Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
elinax21 schreef:er zitten echt waar geen hackneys in, de eerste shetlanders zijn van de shetlandeilanden gehaald, en daar is mee verder gefokt. dus seriues 100 % shet. ook als er te weinig shetten warne om nog mee verder te fokken haalden ze ze daar weer weg.
elinax21 schreef:ow sorry..verkeerd begrepen![]()
![]()
![]()
ja andersom komt dat idd voor. en geen enkele appie is vol nee dat weet ik. wat ik dan vaak frappant vind is dat je veel mensen niet aan hun verstand kan brengen dat hun gestippelde shet geen (volle) shet is
elinax21 schreef:dan mag je mij zo 'n papier laten zien, want er zijn echt geen kruisingen bij mijn weten
merrieveulen schreef:inderdaad, hihi! en dat geldt voor meer kleuren. van nature zijn shetten vos, bruin of zwart (dacht ik hoor). wildkleur kenmerken kwamen er ook al in voor (wat logisch is). met andere woorden, alle andere kleuren komen voort uit kruisingen. ook in het NSPS zitten kruisingen. soms zie je dat zelfs nog in de papieren...
fjordnina schreef:deze 3 kleuren zijn de basiskleuren van ieder paard. Iedere andere kleur komt hier uit voort. Het kan dus wel degelijk dat er andere kleuren zijn ontstaan door te kruisen met deze basis. Er hoeft er maar 1 te zijn geweest met een gemuteerd gen wat daardoor ineens valk oid blijkt en de rest van de kleuren verschijnt ook.
elinax21 schreef:ik zal ook voor jou even kijken of ik nog een artikel kan vinden dat ze zijn begonnen met shetten van de shetlandeilanden en dat ze vanaf daar verder zijn gegaan...pff.worden een heleboel shetlanders (nsps blad) doorspitten
_bloempje_ schreef:Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze gewoon koudbloedig waren, qua hun uiterlijk karakter.
Bij warmbloeden denk ik toch aan ander soort paarden.