problemen met verkoop hengstje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kris_P

Re: problemen met verkoop hengstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:40

Misschien is het ook fijn als je er bij zet in welke regio hij staat. Dan weten mensen ook of het in de buurt is of niet :j

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:44

Ik vrees idd dat je een hengstje nirt kwijtraakt. Een misschien staan er zoveel te koop

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:47

Maar waarom kan het diertje niet blijven, voorlopig? Het kost je toch helemaal geen extra tijd. Hij is 9 maanden, je kan hem toch gewoon bij je andere paard laten lopen?

Voor je advertenties kun je wellicht betere foto's maken, zodat iemand gewoon heel verliefd wordt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:50

zoveel werk zit er toch niet in het opvoeden?
gewoon respect als je er bent, haster en touw 'mak' heb je m al..

voetjes vragen en borstelen is ook zoveel werk niet om aan te leren.

wat denk je van paarden die in de opfok staan? daar komt ook geen uitgebreide opvoeding aan te pas..

zoals al gezegd, papieren regelen, of castreren + betere foto's maken en dan gewoon vooral geduld hebben.. beestje staat toch verder niet in de weg? veel tijd voor een veulen is echt niet nodig, tenzij het je enige dier is en het teveel tijd kost om voor dat specifieke dier heen en weer te rijden, maar dat is niet het geval

en je sluit handelaren uit, niet dat ik denk dat de mini's daar erg populair zijn..
maar als hij echt in de weg staat, dan waarom niet, 9 maanden oud, dan gaan ze echt niet zomaar 100 (ik zie ook nergens 25 staan) of zelfs maar 50 neertellen voor een dier dat na aftrek van vervoerskosten nog nauwelijks iets oplevert aan vlees.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 12-06-16 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:52

Als je de zorg hebt voor nog twee andere pony's (en het paard van je vader) begrijp ik eerlijk gezegd ook niet waarom dit hengstje dan teveel zou zijn. Wat wil je er aan opvoeden? Op deze leeftijd neem ik aan dat hij halstermak is en dat je zijn voetjes kunt optillen, meer is toch helemaal niet nodig? Wat je er niet aan prutst kun je ook niet verprutsen. :P Vlug laten castreren en lekker laten lopen zou ik denken. :o

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:07

Nou als ik kon was ik hem komen ophalen!
Wat een geinig ding zeg!

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:51

Als ik meer tijd en centjes had...
Lijkt me een mooie verschijning voor een 2 span, maar dat duurt ook nog 2 jaar eer die eraan mag beginnen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:25

Ik zou hem gewoon lekker laten lopen, zo'n uk heb je toch geen extra werk aan :?

En wat Rachelle zegt...netjes laten castreren en dan opnieuw als ruintje aanbieden tegen de castratiekosten, is al weer een stuk makkelijker te herplaatsen dan een hengstje van die leeftijd :j

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:59

Mijn jonge mannen hebben meestal wel 9 tot 12 manden te koop gestaan, nadat ze al gecastreerd waren. Mooie grote maat, goed stamboek papier, netjes geënt, bekapt. Dus 'kant en klaar'.

Duurde altijd lang en bracht net aan de castratie kosten op. Dekgeld, registratie enting en normale kosten kreeg de koper dus 'kado'.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:33

Denk er anders aan om ofwel aan huis te brengen, of eventueel toch te castreren

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:40

af en toe mee naar huis als grasmaaier. Kinderen zullen het fantastisch vinden.
Maar castreren is niet ideaal in de zomer denk ik. ivm de vliegen. Rustig op het gemakje zoeken naar een nieuw baasjes . Er komt heus wel iemand op je pad. En misschien via Facebook . en openbaar zetten.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:42

Misschien kun je hem aan een kinderboerderij in de buurt geven? Verder zou ik gewoon rustig blijven zoeken. Het is een veulen, daar hoef je niet dagelijks mee aan de slag te gaan.

