Opmerkingen als je wandelt met je shet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 22:56

roosjenat schreef:
' in de verte leek het een ezel maar dichterbij was het toch een pony ' :+

"Goh, grappig. Toen ik jou net vanuit de verte zag dacht ik ook even dat er een mens aankwam."

Erop zitten hebben ze mij ook wel eens gevraagd. Ik heb toen even uitgelegd dat ze nooit is ingereden maar wel erg goed kan bokken. Toen wilden ze niet meer -O-

pluisenmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 23:00

Afbeelding
Afbeelding
Eventjes 2 hele oude fotos gepakt maar ik kreeg ook vaak de opmerking is dat haar veulen?
de welsh cob is 23 jaar oud en de shet 21 haha

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 23:01

Als mensen vragen: moet je er niet op zitten, zeg ik vaak: hij gaat toch ook niet op mij zitten?
Gegarandeerd succes (mensen met een mond vol tanden :Y) )

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 23:01

Koper schreef:
roosjenat schreef:
' in de verte leek het een ezel maar dichterbij was het toch een pony ' :+

"Goh, grappig. Toen ik jou net vanuit de verte zag dacht ik ook even dat er een mens aankwam."

Erop zitten hebben ze mij ook wel eens gevraagd. Ik heb toen even uitgelegd dat ze nooit is ingereden maar wel erg goed kan bokken. Toen wilden ze niet meer -O-

Hahaha volgens mij raak jij echt geïrriteerd van zulke reactie's _O-

Ik ook hoor O:)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 23:05

SindyKaya schreef:
Hahaha volgens mij raak jij echt geïrriteerd van zulke reactie's _O-

Ja :Y) Ik ben niet aardig en ik wil gewoon relaxed met d'r wandelen zonder dat mensen daar van alles van vinden. Als ik 10 minuten later op precies het zelfde stuk loop zegt er niemand wat en ik snap echt niet zo goed waarom het nodig is om dat wel te doen als je toevallig een pony bij je hebt. 't Is geen omgeving waar pony's heel exotisch zijn ofzo. Het wemelt ervan.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 23:09

Ik was een keer aan het wandelen met mijn ijslander toen we een oma met haar kleindochter in de buggy tegen kwamen. Kind was gek van paarden, of mijn paard even dichterbij mocht. Dus ponylief duwt fijn zijn hoofd in de buggy om geaaid te worden. Van weggaan wilde het kind niks weten, oma moest achterstevoren de buggy meenemen zodat ze goed zicht bleef houden op ons. Dat vond ik wel heel leuk.

xjessiesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 23:28

Ik vrees, dat het niet alleen bij Shetlanders zo is haha! Krijg regelmatig opmerkingen als ik met deze tuttebel aan het wandelen ben.
Afbeelding
Wat ik doe? Vroeger wilde ik er nog wel eens op reageren. Maar nu, neem ik daar de moeite niet meer voor. Geef ze alleen maar lol als ik er op in ga. De weg waar ik vaak loop is ook een fietspad om naar huis te gaan vanaf de middelbare school, dus dan kom je nog wel eens wat tegen. Zou het echt te worden, dan reageer ik ook gerust hoor ~~}> .

Ojajoh

Re: Opmerkingen als je wandelt met je shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 23:30

ik krijg alleen maar leuke reactie's eigenlijk.

" ah wat een schatje"

"oh kijk dat dan (met lief stemmetje)"

"haha wat grappig"

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 23:32

Wat trouwens wel een keer heel leuk was was bij mij juist een groepje scholieren. Al van een afstandje riep er één: mevrouw, mevrouw, heeft u een ponnie of een poonie? Met een heel ernstig gezicht. Terwijl hij dichterbij kwam fietsen lette hij verwachtingsvol op wat ik zou gaan zeggen.

