shetlander inrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

koenlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:48

ik heb mijn shetje pas een half jaar en hij is net 5 geworden toen we hem kregen was hij nog niet ingereden dus dat heb ik gedaan we zijn begonne met longeren en dat hij de stemhulpen snapte toen heb ik er een paar keer op gezeten dat iemand hem vast hield en nu kan ik er zelf mee rijden en dat gaat eigelijk heel goed.

Lientjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:31

Ik ga mijn shetje ook inrijden... Heb er zaterdag en zondag even op gestapt, ging goed... maar vandaag waren het nogal een paar bokken, en op m'n moeders voet gesprongen.. Kwam denk ik ook wel door het weer want bij regen is ze altijd onrustiger als normaal.. Is dat bij jullie shetjes ook ofniet?

SiimOon

Re: shetlander inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:16

Even terugkoment op het mennen, zou iemand me kunnen pb'en met daarin

- hoeveel kosten ( lijnen, karretje, tuigje )
- welke spullen heb je allemaal nodig ?
- waar begin je mee ?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 09:50

Toen Jimmy 3.5 jaar was ben ik op zoek gegaan naar een passend ruitertje. Na een half jaartje zoeken gevonden en toen begonnen met inrijden.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:30

Bento is nu 3 jaar en een maand, en zo'n 2 weken geleden heeft er voor het eerst iemand opgezeten, gewoon na het longeren rustig aan een halstertje, even zitten en er weer af, ging goed Lachen
en van het weekend ging ze er weer even op, hij reageerde totaal niet, dus een rondje gestapt aan de hand met het meisje erop, en dat ging super, hij liep net alsof er helemaal niks aan de hand was!

ik wil nu zo'n beetje om de week even dit doen, rondje stappen aan de hand, hooguit 5 minuutes, meer nog niet. zodra hij dan 3,5 is, dan misschien wat meer maar ook hooguit 1 keer in de week nog.

het meisje weegt 35 kg, is wel wat lang maar heeft ervaring en dat vind ik met inrijden wel belangrijk, en Bento is 1 meter hoog.