Welshcobfan schreef:ik laat mijn pony slecht 2 keer per jaar bekappen á 20 euro
dat is véééééél te weinig

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Welshcobfan schreef:ik laat mijn pony slecht 2 keer per jaar bekappen á 20 euro
Ramona_lief schreef:Neem dan eerst een verzorgpony! Dan leer je met je verantwoordelijk om te gaan. Er worden zo veel pony's verwaarloosd omdat hun baasjes het allemaal niet zo goed weten.
Een paard hebben draait niet alleen om rijden! De hele vcerzorging daaromheen is nog 10x belangrijker.
Jij vindt haar dus niet verantwoordelijk? Als je dat uit dat stukje tekst van haar kon halen, kon je ook wel zien dat ze al een verzorgpaard heeftZe vraagt dit dus om er alles over te kunnen leren. Je hebt ook mensen die zomaar een pony kopen, zoals jij zegt. Maar dat is zij dan toch niet?! Als ze dit topic opent. Je hebt ook uit haar stukje kunnen halen dat ze niet op de shet gaat rijden. (unlike you..) Maar dat ze deze gebruikt als leerpony. Daar is zo'n beest toch príma geschikt voor?!
Imo gaat het hier onder het motto van; ' ik neem een pony om te rijden, en ja zou je me kunnen helpen met de verzorging want dat weet ik nog niet zo goed.'
Hoe ontverantwoordleijk ben je dan bezig! Het is een dier hoor. Die prop je niet zomaar in een stalletje.
Dit is ook zoiets... Ze zegt niet dat ze erop gaat rijden? Ze vraagt alles en jíj zit te zeuren dat ze onverantwoordelijk bezig bent. Dat is toch alleen maar hartstikke goed. Én ze heeft nergens gezegt dat 'm zomaar in een stalletje stopt. LEZEN!
En wat dacht je van DA kosten? Als je pony eemaal ziek is en telkens op nieuw spuiten moet hebben ben je kapitaal kwijt!
Mijn pony moest op ijzers, beter voor zijn franse stand. Hup weer zoveel meer kwijt. Had ik ook van te voren niet op gerekend, maarja het is beter voor de pony dus je doet het.
Ja super, dat is goed. Maar wie zegt dat zij dat er niet voor over heeft? Ik weet niet wat jij allemaal gelezen hebt, maar daar heeft ze het helemaal niet over gehad!
Zoals het bij mij overkomt ben je er nog laaaang niet klaar voor.
Dan zal ik maar niet precies gaan zeggen hoe jij op mij overkomt. Zomaar over mensen oordelen zonder het eerst goed te lezen. Sjongejonge zeg..
kimmie101 schreef:Ze moeten 3 entingen per jaar.
2 keer de griepenting (die werkt 9 maanden, dus 2 keer is beter.)
En een keertje de Rino ofzoiets
Ze zijn rond de 30 euro per stuk..
Veel plezier met je pony
flettie schreef:kimmie101 schreef:Ze moeten 3 entingen per jaar.
Veel plezier met je pony
3 keer?Dan verwaarloos ik zowel mijn Shet als mijn Tinkermerrie want die krijgen maar 1 keer per jaar hun influenza+tetanus injectie. Ik heb mijn merrie zelfs niet tegen rhino ingeënt toen ze drachtig was...
Mijn conclusie voor de topicstarter: je kan het zo duur maken als je zelf wilt
laartjuh schreef:Wij doen het enten 2x per jaar, + rhino.
flettie schreef:kimmie101 schreef:Ze moeten 3 entingen per jaar.
Veel plezier met je pony
3 keer?Dan verwaarloos ik zowel mijn Shet als mijn Tinkermerrie want die krijgen maar 1 keer per jaar hun influenza+tetanus injectie. Ik heb mijn merrie zelfs niet tegen rhino ingeënt toen ze drachtig was...
Mijn conclusie voor de topicstarter: je kan het zo duur maken als je zelf wilt
Anthea schreef:- Verzekering: /
-Wormenkuur: /
-Hoefsmid: /
-Inentingen: /
Dierenarts: /
- Hooi: /
Het enigste wat wij betalen is de stalling,en die is maar 40 euro per maand!
De rest zit allemaal bij de stalling in.
En dan hebben we het nog luxe met 1 rijbak,springmateriaal,stapmolen en 2 losgooibakken.![]()
Soo_Shirley schreef:het enigste wat ik nog nodig zou moeten hebben voor een shetlander is het halster, *touwen kan, maar die heb ik ook voor jill* ik ben tog vanplan om gewoon er alleen mee te lopen en de hoeven van deze shet die groeien ook bepaalt niet hard.
Dus dan zal ik even rekenen
50 pm stalling met hooi/kuil/biks/stro/uitmesten/ophetland zetten.
Dus eigenlijk alleen nog maar halster *of meer*
Dus zeg maar eens in de 3 maanden nieuwe kopen ofzo kost ongeveer 6 euro.
enne, dan hoef ik alleen nog maar wormekeer *1x in de 8 weken geloof ik 12,95 maar daar doe je dan vaker mee*
en hoefsmid, maar dat ik niet zo snel nodig.
Enne, natuurlijk een spaarpotje voor als de pony ziek word.