Waar je 't met je klasgenoten zoal over kunt hebben :D

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 23:51

Ik krijg ook wel leuke opmerkingen. Vooral ouderen vinden het leuk :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 23:54

Ik heb ook wel eens leuke gesprekken met oudere mensen. 1 man begon echt een heel verhaal te vertellen en ondertussen Hippy te aaien, dat vind ik wel heel leuk :D

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 00:12

Hou maar op. Hoe vaak ik al wel niet gehoord heb "oh het leek net een hond"...
Mensen bedoelen het misschien niet gemeen maar ik vind t echt irritant :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 00:20

Ik herken het niet, althans niet de irritatie die het opwekt.

ja wel eens een 'grappige' opmerking..
maar negen van de tien keer is dat een ijsbreker,
net zoals 'mooi weertje, he?' er een is..

vind het heerlijk om met mijn pony (1.53) aan de hand een stukje te lopen

en dan zijn de blikken veel vreemder hoor..
een shet weet men dan tenminste nog van dat je daar niet op klimt..
maar een pony van 1.53

ik heb de meest gezellige gesprekken met mensen met honden, vaak lopen we even een stukje op..
mijn pony maalt er niet om, en sommigen hebben dan gelijk de kans om hun hond te trainen op gedrag in bijzijn van een paard of pony..

als er gegrapt wordt dan zeg ik wel eens:
'wij houden het eerlijk.
gisteren zat ik erop
vandaag er naast,
morgen is het mijn beurt om hem te torsen.'

te paard, of ernaast, regelmatig gezellige gesprekjes onderweg.

ik denk dat mensen het niet te persoonlijk moeten opnemen..

ook al wordt je er nog zo flauw van.. voor iemand die je tegenkomt, kan het een bijzonderheid zijn..
de 'flauwe opmerking' is dan gewoon een uiting van interesse, anders krijg je alleen een knikje en hooguit een 'middag' en lopen ze wel verder.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 07:36

Ik herken de irritatie ook niet eigenlijk, vind het gewoon grappig haha

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 07:44

Oke, ik heb dan wel geen shet, maaar...Ik kan me daar niet aan ergeren hoor! Probeer altijd gevat terug te reageren :P

Laatst wandelde ik met mijn paard. Kwam ik een man tegen met een hond en hij zei: 'hey je zit er niet op!' Waarop ik zei: 'nee, u ook niet!' :D

Maak er altijd een grapje van en zo blijft het juist leuk. Ook kreeg ik laatst de opmerking (was ook met een grap): 'het is hier verboden voor grote honden'. Ik vond hem geniaal 8-)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 07:58

Ik ga vaak hardlopen met m'n shet, dan krijg ik ook altijd grappige opmerkingen :)

'Dat is makkelijk rennen zeg, trekt je pony jou mooi vooruit' :')

Of: 'Arm dier, moet hij nou dat hele eind rennen?' Ja mevrouw, ik toch ook :D

Maar meestal krijg ik leuke reacties hoor!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 08:17

Als ze weer over de grote hond beginnen lach ik maar gewoon wat.
En als ze zeggen dat ik er op moet gaan zitten zeg ik meestal dat ik dan alsnog zelf mee moet lopen :+

Ik heb wel een keer een vrouw gehad die echt tegen Sabina begon te praten alsof ze een baby was: "aah, mocht jij ook mee? Ja, wat gezellig, aaah, je bent zo lief.."
Nou geloof ik dat ze ook dacht dat ik niet helemaal honderd procent was, want ik liep wel met een pony vol vingerverf langs de weg :')

En mensen snappen het niet als ik zeg dat ze mijn pony niet mogen aaien af en toe.
Sabina is superlief, die mogen ze altijd aaien, maar mijn andere pony is echt een bitch, en ik zit niet te wachten op kinderen net hoef afdrukken in hun buik

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 08:39

Ik krijg bijna alle genoemde opmerkingen, maar dan met mijn haflinger! Al waren er laatst ook meisjes die heel erg bang naar Marietje keken en zeiden: "Wij zijn heel erg bang voor paarden." En dan keek ik naar Marie, die lekker in de berm aan het stappen was en totaal niet met hun bezig was.. Bang voor mijn fluffie! Ik had haar nog nooit als 'eng' bestempeld in mijn hoofd, haha :)

Aaien vind ik altijd heel erg leuk. Ook hoor ik wel eens van de verzorgertjes van de Shetlanders om de hoek hoe mooi Marietje wel niet is. Vind ik ook heel erg leuk!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 10:23

Ik loop vaak met 3 pony's tegelijk, 2 shetten en een Welsh A. Prima conditietraining voor mij en voor hun.

