zwijntje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shet_rules

Re: zwijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 09:48

jah dat ben ik gewoon en ik heb gehoord dat der al zwijntjes hebben gestaan duss

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:34

Hangbuikzwijntje gaaff!! Wil ik ook alleen me moeder vind het GEEN goed idee volgens haar kunnen ze je land zo omhalen.. met die sterke neus van ze, en dan word het 1 en al prut zonde van het land!

Nu hebben we 3 geitjes erbij(van die bonte geiten)
Zijn leuke beesten en we hebben ook een stuk of 100 schapen achter ons.. En ze hebben er niks mee te maken want ze hebben elkaar...
Wij hebben schrikdraad als afrastering.. (4 lijnen tot 1.25 m hoog)

En nog een paard die vermaakt zich wel en hij mag nu ook een vriendinnetje Lachen
Dus een gezellige boel hiero.

Maar veel succes met kiezen!!

Groetjes Emma!!

shet_rules

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 21:53

dankje

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:07

Tja en als het niet goed gaat met het varkentje , dan doe je hem of haar gewoon weer weg? De zeugjes zijn het gevaarlijkst , maar ook beertjes kunnen heel hard bijten, ze hebben erg grote slagtanden, dus weet waar je aan begint.
Bovendien kan een hangbuikzwijn erg zwaar worden en ze ploegen inderdaad het land om. Er zijn maar weinig afrasteringen tegen bestand.
Verder zijn varkens erg sociale dieren en dan is eentje eigenlijk geen optie. Als een zeugje berig wordt,( zeg maar net als loops bij honden ) zal ze er alles aan doen om een soortgenoot te zoeken. En verder hoe zit het met de papieren? Je moet een UBN ( uniek bedrijfsnummer) nummer hebben , het dier moet een oornummer hebben.( IRR-regeling)Het dier moet ingeënt worden, kortom allemaal zaken waar je rekening mee moet houden.O ja, ze kunnen wel 30 jaar worden.
Kortom: bezint eer ge begint.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:13

haboshof schreef:
Tja en als het niet goed gaat met het varkentje , dan doe je hem of haar gewoon weer weg? De zeugjes zijn het gevaarlijkst , maar ook beertjes kunnen heel hard bijten, ze hebben erg grote slagtanden, dus weet waar je aan begint.
Bovendien kan een hangbuikzwijn erg zwaar worden en ze ploegen inderdaad het land om. Er zijn maar weinig afrasteringen tegen bestand.
Verder zijn varkens erg sociale dieren en dan is eentje eigenlijk geen optie. Als een zeugje berig wordt,( zeg maar net als loops bij honden ) zal ze er alles aan doen om een soortgenoot te zoeken. En verder hoe zit het met de papieren? Je moet een UBN ( uniek bedrijfsnummer) nummer hebben , het dier moet een oornummer hebben.( IRR-regeling)Het dier moet ingeënt worden, kortom allemaal zaken waar je rekening mee moet houden.O ja, ze kunnen wel 30 jaar worden.
Kortom: bezint eer ge begint.

Amen Ja

shet_rules

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 22:24

ga der nog een een x of drie over denken en dan kijk ik wel

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:27

waarom geen shet?

shet_rules

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 12:50

mag niet van mij ouders

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:21

En een zwijntje wel? Ik hoop dat je ouders weten dat een varken ongeveer net zoveel aandacht nodig heeft ales een pony. Heeft vrijwel dazelfde soort opvoeding nodig, spuiten, entingen, dierenartsen, soms ook een hoefsmid, soms tandarts, allemaal dat soort spul. En vaak mag een dierenarts niet eens naar een varken komen kijken, en moet je dan echt een veearts hebben...
Groetjes, mij

eympjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:54

Bij ons loopt er op de manege een hangbuikzwijn rond, heel leuk beest. Maar duikt vaak de stallen in van de paarden (loopt gewoon los), en als er dan een paard langs moet gaat hij heel hard gillen. Nagelbijten / Gniffelen Ik zou zelf niet zo snel voor een varken kiezen, maar veel eerder voor bijvoorbeeld een Shetlandertje. Bloos Kijk maar naar Pluttersput antwoord. Vork Nou ja, in ieder geval: Succes met het nemen van je beslissing! Knipoog Pling

shet_rules

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 22:28

dankje

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 18:20

ik denk dat het wel kan, maar zwijnen wroeten wel de hele wei om...

shet_rules

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 20:46

jah ze krijgt een eigen stukje

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:50

Wij hebben 4 hangbuikzwijnen. 3 lopen er samen en hebben een weitje waar de paarden niet in kunnen, maar de varkens kunnen er wel uit om in de grote wei te komen. Ze hebben allemaal een neusring omdat ze anders inderdaad de wei omploegen, maar met neusring is dat wolledig over.
Dan hebben we er 1 apart zitten, ze is groot en lief, maar het klikt niet met de andere hangbuiken...
Maar bij ons lopen ze dus gewoon tussen de paarden...

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:52

Je kunt toch de schapen laten staan ? Die hebben altijd daar gestaan ook toen santino en barney er stonden. En een zwijntje. Ja het zou niet mijn keus zijn.

En je hebt dreamer toch erbij staan ? Want die blijft daar toch staan

Nah ik zie et wel Lachen.. Mij maakt et niks uit. Ga toch naar de manege dus Knipoog Ach gut Haha!

En... wanneer heeft daar dan een zwijntje gestaan ? Volgens mij heeft er nooit een zwijn gestaan maarja Tong uitsteken

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:00

Als het zwijntje een beertje gaat worden, en de schapen blijven staan, kan dat wel eens problemen geven. Veel mannelijke niet-gecastreerde hangbuikzwijnen willen hun seksuele frustraties nog wel eens botvieren op een schaap.
Mocht je er echt voor gaan een hangbuikzwijn te nemen, zorg dan voor een zeugje of een gecastreerde beer...

Chakra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:08

Ik vind een zwijntje, een geit en een pony geen goede kombinatie. En geitjes willen bovendien nog wel eens de staart van je pony opeten...

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 14:22

Nou volgens mij mag ze nu wel een pony want ze belde van de week mijn vriendin op om te vragen of ze haar pony kon overkopen ( dat is de shet die er al bij staat )..

Nou dan zou ik of de schapen of de shet er laten staan.