Wanneer beginnen met dekens?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ukster

Re: Wanneer beginnen met dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 16:43

mijn shet kreeg juist schimmel van haar dikke haren die elke keer zo lang nat bleven. dit ging broeien en jeuken, dus heb ik haar laten scheren. ze was gelijk veeel vrolijker inplaats van chagerijnig en sloompjes. dan maar dat dekentje erop.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 16:46

Als het.... gloeiende gloeiende...dit weer blijft gooi ik ze er morgen al onder!!!! ( nee hoor GEINTJE! )

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:49

annuh schreef:
ik ga zodra bento weer uit de kliniek is wel zn regendeken op doen met dagen als dit. als het zoveel regent, hij heeft wel een schuilstal maar gaat vaak gewoon buiten staan.
en de deken doe ik eigelijk op omdat hij net een longontsteking achter de rug heeft, ben gewoon een beetje bang dat dat zo weer terugkomt Scheve mond en tis maar een ongevoerde regendeken dus veel kwaad kan het ook niet

Je moet hem of OP of AF laten.

Te vaak wisselen van deken is erg slecht. En worden ze JUIST ziek. Knipoog

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:42

Ukster schreef:
mijn shet kreeg juist schimmel van haar dikke haren die elke keer zo lang nat bleven. dit ging broeien en jeuken, dus heb ik haar laten scheren. ze was gelijk veeel vrolijker inplaats van chagerijnig en sloompjes. dan maar dat dekentje erop.

Dat is wat anders, wat denk je van niet scheren èn een deken erop zoals TS wil doen! Dat zal pas gaan broeien (dat bedoelde ik dus in mijn eerdere post, zie hier beneden nog eens Knipoog )
IMJ schreef:
Behalve dat je shet het wrs niet leuk vindt heb je ook nog kans dat het hartstikke gaat broeien onder die deken omdat ie gaat zweten. Dan krijg je last van allerlei irritaties en een prima broedplek voor schimmels. Echt, als je je shet niet scheert zou ik 'm geen deken op doen.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 19:43

Hmmm, ik heb van bijv. Karoliena ook te horen gekregen dat zei ook op een ongeschoren shet zo een gevoerde deken legt. En aangezien het bij haar goed gaat, waarom zou het bij mij niet goed gaan?
Ik kom nu miss wel eigenwijs over, maarja dat is mijn mening..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 19:44

Kan prima hoor, hij zweet niet. Hij heeft hem nu een halve week op liggen, zodra hij bijna klaar was met verharen, dan is de vacht ook nog niet dik

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 19:46

Ik heb bij Jolly ook al paar dagen opliggen..
Ook bij zweet niet e.d. Lachen

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:17

horsewisper schreef:
annuh schreef:
ik ga zodra bento weer uit de kliniek is wel zn regendeken op doen met dagen als dit. als het zoveel regent, hij heeft wel een schuilstal maar gaat vaak gewoon buiten staan.
en de deken doe ik eigelijk op omdat hij net een longontsteking achter de rug heeft, ben gewoon een beetje bang dat dat zo weer terugkomt Scheve mond en tis maar een ongevoerde regendeken dus veel kwaad kan het ook niet

Je moet hem of OP of AF laten.

Te vaak wisselen van deken is erg slecht. En worden ze JUIST ziek. Knipoog

hij is ongevoerd, hij kan toch gewoon op zodra het zoals nu dagenlang regent, en mocht het over 2 of 3 weken ineens weer 25 graden worden met de hele dag zon kan hij toch weer af?

ik vind het gewoon eng om hem nu ineens weer in de regen buiten te zetten, hij heeft nu 12 dagen in de kliniek gestaan op stal, en is net een beetje van zn longontsteking af, durf hem niet nu in 1 keer midden in de regen te zetten..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:30

Ik ben ook geen voorstander van op en af doen. als ik ze op heb blijven ze op en als ik ze af heb blijven ze af.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:15

