hij moest deken en op stal met stro. Balen hooi tikt in de winter ook aardig aan. En klein landje ?????? ook shetlanders moeten de ruimte hebben om lekker te rennen !

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:48

Shanna schreef:
een shetlander moet je willen omdat je altijd al een shet gewilt hebt, niet omdat je die toevallig wel kan betalen.

Helemaal mee eens. Ja
En geloof me, het is niet zo dat een Shet weinig tijd kost. Wij hebben ook een Shet en die neemt bij mij het meeste tijd in beslag.
Waarom? Omdat je er niet op kan rijden. Pling Ik wandel/men dus 5x in de week met die pony omdat ze ook aan haar beweging moet komen en anders véél te dik wordt.
Mijn (grote) pony is veel makkelijker. Zadel erop, hoofdstel in en hup, de bak in. Haha!

En mijn pony is trouwens wel duurder dan mijn Shetje. Maar dat is ook omdat hij meer eet, mee op les moet, meer krijgt van de wormkuur enz.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 16:46

horsewisper schreef:
Marigold schreef:
een shet kost echt wel minder hoor, helft van wormkuur, doet véél langer met een baal hooi, klein landje met schuilmogelijkheid is genoeg, je hoeft geen zadel dekjes beschermers enz te hebben, geen sportbrok, stro, dekens.
pony kan lekker buiten blijven, ze zijn best taai, niet snel ziek.
en toch heb je je eigen pony, en dat is echt heel gaaf, teminste zo heb ik het altijd ervaren.

En dit vind ik zo'n walgelijke fouten opmerking...

wat nou walgelijk!!!!??

*edit*

ik weet waar ik het over heb hoor, of denk je nou werkelijk dat iedereen hier op bokt een penny is en jij alleswetend ofzo??
je kan wel denken dat je alles kan zeggen omdat het hier anoniem is maar zo werkt het echt niet hoor!

poe ik loop me hier onzettend kwaad te maken!
Laatst bijgewerkt door Marigold op 22-09-06 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:27

volgens mij heeft jezus hier niks mee te maken, maar goed.
Hoezo zou je voor een shet geen dekjes e.d. nodig hebben? Je kan elk paard zo duur maken als je wilt, ik heb vorige week de DA bij mijn kreupele shet gehad, en was evenveel kwijt als voor een groot paard, geloof me.
Tuurlijk kan je wel op wat dingetjes besparen, maar je moet geen shet nemen omdat je eigenlijk een grote pony wilt maar dat niet kan betalen, dat wordt altijd een afknapper.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:33

oke stef je hebt gelijk ik heb Jezus ge edit.

maar gewoon tuurlijk mag je je shet duur maken enz, maar als je hem of haar natuurlijk houd dan is het zo veel goedkoper dan een paard op stal te houden, en hoeft het allemaal niet zoveel te kosten, wat niet zegt dat je niet de ruimte hoeft te hebben om veel te betalen mocht de shet iets krijgen maar geld dat niet voor ieder dier?

je moet geen shet nemen omdat het goedkoper is, maar het kan gewoon net zo goed heerlijk zijn, ik genoot er zelf wel echt van toen ik mijn shet nog had, en heb er in die zin nooit echt iets mee gedaan ofzo, maar gewoon het was MIJN pony, en dat was voor mij genoeg!

oja, ook hij heeft veel gekost aan DA, dat kan gewoon altijd gebeuren, maar ik blijf erbij dan in basis onderhoud een shet minder kost (of hoeft te kosten) dan een grote luxe rijpony.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 17:35

Ik heb mijn shet wel gekocht om zulk soort redenen, ik heb de ruimte voor een shet, kan ook een pony in maar vind dit zelf aan de kleine kant, een shet heeft minder eten nodig, ze staan op het kale, en soms in de berm aan het spit.. geen grasland nodig dus... en waar vind je een gezonde paarden jaarling voor 50 euro Clown
èn ik heb een verzorgpaard om op te rijden, dus daar heb ik geen eigen paard voor nodig.. mennen doe ik met mijn shetje... dus die staat niet weg te kwijnen...
Als het ècht je droom is zelf een rijpony te hebben, ga daar dan meteen voor sparen idd... Dan verlies je alleen maar geld met een shet...je kan tot die tijd een pony verzorgen toch?

Eetje_WallY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:28

op marktplaats staat wally dat is een hele lieve shetlander die bij ons op de manege woont. zijn vriendje is pas overleden nu moet hij weg. Gaat niet echt om de prijs alleen om een goed tehuis

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:54

heb je hier ook een foto van hem?

Eetje_WallY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:29

Nee, maar hij stond bij shetlander hengst hij is nu al aan een ander verkocht.
mijn ouders wilde wally ook eerst voor mijn verjaardag kopen ik wist nog van niks maar nu is hij al aan een ander verkocht..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 16:53

Marigold schreef:
je moet geen shet nemen omdat het goedkoper is, maar het kan gewoon net zo goed heerlijk zijn, ik genoot er zelf wel echt van toen ik mijn shet nog had, en heb er in die zin nooit echt iets mee gedaan ofzo, maar gewoon het was MIJN pony, en dat was voor mij genoeg!

Het komt helaas wel te vaak voor dat een shet wordt aangeschaft omdat hij in aanschaf goedkoper is, en men zo graag een eigen pony wil. Dat jij de uitzondering bent op de regel verandert daar niets aan.

Jonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:35

Een shetlander is ook een paard. Dus ook die zullen best wat geld kosten.. Hooi stro biks wormekuren hoefsmid.. En wat wil je ermee doen? Je koopt er niet een om rijden..

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:34

echt hoor een schetlander moet je nemen omdat je er altijd al 1 wil en niet omdat hij goed kooper is ik ben aan mij shet bijna netzo veel kwijt als aan mij paard hij loopt voor de kar dus op ijzertjes wormen kuuren da peesbeschermers dekens etc

Steef_Maxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:49

Hee ik wil al heel lang een eigen paard maar mn ouders wilden het nooit.. maar nu ik wat ouder ben, ben ik er toch weer over na gaan denken en heb dit topic ff doorgelezen.
Ik zou graag met een vriendin een shet willen kopen omdat we er allebei dol op zijn en een eigen paard willen (maar zelf niet kunnen betalen). We weten zeker dat ie genoeg aandacht zal krijgen en we vinden het natuurlijk niet erg dat er niet op gereden kan worden.. maar ik twijfel nog wel omdat toch duur is.. zal ik het doen? wat vinden jullie?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:59

Ten eerste: niet doen. Als je geen geld heb, heb je geen geld. Een shetlander kost ook gewoon geld

Ten tweede: dit topic is een eeuwigheid oud, het is niet de bedoeling dat je dan nog reageerd. Open dan gewoon een nieuw topic.
Ik tem even

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:11

Oud topic, daarom een slotje.