Aanschafprijs kindvriendelijke shet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:15

Ik vind €1000,00 inclusief de toebehoren die jij noemt ook teveel. Dat geld zou ik er zelf niet voor betalen. Een kindvriendelijke Shetlander vind je ook voor minder. :j

pipo

Re: Aanschafprijs kindvriendelijke shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:24

Weet je je koopt een dier, en een dier kan jou niet goed aanvoelen en andersom. Wat je verteld heb zeg ik laat lekker staan. Er zijn meer hele lieve pony's die veel minder kosten. Papieren zeggen niet zo veel. Heeft ze bv al eens een veulen gehad en zo ja ging dat goed? Wil je überhaupt wel gaan fokken met haar? Nee? dan hebben papieren geen nut. Want als jij ook een gouden hengst op je pony loslaat krijg je nog steeds niet veel voor je veulen. Een paard gaat pas stijgen in waarde als het bv enorm goed is in verschillende disciplines. Dus zowel onder de man als aangespannen. Of haar kinderen presteren heel goed.
Een goed opgevoede en makkelijke shet met papieren zou ik hooguit 500 voor betalen.
Misschien een idee om hier te vragen voor bijstand bij een koop als je er niet zo veel kijk op heb.

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 17:26

Op de manege rijd ze wel eens op een a pony van 1.10 maar ze is daar zoo klein op! Ze is ook klein voor d'r leeftijd en wij zijn ook niet heel groot. Dus verwacht ook geen uitschieter binnen kort. Met dit maatje kan ze wel echt voorlopig mee doen. En daarna hebben we nog een jonger zusje rond lopen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:32

OneAndOnlyx schreef:
Dat vind ik een behoorlijke prijs voor een Shet. Ik heb zelf mijn shet destijds voor 200 euro gekocht, maar dat was een vriendenprijsje. Mijn shet heeft ook geen papieren.

Vriendenprijs??? 200 voor een papierloze shet is het echt veel te veel, moet eerder richting de 50 a 100 gaan.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 15-05-15 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 17:37

Fokken is absoluut niet mijn bedoeling. Heb niet gevraagd of ze ooit een veulen heeft gehad. Ze heeft keuringen gelopen maar ook daar heb ik niks mee. Durf ook niet meer te zeggen watvoor premie (noem je dat zo) ze heeft ze heeft het wel laten zien.
Papier is dus idd voor mij niet belangrijk.

Gewoon een heerlijke kindvriendelijke pony waar ik met me dochters heerlijk van kan genieten. Wandelen, rijden, mennen, poetsen.

Iedereen bedankt voor je mening, uiteindelijk moet ik zelf beslissen maar hecht zeker waarde eraan.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:39

TS, je moet gewoon doen wat het jou waard is, het is wel een beetje teveel geld.

Als er echt alle spullen bijzitten zoals kar en tuig etc. en in goede staat/ kwaliteit...........wat jij zelf waard vind.

Succes.

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 17:48

Mijn gevoel zegt dus hoe leuk het beestje ook is, dat het teveel is. Had zelf 800 als max. prijs. We hebben geen haast en wil niet overhaasten.
Vind het echt moeilijk haha.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:50

Ik had zelf eerder 650 a 700 in gedachten, afhankelijk van de staat van de spullen en wat erbij zit.

Maar ik zou ook geen traan om laten als ze er niet akkoord mee gaan en lekker verder gaan kijken.

Wat je ook kan gaan doen is even googlen om te kijken wat het tuig en kar etc. normaal gesproken kosten, om een beetje een idee te hebben wat een nette prijs is.

Natuurlijk willen de huidige eigenaren ook wat winst hebben voor de tijd en liefde die ze in het dier hadden gestoken, het is een zeer fijne pony, lees ik..............en dat is ook heel wat waard.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:55

De ene shet is de andere niet. Veel shirts zijn onopgevoede mormels die met een kind gewoon een loopje nemen. Shets waarmee een kind veilig kan wandelen zonder naar gras gesleurd te worden zijn in de minderheid.
Ik zeger overigens wel bij dat die van mij ook nog een bijzondere kleur had én lekker aan de maat was

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:03

Er zit een zadeltje bij , hoofdstel en wat poetsspullen. Geen karretje , tuig, sulky of dekking..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:08

pipo schreef:
Er zit een zadeltje bij , hoofdstel en wat poetsspullen. Geen karretje , tuig, sulky of dekking..

In dit geval, ga ik richting de 200 euro a 250, echt niet meer.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 15-05-15 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:09

Zijn de verkopers handelaren of fokkers of is dit de enige pony die ze hebben en verkopen?

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 18:15

Het is een stal waar ze pony lessen geven. Wat tegelijkertijd een uit de hand gelopen hobby is. Deze pony is wel door hun zelf gefokt. Maar de kleinste van allemaal en ze hebben er teveel. De andere zijn allemaal boven de 1 m, en daar passen de meeste les klantjes beter op. Alles ziet er verder echt wel op en top uit hoor! Pony's staan er netjes bij.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:25

Heb je het zelf voor de pony over t's?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:26

pris87 schreef:
Ben 1x wezen kijken. Proeftijd is zoiezo mogelijk.
Ik vind de zin; wat is je kind je waard altijd een beetje dubbel. Tuurlijk is ze me alles waard! Maar tegelijk kan je daarmee ook heel erg met iemands gevoel spelen om de hoofdprijs te willen krijgen.
Ik zit totaal niet in de wereld van wat een shet waard is, maar mijn gevoel vind het gewoon wel veel geld.

dan zou ik mijn kinderen in een glazen doosje doen, ze zijn niet in geld uit te drukken
Ken je de pony al langer?