Het is dat ik al twee pony's heb, anders had je hem zo mogen brengen. Hij heeft een leuk koppie.
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 12-06-16 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:42

Sowieso goede foto's maken. Op deze foto's lijkt hij niet goed op zijn beentjes te staan, daardoor zou ik al naar 1 van de andere honderden aangeboden shet hengstjes gaan kijken. Al gevraagd in de buurt bij kinderboerderijen of ze interesse hebben na castratie?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:12

Ilsevdberg schreef:
http://www.bokt.nl/markt/ad/411818/zeer ... -blauw-oog
Hier staat 25 euro,

ik zou ook zorgen voor een paar duidelijke fotos waar op de pony goed staat en dat de info duidelijk in de beschrijving staat, zoals eerst een opsomming van de belangrijkste punten en dan een omschrijvend verhaaltje van zijn karakter

Ik hoop dat ie een leuk baasje krijgt ts :)

Ik zie hier ook 100 euro. Maar als het inderdaad 25 euro is dat niet veel. Maar helaas blijft het toch wel dat shetlanders en dan vooral de hengstjes gewoon niet populair zijn. Mensen die een kinderpony zoeken die gaan toch voor een meer ervaren en goed opgevoede shet.
Ik zou inderdaad leuke foto's maken. Misschien zit die inmiddels in de zomervacht? Dat toont vaak ook al heel anders is toch de eerste indruk die telt.
Wat je ook kan doen eens rondvragen als je mensen kent die in de paarden zitten of die niet iemand weten.
En verder gewoon geduld hebben denk ik.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:30

Jet4You schreef:
Ik zie ook echt 25 euro staan hoor. Dat vind ik dan weer niet veel.

Kijk maar uit. Daar maken ze goedkoop zuurvlees van!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:29

Wat een knap diertje, wat is de verwachte stokmaat ongeveer?
Waarom je deze paardjes aan de straatstenen niet kwijtraakt is omdat iedereen maar dit soort pretveulentjes fokt. Er zijn er gewoon te veel van. Marktplaats staat er al weer mee vol. Steeds kleiner ook, waardoor je er ook geen leuke gebruikspony meer aan hebt (imo).

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:00

Ik denk dat je er op een paardenmarkt nog wel vanaf komt voor die 25 euro.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:08

Ik heb je een berichtje gedaan, mocht mijn kennis hem nou willen, en jullie willen 'm aan ons kwijt, komt ie in een koppeltje met 2 andere shetjes te staan..

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:11

Ik zoek nog een maatje voor ons shetje :D

Alleen ..... wonen we iets te ver weg. Misschien kunnen we iets regelen ? O:)

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:19

Heb een PB'tje gestuurd ;)

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:32

Ik vind inderdaad de advertentie al niet aansprekend, geen goede foto's, niet of nauwelijks info en geen regio. Er staan al zoveel shetten aangeboden dat je dan deze advertentie overslaat.

Ik zou eerst goede foto's maken en dan in ieder geval de regio erbij zetten. Net al je advertentie voor stalhulp, er staat totaal niks bij, hoelang, waar of hoeveel uur etc etc Is logisch dat er dan niemand reageert lijkt mij.

Castreren is idd misschien wel fijn, hengsten zijn gewoon lastig te plaatsen. Als iemand dan dit hengstje wilt dan moet die al beginnen met castreren en dan heb je hem net. Dus gelijk al kans op medische gevolgen enzo.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:38

Ik heb weer een berichtje terug gestuurd ;)

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 00:51

Helaas geen reactie meer gehad, zowel via bellen als via Bokt zelf.. Maar gelukkig hebben we ondertussen een heel lief shetje gevonden die we zaterdag op gaan halen
Alsnog heel veel succes met je beslissing over je hengstje!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 01:17

Jeetje das jammer en een beetje dom van die mensen dat ze niet reageren

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:37

als ik deze foto's zou zien zou ik er ook niet opaf komen, maak een duidelijke stand foto en een leuke foto met je kinderen.

Zet er duidelijk bij wat je vraagt en wil dat niet lukken laat hem dan castreren en nog even lopen.