Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
annuh schreef:ik ga zodra bento weer uit de kliniek is wel zn regendeken op doen met dagen als dit. als het zoveel regent, hij heeft wel een schuilstal maar gaat vaak gewoon buiten staan.
en de deken doe ik eigelijk op omdat hij net een longontsteking achter de rug heeft, ben gewoon een beetje bang dat dat zo weer terugkomten tis maar een ongevoerde regendeken dus veel kwaad kan het ook niet
Ukster schreef:mijn shet kreeg juist schimmel van haar dikke haren die elke keer zo lang nat bleven. dit ging broeien en jeuken, dus heb ik haar laten scheren. ze was gelijk veeel vrolijker inplaats van chagerijnig en sloompjes. dan maar dat dekentje erop.
)IMJ schreef:Behalve dat je shet het wrs niet leuk vindt heb je ook nog kans dat het hartstikke gaat broeien onder die deken omdat ie gaat zweten. Dan krijg je last van allerlei irritaties en een prima broedplek voor schimmels. Echt, als je je shet niet scheert zou ik 'm geen deken op doen.
horsewisper schreef:annuh schreef:ik ga zodra bento weer uit de kliniek is wel zn regendeken op doen met dagen als dit. als het zoveel regent, hij heeft wel een schuilstal maar gaat vaak gewoon buiten staan.
en de deken doe ik eigelijk op omdat hij net een longontsteking achter de rug heeft, ben gewoon een beetje bang dat dat zo weer terugkomten tis maar een ongevoerde regendeken dus veel kwaad kan het ook niet
Je moet hem of OP of AF laten.
Te vaak wisselen van deken is erg slecht. En worden ze JUIST ziek.

aerdenhout1 schreef:Dan mag je wel een kijken naar je voer of er is iets anders aan de hand.Een paard is nog NIET uit zijn vacht in augustus! Maar ik zal je even een voorbeeld geven....ga jij nu ook al met je dikke trui en dikke winterjas lopen???? Lijkt me niet! Als je je shet een korte vacht wil geven, scheer hem dan en doe hem dan een dek op! Doe je je pony een groot plezier mee i.p.v hem nu al een winterjas aan te trekken bovenop zijn natuurlijke wintervacht! Even logisch nadenken???