NMPRS merriekeuring 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:38

nou aleen even foto van King, omdat ik geen foto's van bo heb alleen met een dikke babybuik :=

Bo gaat voor stamboekopname(veulen aan de voet)

en ik kom met mijn hengstenveulen van chicky

Afbeelding

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:46

Maar voor mijn idee: maatkampioen is niet hetzelfde als dagkampioen dus dan zit daar het verschil?

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:02

Tosadog schreef:
Maar voor mijn idee: maatkampioen is niet hetzelfde als dagkampioen dus dan zit daar het verschil?

Op de hengstenkeuring doen ook alle voorgaande kampioenen mee aan het erekampioenschap.

ilse_89

Re: NMPRS merriekeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 08:01

Nou, het is duidelijk. De merries welke eerder kampioen zijn geworden in de mini, kleine of grote maat mogen ook mee doen aan de erekampioenschappen.

Sebastopol's Jeetje zal dus mee doen aan het erekampioenschap :-)

Afbeelding

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 09:51

ilse_89 schreef:
Nou, het is duidelijk. De merries welke eerder kampioen zijn geworden in de mini, kleine of grote maat mogen ook mee doen aan de erekampioenschappen.

[ [url=m/ulhcDV.jpg]Afbeelding[/url] ]

nou mogen?Moeten komt eerder.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:00

ik zou heel graag met milk heen gaan naar de mk, maar helaas staat ze nog niet in orde te zijn..
dus even een twijfel qua inschrijven en anders moet ik weer een jaar wachten.

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:08

NathalietjeB schreef:
ik zou heel graag met milk heen gaan naar de mk, maar helaas staat ze nog niet in orde te zijn..
dus even een twijfel qua inschrijven en anders moet ik weer een jaar wachten.

Rustig aankijken, nog ruim de tijd voor inschrijven en je kan altijd nog als het niet lukt thuis keuren en jaar erop alsnog voor een premie heen gaan :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:51

Gelukkig idd duurt t nog wel ff voor de keuring er is

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 10:58

marschwood schreef:
ilse_89 schreef:

[ [url=m/ulhcDV.jpg]Afbeelding[/url] ]

nou mogen?Moeten komt eerder.

Ja, ze moet inderdaad in die rubriek als ik haar meeneem. Vind het wel spannend. Voor mij de eerste keer in de erekanpioenschappen

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:37

Ehm..op de Merriekeuring zijn toch geen erekampioenschappen? Dat is alleen op de HK. Bij de Merriekeuring heb je de Maatkampioenen en die gaan voor het Algemeen Kampioenschap.
Edit: dit staat op de NMPRS site:

Erekampioenschap van de merriekeuring wordt gekozen uit alle eerdere kampioenen grote, kleine- en minimaat. Dit geldt voor het luxe type.

Dus je wordt kampioen Grote Kleine of Minimaat en die gaan voor het Erekampioenschap.
Zoals ik het lees is er dus geen aparte rubriek Erekampioenen.
Of lees ik het nou verkeerd?? Nou wil ik het weten ook :+

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 12:21

Tosadog schreef:
Ehm..op de Merriekeuring zijn toch geen erekampioenschappen? Dat is alleen op de HK. Bij de Merriekeuring heb je de Maatkampioenen en die gaan voor het Algemeen Kampioenschap.
Edit: dit staat op de NMPRS site:

Erekampioenschap van de merriekeuring wordt gekozen uit alle eerdere kampioenen grote, kleine- en minimaat. Dit geldt voor het luxe type.

Dus je wordt kampioen Grote Kleine of Minimaat en die gaan voor het Erekampioenschap.
Zoals ik het lees is er dus geen aparte rubriek Erekampioenen.
Of lees ik het nou verkeerd?? Nou wil ik het weten ook :+

Rubriek 26: erekampioenschap :-)

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 12:23

Dit mailde het nmprs naar mij:

Als u de merrie SEBASTOPOL’S JEETJE wilt opgeven voor de merriekeuring moet ze ingeschreven worden bij de rubriek erekampioenen.

Jetje is alleen vorig jaar op de keuring geweest en werdt kampioen in de kleine maat.
Ik neem haar nu weer mee, dus moet ze in de erekampioenschappen meelopen

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:29

ik lees er dus helemaal overheen haha!
wel hetzelfde als bij de HK dus. Is dit nieuw?

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 12:30

Tosadog schreef:
ik lees er dus helemaal overheen haha!
wel hetzelfde als bij de HK dus. Is dit nieuw?

