Gezocht! Shetjes V.D. Wellsedam/V.D.Uitweg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:28

De pony van mijn moeder (Tess @ Bokt) is een zoon van Excellent. Te zien in mijn profiel.
Maar dat is een ruintje en hij is zeker niet te koop :)

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 15:36

Klijntje schreef:
De pony van mijn moeder (Tess @ Bokt) is een zoon van Excellent. Te zien in mijn profiel.
Maar dat is een ruintje en hij is zeker niet te koop :)

Ik ben net in een boekje de naam tegen gekomen :) Voor de koop ben ik echt opzoek naar een merrie :) maar leuk dat je je meld want als er meerdere zijn wou ik een keer een fotomeeting organiseren :)

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:37

Hallo LoveChamp,

Ik heb de namen op google ingetypt, en kreeg dit topic op bokt als resultaat:
[SMP] Shetlander met naam vd Tolberg
Ik hoop dat u er wat mee kunt.

Edit: Als je op googl intypt "shetlander v.d. tolberg" krijg je ook een hoop resultaten

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 15:45

Lindeeee schreef:
Hallo LoveChamp,

Edit: Als je op googl intypt "shetlander v.d. tolberg" krijg je ook een hoop resultaten

Helaas is de ts sins 9 april 2013 niet meer online geweest :(

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:59

LoveChamp schreef:
Lindeeee schreef:
Hallo LoveChamp,

Helaas is de ts sins 9 april 2013 niet meer online geweest :(

Oh, sorry, mijn excuses. Ik heb hier niet op gelet...

julia444

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:00

Fhryso schreef:
Ik ben sinds kort eigenaar van een shetlander kroonmerrie met de naam Kitty vd Tolberg.
Ze komt uit 1995 en is drachtig van een goedgekeurde hengst.
Ik zou graag in contact willen komen met iedereen die deze naam pony's ook hebben.

Hier haar eigen site http://www.kittyvandetolberg.come2me.nl

Ook zou ik graag wat informatie over mijn merrie willen weten, hoe zou ik dit het beste kunnen doen?
Misschien kent iemand hier wel deze mensen :

Fokker M. Aarts te Nispen
of
Toemalige eigenaar(esse)
C. Douwes te Drouwenerveen.

Ik zag dit laatst in een topic, ik weet niet of je er iets aan hebt met ik heb hem even gekopieerd

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:02

julia444 schreef:
Fhryso schreef:
Ik ben sinds kort eigenaar van een shetlander kroonmerrie met de naam Kitty vd Tolberg.
Ze komt uit 1995 en is drachtig van een goedgekeurde hengst.
Ik zou graag in contact willen komen met iedereen die deze naam pony's ook hebben.

Hier haar eigen site http://www.kittyvandetolberg.come2me.nl

Ook zou ik graag wat informatie over mijn merrie willen weten, hoe zou ik dit het beste kunnen doen?
Misschien kent iemand hier wel deze mensen :

Fokker M. Aarts te Nispen
of
Toemalige eigenaar(esse)
C. Douwes te Drouwenerveen.

Ik zag dit laatst in een topic, ik weet niet of je er iets aan hebt met ik heb hem even gekopieerd

Dit is het topic dat ik net hier in link heb gestuurd ;)

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 16:14

Citaat:
Oh, sorry, mijn excuses. Ik heb hier niet op gelet...

Is niet erg kan gebeuren maar toch bedankt :)

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:02

LoveChamp schreef:
Dank zij een lieve bokker weet ik iets meer. Ik heb nu 3 namen.

Wahtamin van den Uitweg is geboren in 2005. Ik heb ook de namen van de moeder en de moeder van de vader. Deze zijn:
M. Jessica van den Uitweg
MV. Excellent van den Uitweg

De kans is groot dat deze van mijn opa zijn geweest en vooral de laatste 2 namen. Wahtamin is (denk ik) wel bij mijn opa geboren maar weet niet of hij daar is gebleven maar ik denk van wel.

Hopelijk kom ik nog vele shetjes tegen en hopelijk een die te koop is.

