'ik heb geen geld voor een grote pony, dus maar een shet&quo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:43

Agressieve Shet..
Zie je hem al staan met een muilkorf om,blaffend natuurlijk.

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:53

Hahaha, inderdaad!
Jeetje dit zijn weer echte pennys hoor, als je zon advertentie plaatst heb je volgens mij nog niet echt goed door wat een pony nou precies inhoud ( qua kosten, verzorging, verantwoordelijkheid en dergelijke )

kimmie101

Re: 'ik heb geen geld voor een grote pony, dus maar een shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 12:50

Ik heb ook altijd al een pitbulllander gewild

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:31

napie schreef:

ik zoek een agressieve shetlander! hij mag niet ouder zijn dan 5. moet een hengst zijn en behoorlijk agressief!!! Ik wil hem graag temmen. (uitdaging) en als waakdier gebruiken.! mail als je iets voor me weet!
groetjes catootje
tja, of je dit nu serieus moet nemen

PENNY..
*ziet het al helemaal voor zich, een blaffende shetlander met grote scherpe tanden*
Brr eng hoor..

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:40

Anoniem schreef:
napie schreef:

ik zoek een agressieve shetlander! hij mag niet ouder zijn dan 5. moet een hengst zijn en behoorlijk agressief!!! Ik wil hem graag temmen. (uitdaging) en als waakdier gebruiken.! mail als je iets voor me weet!
groetjes catootje tja, of je dit nu serieus moet nemen

PENNY..
*ziet het al helemaal voor zich, een blaffende shetlander met grote scherpe tanden*
Brr eng hoor..

ja en dan zo'n bordje erbij van "pas op! Aggressieve shetlander, als hij in de buurt komt plat gaan liggen en hopen dat hij weggaat, anders sterkte..."

maar het is toch erg dat er zulke advertenties überhaupt geplaatst worden? !

Sasqiua

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:07

Waaaaaat?! Whahaha! Wat een onzin! Hoe oud zou dat kind zijn geweest met die agressieve shetlander hengst? Daar zou ik mijn pony nevernooit aan verkopen! Hoezo dan ben je dom, temmen en als waak pony?! Héél apart!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:11

Sazjuaa schreef:
Waaaaaat?! Whahaha! Wat een onzin! Hoe oud zou dat kind zijn geweest met die agressieve shetlander hengst? Daar zou ik mijn pony nevernooit aan verkopen! Hoezo dan ben je dom, temmen en als waak pony?! Héél apart!

Precies, als je hem maar al te goed temt is ie niet meer agressief genoeg.

edit: Sta jij bij Sonja op stal?

Sasqiua

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:17

@ Juul; Jjajajjaaaaaaaaaa Enenen, wie ben jij than?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:34

Sazjuaa schreef:
@ [naam]; Jjajajjaaaaaaaaaa Enenen, wie ben jij than?

U heeft pm.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:14

Het is inderdaad dom om een in aanschaf goedkope pony te kopen als je weinig geld hebt. Je ziet dit soort advertenties regelmatig verschijnen. Ik vraag mij dan ook werkelijk af wat voor ouders zo'n kind dan heeft (als die er uberhaupt al van op de hoogte zijn). Die moeten toch wijzer zijn?

Wij zijn op het moment ook op zoek naar een shet. 1 met papieren en geen vosje. Mijn vader heeft er 275 maximaal voor over. Dat is niet heel veel en dus niet al te gemakkelijk, maar we hebben wel de zekerheid dat ze niks te kort komen.

We fokken er ook mee en geen van onze veulens wordt aan dit soort mensen verkocht. Ik ben veel te bang dat de pony de dupe wordt. In uiterste nood gaat dan altijd nog een bevriende handelaar voor.

Sasqiua

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:54

Maar vaak zie je aan dat soort advertenties ook wel dat het echt door een kind is getypt.. De spelling bijvoorbeeld..
Mjaa, als iemand een gezelschap pony'tje zoekt voor bij zijn of haar paard, dan zou ik het daar eerder naar toe verkopen, dan weet igg dat die mensen het kunnen betalen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:38

Hier nog zoiets idioots:

Gratis dekhengst gezocht

ik zoek een dekhengstje voor een merrie van 1meter 05

de merrie is zwart van kleur

de hengst kan hier komen staan tegen een kleine vergoeding voor het voer

de hengst kan hier komen staan samen met de merrie in de wei zodat ze goed gedekt wordt

de eigenaren van de hengst mogen komen kijken als het veulentje er is en krijgen koffie en beschuit met muisjes

het hoeft niet persee een hengst van een hengstehouderij te zijn
het is voor mij maar hobby

Ze willen dus van de hengstenhouder een dekking cadeau krijgen en vragen nog geld toe ook.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:39

idd nogal vaag..