Jongens het is nog ZOMER!!! Het is s'nachts niet kouder dan een graad of 11 a 12!! Je gaat toch niet je shet nu al onder een dek zetten??? Waar ben je mee bezig? En karolina als jou pony nu al klaar is met verharen is er iets goed mis! Wat betreft annuh....als je paard ziek is geweest vind ik het een ander verhaal. Zeker met deze regen!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:18

Pardon zeg, iets minder mag ook wel Knipoog

Mijn pony is inderdaad bijna klaar met verharen de andere heeft al weer een dikkere vacht.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:26

Dan mag je wel een kijken naar je voer of er is iets anders aan de hand.Een paard is nog NIET uit zijn vacht in augustus! Maar ik zal je even een voorbeeld geven....ga jij nu ook al met je dikke trui en dikke winterjas lopen???? Lijkt me niet! Als je je shet een korte vacht wil geven, scheer hem dan en doe hem dan een dek op! Doe je je pony een groot plezier mee i.p.v hem nu al een winterjas aan te trekken bovenop zijn natuurlijke wintervacht! Even logisch nadenken???

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:29

Mijn voer is prima in orde, mn twenter heeft er al weer wintervacht op zitten dus die is al lang klaar emt verharen, niks geks aan hoor is bijna elke jaar zo om deze tijd bij ons. Dus misschien even niet zo snel je conclusies trekken?

Ik heb nu ook soms al een vestje aan op stal dus zie het verschil niet met een regendekentje als je het zo wil vergelijken.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:38

Meid al zet je hem onder tien dekens het is JOU paard! Ik vind het veels te vroeg, zeker voor een shet! En die mening mag ik hebben...toch? En wat verharen betreft, misschien heb jij heel apparte shetlanders? Die van mij waren altijd veel later.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:39

P.S
Of die van mij waren heel appart,dat zou ook nog kunnen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:41

Nou ja als je zo blijft doen heeft het helemaal geen zin. Misschien hebben ze een totaal andere levensituatie? Of iets anders maar als het bij iemand anders gaat dan bij je zelf hoeft het nog niet vreemd of wat anders te zijn.

Je bent van harte uitgenodigd dan zul je zien dat ik wel degelijk gelijk heb. Ik weet zelf wel hoe mn pony's in het haar zitten lijkt mij. Daar kan jij niet over oordelen net als mijn manier van omgaan met dekens.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 21:54

Je hebt helemaal gelijk!

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 21:57

Nou, ehmm sorry dat ik het zeg, maar mijn pony begint ookal aan de wintervacht hoor...

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:02

aerdenhout1 schreef:
Dan mag je wel een kijken naar je voer of er is iets anders aan de hand.Een paard is nog NIET uit zijn vacht in augustus! Maar ik zal je even een voorbeeld geven....ga jij nu ook al met je dikke trui en dikke winterjas lopen???? Lijkt me niet! Als je je shet een korte vacht wil geven, scheer hem dan en doe hem dan een dek op! Doe je je pony een groot plezier mee i.p.v hem nu al een winterjas aan te trekken bovenop zijn natuurlijke wintervacht! Even logisch nadenken???

Ja Clown
Mijn shet is ook aan het verharen hoor . Ik vind het niet meer dan normaal !

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:05

Ramona_lief en Miss_Maya...begint!! Is wat anders dan dat ze hun wintervacht al helemaal hebben. Die van mij zijn nu ook aan het verharen.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:08

M'n klein mormel heeft alweer een hele baard Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:18

Nou zie je, dan waren die van mij denk ik heel appart!

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 08:00

Die pony's van karoliena hebben de wintervacht toch ook nog niet helemaal!
Die begint ook pas op te komen, maar daarom moet je juist nu met een deken beginnen om het tegen te houden.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:13

mijn shetlander is nu al een anderhalve week dik aan het verharen, om haar wintervacht aan te maken.
als ik haar een deken op doe, zou ze die dikke wintervacht alsnog kweken en nog gaan zweten ook

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:16

ik doe voorlopig nog geen deken op....... deken komt tegelijk met mijn winterjas