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:27

Tja, het is veel geld. Toch heb je ze er wel echt wel tussen van die prijs.
Maar ik mis ook een hoop info. Wat voor kleur heeft de shet bijvoorbeeld? Apart kleurtje drijft ook de prijs op. Afstamming, goed gepresteerd op keuringen? Goed verdienste als fokmerrie? Heeft de pony bijvoorbeeld ook westrijdervaring.

Het is misschien niet allemaal belangrijk voor jou maar speelt wel mee in de prijs.

Wil niet zeggen dat je ook voor goedkoper een net zo brave kinderpony kunt vinden.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:32

Maar er zijn genoeg andere brave Shetlanders voor minder te koop, dat is gewoon zo. net zo lief, net zo braaf en net zo rustig, maar toch voor minder geld. En dat geld kun je dan net weer investeren in goed materiaal/tuig voor het beestje. Dus ik zou gewoon zeggen luister, ik bied 700. En zien wat er uit komt als je 800 wilt uitgeven. Kan toch best dat ze akkoord gaan? :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:46

is ze wel beleerd voor de kar dan? Anders hoef je dat ook niet aan te halen. Ik neem an dat als ze beleerd is , ts ook een proefrit is gaan maken of dat nog gaat doen.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:51

Mijn superlieve bomproeve kindvriendelijke zwarte Shet merrie van 17 jaar en 1 meter hoog is weggegaan voor €500,- inclusief hoofdstel en mooi compleet Rider Pro 15 inch zadel met staartriem en 2 dekjes.
En voor dat geld hebben we haar nog gebracht ook. 2 uurtjes rijden
Laatst bijgewerkt door Rivjenn op 15-05-15 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:52

Pony's die in de lessen meelopen zijn vaak wat duurder , brave pony's die in lessen meelopen waar elke beginner op kan zitten zijn goud waard. Er zullen genoeg brave pony's zijn maar ook daar verstaat iedereen wat anders onder . Ik zou een bod doen en dan hopen dat ze wat willen zakken , als ze dat niet willen zou ik persoonlijk niet moeilijk doen om €200 . Je geeft zelf aan dat je dochters er lang plezier van zullen hebben en dan valt €200 meer dan wat je zelf in gedachte had wel mee.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:57

Wil niet flauw doen, maar pony's die hun rondje lopen in de les , wil niet zeggen dat als ze alleen in de bak zijn ook hun ding doen. Je heb meelopers, koplopers hekkensluiters en degene die doen wat gevraagd word van ze. De laatste groep is inderdaad duurder.

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:05

Mijn shetlander heeft 425 euro gekost ik heb er 1 halster bijgekregen en een zelf gevlochten touwtje om haar mee te kunnen nemen. Ze kon helemaal niks,heeft geen papieren, geen speciaal kleurtje en in het begin ook totaal niet kindvriendelijk! Maar de gedachte dat ze bij iemand anders terecht zou komen vond ik niet leuk dusja het is maar echt wat je er voor wilt betalen

Als het echt een 100% bomproof kinderpony'tje is dan betaal je er ook zeker de hoofdprijs voor en al helemaal als ze een mooie premie of stamboekpapieren heeft

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:05

Hoe leuk vinden jij en je dochter de pony? Vind je d'r mooi, heb je er echt wat mee? Als deze 'het' is kun je nog bij 20 andere ponies gaan kijken maar blijft deze toch in je hoofd zitten, dan heb je ook nog de reiskosten en de tijd die je kwijt bent met zoeken erbij. Er zijn veel ponies die als mak worden verkocht maar het niet zijn. Wat is 1000 euro voor een pony waar je nog 10 jaar van kunt genieten?

Als het beestje erg ziek wordt zit je ook zo aan dat bedrag en dat betaal je er dan ook voor. Inderdaad kopen mensen al snel laarzen of een laptop voor 300 maar een levensverzekering-pony van 1000 is te duur. Ik snap dat wel hoor, als er ook shetten van 50 euro op de markt zijn, maargoed dan heb je geen kinderpony.

Als het een betrouwbare stal is en een betrouwbare, makke, gezonde pony zou ik het er wel voor over hebben. Maargoed ik heb dan ook 1400 betaald voor mijn hond als pup :x . Een paard is de slachtprijs waard plus de uren die er in zitten, in deze zitten genoeg uren zo te horen. Natuurlijk kun je altijd een bod doen voor de prijs die je acceptabel vind.

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 19:09

Dat geeft me wel een idee, ik ga kijken of ik een klein iemand kan vinden die alle gangen kan rijden hoe makkelijk d'r dat afgaat. En anders of ze een lesklantje heeft die d'r voor kan rijden. Dat wordt bij "grotere" rijpaarden ook gedaan, dus waarom nu niet. Stom dat ik daar nou niet eerder op kom

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 19:17

Goede lespony kost meer, stomweg omdat ze moeilijk te vervangen zijn en daar betaal je voor. Of de pony bij jouw met minder werk ook braaf blijft is de vraag. pb Dennis anders of ze wat voor je heeft. Die heeft goede shetten lopen en vraagt de hoofdprijs niet.

Qua wat er aan spullen bij zit is het de meerprijs niet waard, uit je omschrijving lees ik nl geen kwaliteits spullen of zelfs gewoon heel en in orde.