Ja dan wordt je vaak nog vreemder aangekeken. Oude boertjes vragen met name naar welke stal/weide ik aan het verhuizen ben, die denken dat ze verweid worden, ach vroeger deden zij dat ook zo.

Ik herken de genoemde opmerkingen wel, maar nee hoor ik kan me daar echt niet aan ergeren. Als ik me dáár al aan moet ergeren...... heb ik vast niks beters te doen :+

Het enige wat ik echt niet op prijs kan stellen is het ongevraagd foto's maken van mij én de pony's. Van de pony's alleen, oké..... maar IK wil er absoluut niet op. Wij hebben hier een nogal groot asielzoekerscentrum (met de meeste probleemgevallen en psychiatrische patienten) en met name die mensen zijn van het foto's maken; sommigen vragen het netjes, anderen doen het gewoon ongevraagd.

Ook zijn er wel eens mensen die het maar enorm gewaagd en knap vinden. :o :D Tsja gewoon goede opvoeding he, en allemaal aan mijn tempo aanpassen en dus ook aan elkaar.
Het is voor mij 10x zo lastig om met onze 3 honden te lopen; 2 Engelse Bulldoggen en een Franse Bull. Die hebben alle3 een heeeel ander tempo en passen dat echt niet aan elkaar aan.

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:32

Toen ik met mijn verzorgpony aan het wandelen was zeiden ze heel de tijd
" die is ook haar hond aan het uitlaten"
" mama kijk dat is en grote hond"
" hebben jullie een nieuwe hond gekocht??"
" zo zo die van jullie is gegroeid!!"
Eigenlijk is het best grappig maar soms ook wel een beetje irritant want iedereen die je tegen komt maakt wel zo'n opmerking..
Maar het is ook als ik zonder zadel en bitloos ga rijden
" Zij had zeker ook niet genoeg geld voor een zadel"
Uuhhwww mevrouw ik heb Eem zadel liggen maar ik doe er bijna niks mee...

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:38

ik kreek zelf 1 keer: "Is dat zo een shetlander? wow ik heb ze nog nooit in het echt gezien, alleen maar op tv." En ja mijn shetlanders staan letterlijk twee straten verder van waar die vrouw woont.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:42

Naast de "wat heb jij een grote hond"(Oh heb ik perongeluk mn pony mee? Ik dacht al, waarom haalt hij die bal niet op?) en de "moet je er niet op zitten?" (Dan kan ik meelopen, dan loopt ernaast lopen lekkerder denkt u ook niet?) hoor ik ook regelmatig "Ach wat een klein schatje, mag mijn zoon/dochter daar een rondje op rijden?" Nou mevrouw/meneer, ik zou het knap vinden als uw kind er langer dan 10 sec op blijft zitten..

Of mensen die je uitmaken voor dierenmishandelaar, want hoe durf je een veulen zomaar te scheiden van zijn moeder! 1 keer iemand die dacht dat mijn bonte verzorgshet het veulen was van de bonte pony van een vriendin.. Nou, shet is 11 en ponylief is een ruin, denk het ook niet.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:43

"Die is gekrompen!" ons paard van 1.80 is bruin en 1 van de shetten is dat ook.

Toen we de ene keer met de rottweiler langskwamen en de tweede keer met de grotere van de twee middenslagpoedels kreeg ik dat ook te horen, antwoord ik "nee hoor, dit is de grotere van de twee." normaal halen ze alleen de zusjes (poedels) door elkaar, maar hij doelde dus op de rottweiler.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:44

Soms is het wel een beetje flauw, maar ik probeer me er ook maar niet aan te ergeren en iets bijdehands terug te zeggen.
Een keer 'ik heb ze er ook wel eens op zien zitten' gehoord, die vond ik wel grappig!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:46

Het meest hilarische vind ik als mensen met een uiterst vrolijke hond heel angstig met een groooooooote boog om mij en de pony's heen lopen. Staatsgevaarlijk die fluffy shetlanders ;)

Laatst ook iemand gehad 'ja sorry ik aai ze niet hoor, ik kom niet in andermans persoonlijke ruimte' _/-\o_