Ik ben niet volwassen maar ik zou eerst een pony leasen en even afwachten en ik wou dat ik zo'n moeder had ik kan een eigen pony wel vrrgeten
vivana
Geplaatst: 28-10-14 19:03
Dit schept mss een beeld voor je; Hier m'n 7jr dochter op onze NF merrie Diva van 146,5cm (is van m'n 12jr dochter en ik rijdt haar bij) http://www.mijnalbum.nl/Foto650-MBQU84HL.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto650-DUHQ8FVA.jpg En hier op haar eigen welsh mountain (A/B)pony Tosca's Paco (Fellow) van 118cm; http://www.mijnalbum.nl/Foto650-ATZEYIN3.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto650-UQYKFMEJ.jpg Wat vind je zelf?! Mijn NF merrie is 5jr en TOP braaf... Als je zelf paardengek bent en er voor de volle 100% achter staat kun je gerust naar en pony opzoek gaan. Waar je ermee naartoe wilt is jouw persoonlijke keuze. Als je zelf geen begeleiding kan geven is een manege mét les heel belangrijk vind ik. Ik ben wel benieuwd wat je hiervan zelf vind...
Ps ; er zijn ook manege's waar je je pony voor bruikleen aan kunt bieden,stalling wordt daarmee verrekent en je pony krijgt meer beweging
guusjew
Geplaatst: 29-10-14 15:06
ik zouinderdaad voor een iets groter beesje gaan een a of b pony ofzo
Je kunt natuurlijk prima een leuke, brave , grote Shet aanschaffen. Maar hou er wel rekening mee dat je hem na een aantal jaar weer moet verkopen. Of je moet het niet erg vinden om hem te houden als ze er niet meer op past. Misschien kan je er dan nog wel mee gaan mennen ofzo. In dat geval zou ik uitkijken naar een ervaren, reeds betuigde Shetlander.
Ik weet niet hoe lang jij bent en wat je weegt, maar als je nog even wacht kan je misschien iets kopen waar je allebei op kunt rijden? Dan heb jij er ook plezier van.
Ik zie op de rijvereniging de meeste kinderen overstappen van a of kleine b naar een grote d of e pony. Die tussenmaat van b/c is vaak niet handig. Als ze daar groot genoeg voor zijn, zijn ze er ook weer zo uitgegroeid.
Nog een tip: de jeugdverpleegkundige of jeugdarts kan met behulp van de groeicurve een redelijke schatting maken van hoe groot jouw kind uiteindelijk gaat worden.
Bibi78
Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-15 09:36
Dag allemaal,
Ik heb een tijd niet meer gereageerd, maar wilde toch even laten weten dat ik jullie advies heb opgevolgd. We hebben een leasepony aangeschaft voor 3 x per week. Ze krijgt de ene week 1 x les en de andere week 2 x les waarvan 1 springles. Ik ben blij dat we voor deze constructie hebben gekozen omdat het nu al druk is. Dus is is een goede leer geweest. Mijn dochter is inmiddels 9 en gestart met wedstrijden rijden. F 1 229 punten, F 2 229 punten en nu door naar F 3
Bedankt voor jullie tips, ik hoop dat andere ouders hier ook wat aan hebben en niet zomaar even een pony aanschaffen maar hier goed over nadenken.
De wens voor een eigen pony is er zeker nog, maar dat stellen we in ieder geval uit naar zomer 2016
bedankt allemaal voor jullie tips
Eilatan
Geplaatst: 24-06-15 10:26
Wat fijn dat jullie zo een goede oplossing hebben gevonden en je dochter er plezier in heeft!
Nu zijn wel wel benieuwd naar een foto van de combinatie natuurlijk
Majabeestje
Geplaatst: 24-06-15 18:33
Toydoll schreef:
Wat fijn dat jullie zo een goede oplossing hebben gevonden en je dochter er plezier in heeft!
Nu zijn wel wel benieuwd naar een foto van de combinatie natuurlijk
Vind ik ook allemaal
RomySmink
Geplaatst: 24-06-15 18:43
Wat leuk ! Ik heb mijn pony gekregen toen ik negen jaar oud was een haflinger waar ik als kleine meid goed mee overweg kan maar nu nog steeds. Ben zelf erg blij om dat mam geen shetlander heeft gekocht want ik heb echt een band op kunnen bouwen met mijn haf en ben er nu nog steeds intens gelukkig mee na twaalf jaar .
Mijn dochter heeft ook een jaar geleast ( pony). Daarna heb ik een paard gekocht (1.70). Vooral omdat ik zelf ook lekker wilde rijden. Wel een hele ( wat oudere) brave natuurlijk ; en daar heeft mn dochter ( toen 10 jaar) op leren rijden! Ging prima.... Veel plezier samen. Leuk hoor; de liefde voor paarden delen met je dochter
als ze idd volgend jaar nog zo lekker met wedstrijden bezig is en afhankelijk van haar talent en lengte, kun je altijd voorzichtig om gaan kijken naar een eigen pony, wellicht een leuke sportpony. opnieuw afhankelijk van de lengte, kun je dan rustig naar een d/e pony kijken van een jaartje 6-8 max 10, dan kunnen ze samen lekker verder opgroeien en een band opbouwen.. Tegen de tijd dat ze dan naar de paarden zou moeten, dan kan de pony ook gerust lekker nog recreatief een rondje lopen met een leaser bijvoorbeeld, zodat ze hem toch niet weg hoeft te doen. En hij is aan de start nog jong genoeg om samen te bereiken wat binnen beider mogelijkheden ligt.
Leuk zo'n update, verstandige keuze! Ik twijfel ook enorm voor mijn zoon. De rijvereniging is te ver weg om dagelijks te gaan en een pony te leasen, maar verder geen leasepony in de buurt.
veel plezier nog van de leasepony en succes volgend jaar bij de zoektocht naar een geschikte eigen pony