Minipaard of mini shet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 00:08

joellebart schreef:
Hij heeft in de zomer een supergladde en korte (als geschoren) vacht, dus dat zet me erg aan het twijfelen aangezien je dat bij shetties bijna nooit ziet... En wat zijn precies de kenmerken van een mini paard die een shet niet heeft?

Zie je ook gewoon bij shetties. Die van mij hebben in de zomer ook een superglad glimmend velletje, maar dat zijn zelfs stamboomloze shetjes...

MenM2

Re: Minipaard of mini shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 00:12

Ik heb een kruising mini shet x mini paard. Ik zie zelf wel duidelijk verschil in de bouw. Ze heeft langere slanke benen en veel luxer hoofdje dan mijn shetlanders.
Er is geen verschil in vacht bij mijn ponys

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:33

Ik denk shet, ik vind hem vrij grof gebouwd, bovendien heb je nog zijn paspoort :) kan je niet bij de fokkers eens horen?
Hij is nog jong, het kan nog zijn dat hij nog gaat verbreden :) En anders kan hij ook smal uitgevallen zijn, zoals mijn kleinste shet :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:40

Ik denk ook een shet. Weet je wie ouders zijn?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:41

LadyMadonna schreef:
callum schreef:
Das een shet en geen minipaard. Dus wat in zijn paspoort staat klopt. Minipaardjes zijn een stuk ranker

Mwah, ik heb genoeg vatsige minipaarden en ranke shetten gezien, dus dat gaat niet op....

Rank zegt iets over de bouw niet over het vetpercentage. Rank wil zeggen slanke benen lange benen. Dit is duidelijk een shet.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:44

Hier ook volgens mij Shet, voor mini paard zie ik er net niet genoeg dat "luxe" in terug om het zo te zeggen. :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:52

Wat is zijn stamboeknaam en wie zijn zijn ouders?

Gezien het shetland paspoort zal het bijna zeker wel gewoon een shet zijn.

joellebart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 22:16

Zijn stamboeknaam is Fendi van de Stadsrand. Zijn ouders weet ik niet uit mijn hoofd en heb het paspoort nu niet bij de hand...

joellebart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 22:19

Maar een amerikaanse miniatuur is het sowieso niet, maar er zijn ook andere soorten. Hij heeft bijvoorbeeld een vriendje, dat sowieso een miniatuur is, maar daar lijkt hij wel erg op qua lichaamsbouw...

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:24

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:33

Idd, gewoon een shet dus.

Waarom denkt iedereen met een ietsje luxe (of nog niet uitgezwaarde) pony meteen dat het een mini paard is. En zo luxe vind ik hem niet eens.
In dit geval zit er zelfs een vol shetland pony papier bij! Dan kan het toch nooit wat anders zijn?

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:36

Dennis, in de beginpost staat ook dat de verkoper gezegd heeft dat het een minipaard was. Misschien denken ze dat dit dan makkelijker verkoopt?

AppleDumplin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:42

Dit is een zo te zien een shet.Een met mooie beentjes wel :j .

joellebart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 23:24

Dank jullie wel voor de hulp. De verkoper heeft inderdaad gezegd dat het een mini paard is, maar ik twijfelde daaraan en dat blijkt dus terecht. Het maakt verder niet uit, maar wou het toch graag zeker weten. Wij hebben hem gekocht als gezelschap voor mijn fjord waarin hij prima voldoet en we hebben deze uitgekozen omdat hij ons wel leuk leek en dat is ie ook :)

edydoerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:00

Afbeelding

edydoerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:02

weet iemand wat zij is ze staat ingeschreven bij nsps maar ze lijkt op een minipaard al zeg ik het zelf
het is een merrie van 2 :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:02

Als ze met afstamming ingeschreven is in het nsps is het dus een nsps, en dus een Shetlander

edydoerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 11:39

oke bedankt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 17:50

Een 2 jarige is nog maar een baby. Die gaat echt nog wrl flink uitzwaren.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:01

Inmiddels is het al uitgevonden maar was dat niet het geval dan zou ik ook shet zeggen.
Mijn shetlander heeft ook wat luxe en als ze wat zou afvallen en minder pluizig zou zijn zou het zo op een mini lijken. Maar tja ze is wat te dik en we scheren haar niet :+ Jou pony heeft zelfs een voller hoofd dan die van mij.

Dennis schreef:
Idd, gewoon een shet dus.

Waarom denkt iedereen met een ietsje luxe (of nog niet uitgezwaarde) pony meteen dat het een mini paard is. En zo luxe vind ik hem niet eens.
In dit geval zit er zelfs een vol shetland pony papier bij! Dan kan het toch nooit wat anders zijn?

Dat valt mij ook op... (niet met kritiek naar TS ;)) Maar ik vind het echt overduidelijk gewoon een shetlander met dunne beentjes. Echt luxe kan ik hem ook niet noemen.

Xliesje13X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:07

Ik weet niet precies hoe groot hij is maar ik denk een mini shet. Hij is net te grof gebouwd voor een minipaard. Misschien is het wel een kruising! In ieder geval is het wel een mooi paardje :j nog veel plezier ermee! ;)