help me! plzz ik heb shet info nodig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:47

viavialover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:48

ja zijn de onverwachte kosten die kunne tege 300 euro of hoger zijn ik ben echt niet dom ben met shetlanders opgegroeid dusja

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:48

viavialover schreef:
ja zijn de onverwachte kosten die kunne tege 300 euro of hoger zijn ik ben echt niet dom ben met shetlanders opgegroeid dusja

Leren doe je altijd, ik hoop niet dat je 20 bent?

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:49

Liksteen schreef:
Dan moet je dus een shetlander kopen die zadelmak is, en zich behoorlijk goed gedraagt. Je wilt ene merrie, dus voor zo´n shet zou je al snel 300 euro moeten wegleggen. Als het niet meer is.

Je hebt elke maand veel kosten, stalling, wormenkuur, veearts, bekappen.. denk rond de 400 euro.

Alle spullen die je moet kopen, zadel, dekjes, hoofdstel, enz.. Eenmaalig toch wel duizend euro denk ik.

Ik weet niet wat jij voor je shet betaald maar ik niet meer dan 65 in de maand...........

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:54

Danique01 schreef:
Moos99 schreef:
Oh god dit is zo onverstandig, maar dat kun je echt deze kinderen echt niet wijs maken dus denk dat het weinig zin heeft.

Er komt zoveel bij kijken, en met zn 3en een pony delen gaat gegarandeerd fout. Maar dat beseffen jullie nu nog niet

Op haar profiel staat dat ze 13 is. Vind dat wel een leeftijd dat je dit moet snappen. Of er in iedergeval goed over moet denken,
Dit kan ook aan mij liggen hoor /3 :+

13 is nog jong hoor! Vergis je niet! Ik weet nog precies hoe ik was op mijn 13e! Elke dag zeuren bij mijn ouders en opa en oma. Gelukkig gaven ze er niet aan toe.

Ts, ik raad je aan een leuke verzorgpony te zoeken en daar vanalles mee te doen en heel veel te leren over paarden. Later als je ouder bent kun je een leuke pony aanschaffen voor jezelf en heb je in de tussentijd veel meer kennis en ervaring opgedaan en een pony'tje heel blij gemaakt met jouw liefde en verzorging. Zo heb ik het ook gedaan en het heeft prima gewerkt! Nog even geduld :)

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:57

hooiveld schreef:
Liksteen schreef:
Dan moet je dus een shetlander kopen die zadelmak is, en zich behoorlijk goed gedraagt. Je wilt ene merrie, dus voor zo´n shet zou je al snel 300 euro moeten wegleggen. Als het niet meer is.

Je hebt elke maand veel kosten, stalling, wormenkuur, veearts, bekappen.. denk rond de 400 euro.

Alle spullen die je moet kopen, zadel, dekjes, hoofdstel, enz.. Eenmaalig toch wel duizend euro denk ik.

Ik weet niet wat jij voor je shet betaald maar ik niet meer dan 65 in de maand...........

Ik heb zelf geen shet, maar als je ook ritjes met kleine kinderen wilt maken, trucjes wilt leren enz heb je toch wel een stal met bak, longeercirkel, paddock enz. Je hebt voer nodig, hooi, stro/zaagsel, wormenkuur, bekappen enz.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:58

300 voor onverwachte kosten is peanuts....daarom heb ik een verzekering genomen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 20:58

_O-

Ik laat ook kleine kindjes op ze rijden en ik heb geen bak, paddock, longeercirkel, stro, zaagsel en geen stal. _O-

Alleen een weiland en een schuilstal. :+

Mand

Re: help me! plzz ik heb shet info nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:01

Ik vind dat als je fatsoenlijk kleine kinderen les wilt geven, misschien wilt vrijspringen enz gewoon een goede bak enz nodig hebt. In de schuilstal moet ook gewoon goede bodembedekking zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:02

viavialover schreef:

Met Shetlanders opgroeien hoeft niet te zeggen dat (bijv.) je ouders je vertellen wat de dierenartskosten dit keer waren := Moet je echt zelf de rekening krijgen. Heeft dus niks te maken met opgroeien met Shetlanders.

hooiveld schreef:
Liksteen schreef:

Dit kan heel erg verschillen, de ene stalling is de andere stalling niet, dus je betaalt ook verschillende prijzen, dus heb je ook een verschil aan stallingskosten,dierenartskosten etc. Maar ga er maar van uit dat je min. 300 euro kwijt moet kunnen in de maand aan je paard.

