NMPRS enter- en twenterkeuring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:03

Nouja, ze zien er vooral niet uit op het moment :') Scheren heb ik nog niet gedaan, dus weet niet wat er onder uit komt :+ Zou voor mij trouwens ook de eerste keer keuring zijn!

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 06:33

Pandakaas schreef:
Nouja, ze zien er vooral niet uit op het moment :') Scheren heb ik nog niet gedaan, dus weet niet wat er onder uit komt :+ Zou voor mij trouwens ook de eerste keer keuring zijn!

Gewoon doen! Al is het maar voor de ervaring, keuring is enorm gezellig! Allemaal mensen die de zelfde passie delen, en vaak je graag te woord staan. Ik vond de eerste keer ook enorm spannend maar geen spijt van, ging met een 3e premie naar huis terwijl ik eigenlijk er niks van had verwacht haha

P_Tries

Re: NMPRS enter- en twenterkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 08:05

Ik ga vandaag mijn meetstok eens meenemen, en volgende week wat recentere foto's maken. En toch ook maar inschrijven! Ik denk dat ik niets te verliezen heb, en ik ga lekker meedoen! :D

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 10:53

Ja leuk! Gewoon opgeven, denk dat het een leuke ervaring is en wat heb je te verliezen. Eigenlijk heeft het nog weinig zoden aan de dijk, het "echte" werk komt als ze drie zijn!

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:03

Ondertussen zijn de formulieren verstuurd :D Ben al vaak wezen kijken, dus weet wel hoe het allemaal gaat! Maar meedoen is toch anders, wel heel leuk om gewoon te gaan doen :j En inderdaad, niks te verliezen. Vind ze zelf toch wel leuk hihi

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 17:46

*\o/*

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:18

Ik ben nog steeds aan het twijfelen om mijn mannetje in te schrijven..

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:24

Wie neem je mee Joan? :D

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 19:41

sharon2013 schreef:
Ik ben nog steeds aan het twijfelen om mijn mannetje in te schrijven..

Ja. Doen! ;)

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 07:26

Frida, de 1jarige palomino merrie en de 1,5jarige appaloosa merrie :) Wel het nadeel dat de laatste dan bij de 2jarige moet, loop ze toch een half jaar achter maar is niet anders.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:32

Jolliej schreef:
Wat een knapperd. Hij ziet er goed uit. Nog wel wat puppy, maar dat moet mogen vind ik op zijn leeftijd. Hij heeft inderdaad nog wel een maandje om bij te trekken en gezien hij laat is moet de jury daar ook nasr kijken, lijkt me toch?

De jury kijkt puur naar wat er op dat moment voor ze gepresenteerd wordt, ze houden geen rekening met "laat of "vroeg" (ze worden wel ingedeeld naar geboortedatum) en een paardje moet er gewoon netjes bijstaan, geen ribben zichtbaar of zichtbaar in een matige conditie, dat kost gewoon punten.
Natuurlijk begint het "echie" pas als ze ouder zijn maar ik zou geen paardje meenemen waar ik zelf twijfels over had.

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:17

Tosadog schreef:
Jolliej schreef:
Wat een knapperd. Hij ziet er goed uit. Nog wel wat puppy, maar dat moet mogen vind ik op zijn leeftijd. Hij heeft inderdaad nog wel een maandje om bij te trekken en gezien hij laat is moet de jury daar ook nasr kijken, lijkt me toch?

De jury kijkt puur naar wat er op dat moment voor ze gepresenteerd wordt, ze houden geen rekening met "laat of "vroeg" (ze worden wel ingedeeld naar geboortedatum) en een paardje moet er gewoon netjes bijstaan, geen ribben zichtbaar of zichtbaar in een matige conditie, dat kost gewoon punten.
Natuurlijk begint het "echie" pas als ze ouder zijn maar ik zou geen paardje meenemen waar ik zelf twijfels over had.

Hij moet ook echt nog even wat dikker worden anders neem ik hem ook echt niet mee haha hij moet wel leuk tonen natuurlijk

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 07:20

Ik twijfel nog.. Vind haar ten opzichte van de merriekeuring als veulen veel knapper geworden maar ze is wel echt iniminie, vind het een leuke ervaring dus misschien toch doen..

Maak me ook verder niet uit wat ze scoort want ze blijft toch wel hihi.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 07:48

En als je met dat idee gaat heb je toch niks te verliezen Mvdbijl? Ik ga er ook heen, mijn dame zal waarschijnlijk wat te veel aan gewicht hebben. Ik heb geen idee hoe ik het eraf krijg, en ik wil dr echt nog niet "trainen".
Heb je een foto van haar?

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 15:06

Ohnee je moet er heen gaan voor de ervaring maar ik wil altijd wel dat ze er gewoon goed opstaan, zo goed mogelijk voor de leeftijd in ieder geval, het oog wil ook wat toch? ;)
Vaak met die jonge dingen kan de conditie niet helemaal optimaal zijn of helemaal uit verhouding gegroeid, dan gaan ze gewoon niet mee, op latere leeftijd zijn er genoeg mogelijkheden.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 15:46

Ja precies, ik kan haar vergelijken met toen we haar in augustus zagen en toen was het zo verlegen dribbel. Ze is nu voor haar leeftijd best in verhouding dus doen we gewoon mee voor de leuk.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 19:26

Dat ben ik helemaal met je eens Tosadog! :j

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:19

ik kom gezellig kijken naar al jullie leukerds :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:58

Ik doe mee met mijn 2 dames, Maylinn en Jolie mogen beiden de ring in gaan.

Maylinn is heel ziek geweest maar begint gelukkig bij te trekken. Op de EUSAM heb ik motiverende commentaren gekregen met het oog op dat er veel meer in zit.

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 15:03

Ik heb toch besloten nog een jaar te wachten met mijn mannetje, vindt hem toch nog te iel.. Misschien dat ik wel even gezellig heen ga om te kijken *\o/*

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:06

Ik heb zojuist alles klaar gemaakt om op de post te doen.... Nu snel op zoek naar een knap halster voor in de ring...

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 15:47

Gezellig! Ik merk nu dat ze in het gras staan ze behoorlijk snel bijgroeien. Dus dat is erg fijn!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:59

Ons kleintje komt ook, toch opgegeven :-) leuk voor de ervaring en, we doen ons best hihi.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:05

Heb mijn 3 jaarlinkies ook opgegeven.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:34

Showhalster maatje 1/ jaarling gekocht, past ze niet..

Aan alle kanten veel te groot maar, dan komt ze uit op een baby maatje en die zijn er alleen vanaf 130 euro zag ik.. day is me beetje te gek hihi. Even bedenken wat we dan doen..