Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ukkiepuk schreef:ellenlouise schreef:Waarom zou je een shet bandages om willen doen?
Ik gebruik alleen maar bandages voor Zorro. Hij staat zowel voor als achter erg frans (voorbenen meer dan achter). Als hij stapt tikt hij zich niet aan, maar zodra ik ga draven tikt hij zijn kogels voor aan. Van peesbeschermers krijgt hij kale plekken en wondjes, dus die gebruik ik niet meer![]()
Als ik zijgangen ga rijden tikt hij zich soms ook achter aan. Tijdens het trainen gebruik ik dus altijd bandages ook op de wei en tijdens het longeren en losgooien.

natje93 schreef:ik heb net een set bandage gekocht voor mijn verzorg shet maar die zijn 3 meter ik ga ze de helft afknippen en dan heb ik er 4 (ik heb klitteband om op stof te plakken)
zou dat goed zijn voor voor en achter benen (bij het springen en logeren (lange lijnen) ??
Ramona_lief schreef:natje93 schreef:ik heb net een set bandage gekocht voor mijn verzorg shet maar die zijn 3 meter ik ga ze de helft afknippen en dan heb ik er 4 (ik heb klitteband om op stof te plakken)
zou dat goed zijn voor voor en achter benen (bij het springen en logeren (lange lijnen) ??
Hmm... Koop dan peesjes... Reden? Lees de bovenstaande reactie o.a.
merrieveulen schreef:een goed aangebrachte bandage kan echt geen kwaad, zeker de Acryl soort die je zonder onderlappen kunt gebruiken. die broeien ook minder. wel ben ik van mening dat het geen enkel nut heeft als je paard zichzelf niet aantikt oid. dan kan het leuk zijn voor de sier, maar je ziet tévaak meisjes die ze voor de lol/ mooi omdoen, en er verder de ballen verstand van hebben. dan zitten de bandages verkeerd, en noem maar op. daarin ben ik wel tegen bandages, het omdoen sluit toch wat nauwer dan bij bijv. een peesje met klitteband.

ellenlouise schreef:Waarom zou je een shet bandages om willen doen?
Verder wordt hier alleen over de lengte gesproken, maar voor zo'n kleine shet zullen ze niet alleen te lang maar ook zeker te breed zijn.