Geen idee! Ik weet wel dat er vorig jaar en het jaar ervoor ook erekampioenschappen waren!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:23

Nee dit is er al twee jaar ook bij de merries.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:32

Heeeeel interessant!! Dit is precies wat ik mij af vroeg waarom dit bij de merries anders ging dan bij de hengsten. Maar dat is kennelijk recht getrokken?
Nog niet sinds twee jaar hoor Linda, want vorig jaar liepen er echt alleen dagkampioenen in het kampioenschap (of was dat toeval :? )
In ieder geval vind ik het goede zaak dat er 1 lijn getrokken word :j

Ilse, ze is echt prachtig! Gaat het vast goed doen in erekampioenschap :j

Welke maat doen jullie paardjes mee? Ik zie een hoop veulentjes en merries voorbij komen, maar niemand schrijft of het mini- / kleine-/ of grotemaat paardjes zijn :?

Ik neem Bucks mee (zogende stermerrie kleine maat) met haar hengstveulen (kleine maat) en Lays (niet-zogende stermerrie kleine maat) :D
Ik heb mijn inschrijfformulieren alleen nog niet verzonden omdat ik me al dagen zit te bedenken hoe ik de stokmaat van het veulen ga opmeten :') hoe doen jullie dat? Veulen in houtgreep ofzo? Of touwtje er langs en dan touwtje meten?

Weet iemand ook waarom dat is eigenlijk?
Als ik hem namelijk nu ga meten en inschrijven, zal hij veel kleiner zijn dan zijn rubriek-genootjes die pas vlak voor de uiterste inschrijfdatum (of daarna als bijschrijving) worden gemeten...... :?

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:40

Idd even een cm ernaast, of op je been even een streepje zetten hoe hoog het veulen is en dat meten, of een touwtje en die nameten.
Of idd gewoon in de houdgreep.
Tja ze zullen nog wel iets groeien maar dat blijft zo, op dat groeischema die Anneke had gemaakt kan je het mooi inschatten.
Veulens worden ingedeeld op maat, vandaar de cm's.

Ik wacht nog even op de uitslag van de kleurentest van Vanille Ijsje, dan kan ik alles inleveren.
Veulens zullen in minimaat meelopen.
Peach erekampioenschap, daar is helaas geen maatindeling.
En Mocha zogende stermerries minimaat.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:48

ah thanks linda :D streepje op je been is ook slim ja :) ga ik vanavond eens proberen :') dan kan ik de inschrijvingen ook insturen. houtgreep lukt niet goed als je alleen ben en ook moet meten enzo :')

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 10:48

Het veulen van Jeetje gaat in de kleine maat hengst veulens.

Als ik het veulen van Ramona mee neem, gaat zij in de kleine maat merrie veulens.

Ik heb ook nog een merrie welke ik heeel graag mee wilde nemen, maar zij is eind augustus pas uit gerekend, dus dat gaat 'm helaas niet worden.

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:49

Wij nemen Andy mee in het erekampioenschap en haar hengstveulen Marschwood over the Moon in de minimaat.Verder nog 3 merries met veulens en 1 merrie alleen .Deze zijn van anderen en ik weet nog niet in welke maat deze opgegeven zijn.Jammer dat het erekampioenschap ook niet is opgesplitst.Tegen de grote maat is met een mini nauwelijks op te boksen en gewoon in de eigen rubiek meedoen is niet toegestaan.Misschien dat het ooit nog veranderd.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:50

wie weet Anneke als er eens meer mensen mee zouden doen aan erekampioenschappen......

Welke (groei)tabel is dat precies? weet iemand waar ik die terug kan vinden?

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:30

Bo doet mee in de zogende merries kleine maat. Toch besloten chick ook voor de premie mee te laten lopen dus die doet mee in de minimaat zogende merries en haar veulen King zal ook meedoen in de hengstenveulen klasse. Dat word de kleine maat denk ik. Ik meet ze op door de meetstok er een beetje naast te houden, het zal nooit precies zijn maar dan hebben ze een indicatie.

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:31

linda2008 schreef:
wie weet Anneke als er eens meer mensen mee zouden doen aan erekampioenschappen......

Welke (groei)tabel is dat precies? weet iemand waar ik die terug kan vinden?

Die stond toen een keer in het minimagazine dacht ik me te herinneren!

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:36

als je mij je mailadres stuurt kan ik je de tabel sturen.is een exelbestandje maar ben niet zo goed in het knippen,plakken ,versturen etc

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 11:37

marschwood schreef:
als je mij je mailadres stuurt kan ik je de tabel sturen.is een exelbestandje maar ben niet zo goed in het knippen,plakken ,versturen etc

Is,dit dezelfde als in die in de minimagazine stond? Zo niet dan wil ik hem ook wel graag :o