24 oktober - Shetland Indoor Wedstrijddag Maren-Kessel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

its_laraa

Re: 24 oktober - Shetland Indoor Wedstrijddag Maren-Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:41

Helaas kan ik dit keer niet meedoen :( Ik kom de nacht van de 24 op 25 terug van vakantie!!

In ieder geval iedereen die meedoet heel veel plezier!! Vind het altijd erg leuke wedstrijden en super georganiseerd :)

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 08:43

.
Citaat:
Oké want niet om je af te schrikken maar ondanks dat shetland stamboekpapier niet vereist is wordt er wel verwacht dat de pony's shetlandtypisch zijn. Zo mogen ze bijvoorbeeld wel groter zijn dan 1,07 m maar moet het geen halve Welsh zijn qua zowel uiterlijk als eventueel papier. Qua kleur is geloof ik alles toegestaan behave.

Ik weet dat de nmprs de laatste jaren hele sjieke dingen zijn die met van alles gekruist worden maar mijn pony's hebben beide een Shetland moeder en komen niet uit extreem luxe hengstjes. Het zijn niet van die Barbie poppetjes, denk dat er shetten bij zijn die sjieker tonen haha. Daar bij komen ze zeker niet boven de 1.07. Ze zijn denk ik 85 en 95 cm.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:19

Een stevige NMPRSer kan je op het oog niet onderscheiden van een shet. Net als sommige AMHA's die ook echt niet altijd super luxe zijn.
Mijne met dubbel paspoort (en 2x nationaal kampioen op de HK bij het NMPRS) is de meest zwaar gebouwde pony die ik heb lopen :j .

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:58

Klopt inderdaad :-)

Ze staan bij een 8 tal shetten en boots lijkt net iets kleiner maar hoor altijd hoe is het met de shetlanders dus het zal wel goed komen haha.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:05

Ik kreeg net een berichtje dat je niet voor winstpunten kan rijden. Er hadden er maar 2 met een startpas op gegeven.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 15:09

Dat is wel jammer. Ik ben erg benieuwd naar de startlijst en tijden. Zal toch ook wel snel bekend worden neem ik aan.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:50

Vorig jaar kon ik in de vaardigheid voor het eerste ZZ starten met Caya. Ook meteen voor het laatst omdat ze al verkocht was. Ik had zo graag nog een winstpunt gescoord met Caya. Echt ZZ worden met je eigen veulentje is zo gaaf. Ik was foutloos, dus het was 2 winstpunten waard, maar die zijn niet bij geschreven doordat ik toen s ochtends pas te horen kreeg dat je niet voor winstpunten kon rijden (wel voor de dressuur, niet voor de vaardigheid).

Dit voorjaar had ik speciaal voor de indoor mn startpas met Deedee aangevraagd. Voor niets helaas. Anders had ik haar dit jaar misschien nog helemaal niet gestart. Nu wel omdat alleen voor de indoor het dus niet opschiet.
Erg jammer, vooral vorig jaar met Caya (met Deedee mag ik meteen ZZ starten, dus heb mn winstpunten niet zo hard nodig ;) ).

Ik heb vrijdag super gelest. Vandaag fijn minimarathon met het tandem. Komende week hopelijk nog 1x ff lekker rijden en dan mag verder haar ruitertje oefenen en wassen.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 07:57

Jammer Dennis dat je niet kan starten voor punten.

Ik ben benieuwd naar de starlijsten, is toch as zaterdag al..
Wellicht laat ik toch 1 pony thuis, hij moet echt aan z'n conditie werken.
Komen we er met twee.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:27

Ik verwacht m toch ook echt vandaag wel idd!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:07

Oh dat is jammer Dennis. Is toch ook eindje rijden voor je naar Brabant.
En wellicht mag je Caya nog wel een keertje starten :)
Ik kom zaterdagmiddag denk ik even kijken als toeschouwer.
Zelf meedoen zou ik alleen met Yoob kunnen, maar die heeft een allegaardje van gegevens.
Ingeschreven door Irish Cob stamboek als rijpony met een chipregistratie.
Hij is met zijn 1.13 erg groot, maar verder echt wel duidelijk shetlander volgens mij :+
Dus wie weet ... in de toekomst ooit nog eens. Lijkt me toch wel leuk.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:15

Oh wat leuk, wist helemaal niet dat dit bestond. Onze shet is nu nog maar 2,5 (ik neem aan dat er een minimale leeftijd is voor wanneer ze mee mogen doen, kon dit niet vinden op de website en in het word bestand)
Maar volgend jaar zou misschien wel mogen (ze heeft een shetland moeder en vader, maar in paspoort staat alleen haar moeder, maar dat maakt voor deze dag niet uit begreep ik?)