MarlindeRooz

Daar slapen ze toch niet. Slapen doen ze lekker in het zand onder bomen, stro vreten ze toch alleen maar op. Het zijn paarden en geen mensen.

En waarom een bak? een stuk weiland doet het ook goed.

mignonne2403

Niet doen inderdaad! ik weet hoe het voelt, ik heb jaren gezeurd voor een paard, en nu ik genoeg ervaring heb, heb ik samen met mijn moeder een paard gekocht.

Zelfs nu zijn er onenigheden, welke kleur deken, hoeveel gram moet hij op, wie rijdt wanneer, wie doet wat, etc. Ik zou eerder echt met iedereen gedeeld hebben, maar bij nader inzien is dat geen goed plan.

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:04

Wat leuk dat je een shetje wil.
Met de zoekfunctie kun je al een heel eind komen en zet alles even op een rijdje. Wat wil je eigenlijk met het shetje gaan doen? Het is moeilijk om er op te rijden, tenzij je heel klein bent.
Heb je het al met je ouders over gehad?
Xxx

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:05

MarlindeRooz schreef:
_O-

Ik laat ook kleine kindjes op ze rijden en ik heb geen bak, paddock, longeercirkel, stro, zaagsel en geen stal. _O-

Alleen een weiland en een schuilstal. :+

Precies dat^

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:06

Mijn oude shet ging als het echt keihard waaide en regende lekker in het stro in de schuilstal slapen hoor. Maar goed, het verschilt voor iedereen.

Volgensmij praten er nogal wat multi's mee hier. _/-\o_

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:07

MarlindeRooz schreef:
Daar slapen ze toch niet. Slapen doen ze lekker in het zand onder bomen, stro vreten ze toch alleen maar op. Het zijn paarden en geen mensen.

En waarom een bak? een stuk weiland doet het ook goed.

Mee eens hahah

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:08

Liksteen schreef:
Mijn oude shet ging als het echt keihard waaide en regende lekker in het stro in de schuilstal slapen hoor. Maar goed, het verschilt voor iedereen.

Zij staan in het bos, rond de heel weide staan bomen dus ze kunnen altijd redelijk droog, in de schaduw en uit de wind liggen. :)

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:09

MarlindeRooz schreef:
Liksteen schreef:

Zij staan in het bos, rond de heel weide staan bomen dus ze kunnen altijd redelijk droog, in de schaduw en uit de wind liggen. :)

Dat is bij jou dus zo. Bij TS hoeft dat niet zo te zijn ;)

viavialover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:14

mensen we kunne wel op elkaar zeiken maar laten we ts helpen en tips geven lijk mij een bttr idee x

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:18

Zullen we hier gewoon normaal blijven reageren en ontopic blijven? :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:26

viavialover schreef:
hallo mag ik toch zelf weten of ik berichten afsluit met een x zo xx _/-\o_ *D

Voor iemand van 20 jaar verwacht ik wel ander soort berichten :+

TS niet doen, ga gewoon op zoek naar verzorgpaardjes en als je op jezelf woont en geld verdient ga dan eens kijken naar een paard/ pony

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:39

Je hoeft niet zo grof te reageren viavialover. Lijkt me niet nodig

bobo2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:41

Laten we even ontoppic blijven hier helpen met we ts niet mee.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:42

Oh ik weet niet of dit wel verstandig is
- probeer eerst aftespreken wat er zou gebeuren als jullie ruzie krijgen, de pony ziek wordt, een van jullie het niet meer leuk vindt of kan betalen
- de Pony heel erg ziek wordt
En geloof me je gaat geen 20 jaar kleine kinder ritjes doen, dat verveeld echt :)

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:48

Oha TS,

Het lijkt ,e niet slim, maar de keuze is aan je ouders en jou.
Wel zorgen dat je duidelijke afspraken maakt, misschien wil iemand volgend jaar toch niet meer, dan moet je met ze 2e de shet betalen.
Maar misschien gaat het gwn perfect, gebeurt weinig maar kan wel!

Klein vraagje, had je al een shetje op het oog? Zoja stuur pic!