rossebol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:51

Heel veel kleine meisjes zoeken idd een shetlander omdat ze goedkoop zijn maar ze weten natuurlijk nooit de verdere kosten ze kijken alleen naar de aanschafprijs.
Hopenlijk zullen deze meisjes pas een pony van hun ouders krijgen wanneer ze wat meer verstand en een eigen baantje hebben.
Ik zelf ben niet begonnen bij een shetlander heb eerst een e pony gehad toen een shet x welsh daarna een fries en nu eindig ik bij mijn 2 kleine vriendjes. Ik ben erachter dat shetlanders echt het juiste ras voor mij zijn. en tsja rijden nouja dat doe ik dan maar op anderen

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:24

Shetlanders zijn ook enig
Ik ben begonnen met een welshje maar Amber was altijd erg alleen, dus toen kwam shetlander Grietje er. Ik heb al heel wat afgelachen om haar, met haar dolle streken. En nu Hans er bij is, is het nog grappiger, wat kunnen ze af en toe toch maf zijn.

Maar idd een shet heeft net zo goed veel verzorging nodig en als ze ziek zijn kost dat ook geld, dus hopelijk komen al die mensen tot inkeer, voordat er weer een shet verwaarloosd of zo wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:29

fjordnina schreef:
Het is inderdaad dom om een in aanschaf goedkope pony te kopen als je weinig geld hebt. Je ziet dit soort advertenties regelmatig verschijnen. Ik vraag mij dan ook werkelijk af wat voor ouders zo'n kind dan heeft (als die er uberhaupt al van op de hoogte zijn). Die moeten toch wijzer zijn?

Ik kan hier echt zo boos van worden.
Dus iedereen moet maar gewoon geld hebben voor een Sportpaard,en anders gewoon geen paard/pony?

Wij hebben een Shetlander gekocht omdat dat veel scheelt met de stalling,want nee,100 euro per maand is teveel!
En 40 euro is te doen.

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:33

Nee dat bedoelt iedereen hier niet. Ze willen er mee zeggen dat je geen shet moet kopen, omdat je perse een paard wilt hebben, maar geen geld hebt. Een shet kan ook ziek worden, waar moet de DA dan van betaald worden?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:41

capopjekop schreef:
Nee dat bedoelt iedereen hier niet. Ze willen er mee zeggen dat je geen shet moet kopen, omdat je perse een paard wilt hebben, maar geen geld hebt. Een shet kan ook ziek worden, waar moet de DA dan van betaald worden?

Van dat extra potje.

Ik moet zeggen dat onze Shet niets tekort komt,ook al zijn we niet millionair.

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:13

Ik denk ook niet dat ze op jou doelen, maar op die meisjes die nog niet veel weten over wat het inhoud een eigen pony, die kijken niet verder dan de aanschaf Die zullen ook geen extra potje hebben denk ik.

Sasqiua

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:18

Vaak denken die meisjes ook dat ze veel weten, maar in feiten weten ze helemaal niks, en kijken ze alleen maar naar de aanschaf en soms de stalling. En als ze wel aan de veearts gedacht hebben, dan hopen ze maar dat hun pony nooit ziek word.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:55

Anthea schreef:
fjordnina schreef:

Ik kan hier echt zo boos van worden.
Dus iedereen moet maar gewoon geld hebben voor een Sportpaard,en anders gewoon geen paard/pony?

Wij hebben een Shetlander gekocht omdat dat veel scheelt met de stalling,want nee,100 euro per maand is teveel!
En 40 euro is te doen.

Even heel goed lezen:
om een in aanschaf goedkope pony te kopen als je weinig geld hebt.

Ik zeg dus niet dat mensen met weinig geld geen pony's kunnen houden, dat kan wel degelijk, maar er moet wel goed over na gedacht worden en dat is bij dit soort advertenties vaak niet gebeurd.

Niemand hoeft geld te hebben voor een sportpaard, ik moet er zelf niet aan denken om iedere week met een trailer op pad te gaan, je paard rondjes laten lopen in de ring en maar moeten presteren (niks ten nadele van de mensen die er wel lol in hebben ). Ik heb hier een 4tal shetjes (wat aangevuld gaat worden met een 5e) en een fjord. Met die fjord rijd ik lekker buiten en ons zien ze niet in de buurt van een wedstrijdterrein, maar goed, nu dwaal ik af

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:21

Sazjuaa schreef:
Vaak denken die meisjes ook dat ze veel weten, maar in feiten weten ze helemaal niks, en kijken ze alleen maar naar de aanschaf en soms de stalling. En als ze wel aan de veearts gedacht hebben, dan hopen ze maar dat hun pony nooit ziek word.

Ze hopen het niet alleen, ze zijn er heilig van overtuigd..
Een meisje zei een keer tegen mij: Shetlanders worden helemaal niet snel ziek, ze zijn heel sterk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:01

ik vind het ook tom, ik heb ook een shetlander, maar die heeft me aan dierenarts kosten al meer bezorgd dan mijn appaloosa of fjord

Sasqiua

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:01

Zo is dat.. je kan maar nooit weten of hij ziek word of niet!

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:12

Ja dat is ook zo. Dat kost je eigenlijk nog steeds meer geld..