Is het volgend jaar weer rond de zelfde tijd of is dat nog niet bekend :D
En zijn er nog meer van dit soort dagen? (vooral de agility en springen lijkt me leuk)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:27

Isapaardje schreef:
Oh dat is jammer Dennis. Is toch ook eindje rijden voor je naar Brabant.
En wellicht mag je Caya nog wel een keertje starten :)

Ik mag Caya ongetwijfeld nog wel eens starten, maar heb m'n startpas opgezegd. Ieder jaar een klap geld betalen voor iets wat je niet gebruik is een beetje zonde ;) . En voor 1x starten een startpas aanvragen ook. Dus nu binnenkort met Benno maar een poging doen om voor het eerst ZZ te starten met een eigen veulentje (hij mag al over, maar rustig aan, na het ZZ is er niets meer).
Voor nu maakt het niet uit, maar het is een beetje jammer dat ik van het voorjaar speciaal er een startpas voor aangevraagd had.

Nu gaan we vooral als voorbereiding voor de ABOP. En de lesmeiden gaan een hoop lol hebben.
En niet te vergeten dat ik Roos ook uitleen aan Eline :D .

@ Draaakje: De indoor is 2x per jaar. Je hebt ook nog een wedstrijd in Heteren en Hoornaar zomers.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:33

Ik krijg net de startlijst binnen :).
Snel kijken!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:51

Wij doen alleen aan de hand mee dus vanaf +/- 13:30 daar zijn.

Wordt hopelijk een leuke dag!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:54

Wij hebben weer een chaotisch programma. Binnen een half uur mennen, lead rein en weer mennen. Terwijl de andere pony tijdens de lead rein moet mennen. Dus dat is steeds omspannen enzo (heb maar 1 wagen en tuig mee).

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:15

Dennis schreef:
Wij hebben weer een chaotisch programma. Binnen een half uur mennen, lead rein en weer mennen. Terwijl de andere pony tijdens de lead rein moet mennen. Dus dat is steeds omspannen enzo (heb maar 1 wagen en tuig mee).

pff dat is goed opletten en, haasten.

Ik ben heel benieuwd wat mijn pony's er van vinden. Ze zien elkaar nooit staan maar op dat soort momenten klitten ze ineens aan elkaar.

Net geschoren dus ze zijn lekker fris!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:36

Ik was te fanatiek geweest en had al borstjes geschoren. Later bedacht ik me dat we nog naar de indoor moesten (en dat ik met Deedee wou ABOPen) dus had ik beter niet kunnen doen.

Roos en Deedee zijn hartstikke makkelijk op wedstrijd. Benno heb ik expres thuis gelaten.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:56

Die van mij zijn nu wel fris maar, dacht ja indoor, straks zweten ze zich een ongelukje..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:38

Het is wel de shetland indoor he. Dus toiletteren ook volgens de rasstandaard zoals op de startlijst ook staat. Niet vlechten, niet knippen. En ook niet scheren.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 15:18

Hier vanmorgen ook startlijst binnen, moet erg verspreid over de dag, veel wachten tussendoor.

Ik heb mijn pony ook geschoren ook al is dat tegen voorschriften in. Wou het uitstellen tot na de wedstrijddag maar pony had zo veel last van haar vacht, ging gewoon half in staking en wou helemaal niet meer lopen doordat ze haar warmte niet kwijt kon. Dan maar scheerapparaat erover en blije pony die wel weer wil lopen.
Welzijn en plezier voor de pony gaat boven die onvoldoende of bemerkingen die ik erop krijg.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:28

Ik had mijn zusje opgeven voor een proefje, daarmee in de mail gelijk nog wat vragen mee gestuurd. Met als dat geen probleem was (bitloos en mee lopen) ik ons wilde op geven en anders niet... Maar geen reactie en nu staat ze toch op de startlijst.. Dus nu maar weer een mailtje gedaan...

Ik moet zeggen dat ik er wel een beetje van baal dat ik geen reacties krijg... :(

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:36

Waar stond dat ergens?

Je moet sporten met je pony maar wel in een berenvacht?

Ga wel even mailen want ga geen eind rijden en me hele dag aan iets besteden als ik scheef aangekeken wordt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:45

Op de 2e blz bij de juryleden enzo. Scheren staat er niet bij. Maar scheren mag niet volgens de rasstandaard.
Er lopen wel meer geschoren pony's rond, maar niet veel.

Sporten in vacht gaat prima, zeker op dit nivo, ik heb er nog nooit een gehad die het niet red (meer pony's t/m t ZZ gehad). Nivo op de indoor is nu niet echt wereld nivo, maar gewoon gezellig beginners tot basis werk.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 05:06

Het hoort inderdaad niet bij de rasstandaard om te scheren. Wij hebben ze verschillende jaren ook wel geschoren meegenomen toen er nog net even fanatieker getraind en op wedstrijd gereden werd. Afhankelijk van de jury kun je bij de dressuur en springen -2 tot -4 bij verzorging op je protocol verwachten. De in hand rubrieken worden niet op stijl beoordeeld en daar kun je dus ook geen aftrek krijgen.

Wij hebben ze nu alleen kaal op de hals/borst en onder de buik, een mooie tussenweg als je het mij vraagt :j net even wat ventilatie maar op het oog zie je er praktisch niks van.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:32

zijn er ook tijden bekend wat hoe laat plaatsvindt?
Voor de bezoeker zeg maar.