waarom shetlander..??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re: waarom shetlander..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:06

Als gezelschapspony voor mijn haflinger Lachen Voor op de wei dan, momenteel op stal staat ie samen met een ander shetje.

Waarom Diesel? Omdat ik niet rijk ben, en Diesel niet duur was, haha! Ben wel superblij met hem, hij is superlief en superknap, en ik had nooit gedacht dat ik een bonte zou kunnen krijgen voor dat geld!

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:43

Ik heb er 1 gekocht voor onze dochter. Die is ondertussen weer verkocht, maar haar zoon hebben we nog wel. Omdat ik het wel leuk vond heb ik er een grote bij gekocht zodat onze dochter daar ook nog mee kan rijden als we een pony te kort komen.
Ik zou ze nu niet kunnen missen omdat ze bij ons de (droge) slootkanten en de pad kort houden en ik vind het gewoon gezellig.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:49

Er staan 2 mini's bij ons op stal en ik vind die dingen zoo gigantisch stoer. Ik wilde er echt graag een en ze zijn natuurlijk stukken goedkoper dan een groot rijpaard. Heb toen besloten zelf op zoek te gaan naar een shethengst...eisen: hengst, luxe type, niet kleiner dan 85 cm, 1 of 2 jaar, aparte kleur. Mijn verjaardagskado was dan een 1,5 jarige vosroan mini hengst Haha! . Ik heb dus niks zelf uitgekozen maar hem gekregen. Dat ik er niet op kan rijden daar geef ik niet om daar gaat het me ook niet om en dat wist ik van tevoren. Ik hoop over 2 jaar rond te crossen met een sulky Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:23

Als gezelschap. Uit een grote groep uitgekozen.....
Zij was de mooiste Haha!

Nu ook haar merie-veulen erbij én nog en mini van m'n vriendin. gezellig hoor.
ik heb alleen niks aan ze !
Ze eten, schijten en breken uit Haha!

Misschien als m'n nichtje ouder wordt dat ik 'n amazone krijg. Nu is ze 2 en vind de paarden geweldig.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:24

Ik wou eerst al jaren een gewone rijpony, maar toen het eindelijk tot me doordrong dat dat gewoon te duur was wou ik een andere oplossing zoeken. Uiteindelijk kwam ik uit bij een shetlander, dus ik ging zoeken op marktplaats. Eerst wou ik graag een veulen, maar na een tijdje denken vond ik het toch maar niet zo'n goed idee. Toen zijn we naar een vriendelijke fokker van NMPRSpaardjes geweest. Daar had ik héél veel keus (het werd me dus niet bepaald makkelijk gemaakt.. Clown ze waren tenslotte allemaal zo lief en schattig )

# een 1e premie dekhengstje, heb ik niet gedaan want bij mij had het een ruin moeten worden.. vond dat hij dan niet echt tot zijn recht zou komen
# een hoogdrachtige witte merrie, ook niet gedaan; wou tenslotte eerst maar eens één shetlander. Anders had ik er over 2 maanden twee.
# veulens; had ik na mijn idee niet genoeg ervaring voor
# en Appelbol + nog wat merries Haha!

heb dus voor appelbol gekozen Lachen waarom? ze straalde gewoon iets uit. Iets vrolijks, daardoor brak het ijs Bloos

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:04

Emmy was eignelijk mijn eerste echte eigen pony Clown ik had veel verzorgpony's gehad en op het moment dat ik emmy kocht leasde ik iso nog. later heb ik iso gekocht (rijpaard).

Waarom ik voor emmy gekozen heb....ja ik wilde graag mennen, maar dan niet met een "groot" aanspanning, dus kwam ik op een shetlander uit. Ik wilde dolgaar een "blonde" en na wat info her en der inwinnen vond ik emmy via via. en ze was precies wat ik zocht Haha!

Go_lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:26

Waarom ik rody heb is omdat ik een paard heb en die stond de hele tijd alleen en ze was gewend met een grote kudde paarden in de wei te staan dus kochten we er een shetje van 80 cm voor mijn paard er bij en hij is zo lief we gaan vaak met hem naar het bos en hij wordt lekker verwend Haha! Haha! Bloos Haha!