Nogmaals heel erg bedankt ben erg blij met deze 3 namen :)

Wahtamin staat in het maandblad een groot artikel, dus moet niet zo moeilijk zijn deze te achterhalen.
Succes!

lissy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:53

wahtamin staat op blz 32 . van nr5 juni-july 2014 jaargang 64.
en een leuk verhaal op blz 22.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:58

Weet niet je het al wist maar jouw pony Nardo heeft overigens zijn veulenpremie behaald op de premiekeuring van Oud-Gastel destijds in 1998.
Zijn moeder Hymke v.d. Tolberg heeft diezelfde keuring en 1e premie behaald en werd Kampioen Kleine Maat. Staat een foto van Hymke erbij in het keuringsverslag in de Shetlandpony.
De premiekeuring destijds in Oud-Gastel behoort tot fokvereniging West-Brabant, tegenwoordig is die premiekeuring verhuisd naar Etten-Leur.

Pony's v.den Uitweg gingen naar de premiekeuring fokvereniging Bommelerwaard, eerst in Kerkwijk en nu al heel wat jaren in Ammerzoden.

Ik vraag me verder wel af hoe het nu zit...

Pony's met stalnaam v. den Uitweg of v.d. Uitweg staan op naam van fokker v. Hemert, en pony's met stalnaam v.d. Tolberg zijn van fokker Fam. Aarts uit Nispen. Beide dus pony's gefokt NIET onder de naam van jou opa. .

Tevens zitten er bij v.d. Tolberg pony's veel grotemaats zwarte en jij hebt het over mini en kleine maats zwarte of vossen.

Ik kom wel pony's tegen met stalnaam v.d. Wellsedam met fokker H. de Groot uit Ammerzoden. Of is dat weer een ander?

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 20:12

lissy1978 schreef:
wahtamin staat op blz 32 . van nr5 juni-july 2014 jaargang 64.
en een leuk verhaal op blz 22.

Zover ben ik nog niet met me boekjes. Ik ga straks beginnen aan nr 2 maart 2014. :)

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 20:17

shetlandfan schreef:
Weet niet je het al wist maar jouw pony Nardo heeft overigens zijn veulenpremie behaald op de premiekeuring van Oud-Gastel destijds in 1998.
Zijn moeder Hymke v.d. Tolberg heeft diezelfde keuring en 1e premie behaald en werd Kampioen Kleine Maat. Staat een foto van Hymke erbij in het keuringsverslag in de Shetlandpony.
De premiekeuring destijds in Oud-Gastel behoort tot fokvereniging West-Brabant, tegenwoordig is die premiekeuring verhuisd naar Etten-Leur.

Pony's v.den Uitweg gingen naar de premiekeuring fokvereniging Bommelerwaard, eerst in Kerkwijk en nu al heel wat jaren in Ammerzoden.

Ik vraag me verder wel af hoe het nu zit...

Pony's met stalnaam v. den Uitweg of v.d. Uitweg staan op naam van fokker v. Hemert, en pony's met stalnaam v.d. Tolberg zijn van fokker Fam. Aarts uit Nispen. Beide dus pony's gefokt NIET onder de naam van jou opa. .

Tevens zitten er bij v.d. Tolberg pony's veel grotemaats zwarte en jij hebt het over mini en kleine maats zwarte of vossen.

Ik kom wel pony's tegen met stalnaam v.d. Wellsedam met fokker H. de Groot uit Ammerzoden. Of is dat weer een ander?

Hallo,

HEEEEEL erg bedankt. Omdat ik er niet uitkwam zat ik al te twijfelen over de naam v.d. Tolberg maar het was v.d. wellsedam. Dat was de straat waar hij woonde. En dat zijn de shetjes waar ik naar opzoek ben. Ik ben al heel wat jaren bezig maar liep vast. Nu ik dit lees schiet het me weer te binnen.

Ik heb mijn familie gevraagd maar omdat ik met de familie waar ik bij moet zijn geen contact wil (alleen met me oma maar die is dement) heeft me moeder gebeld. Zij kreeg de info niet. Als ik de info wilde moest ik maar langs komen en dat wil ik dus totaal niet.

Ik dank je echt heeel hartelijk

LoveChamp

Re: Gezocht! Shetjes V.D Tolberg/V.D.Uitweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 20:19

Lieve Bokkers,

Ik schaam me diep dat ik het fout had met de naam. Ik ben opzoek naar v.d. Wellsedam/ v.d. Uitweg. Hopelijk hebben jullie nu meer info voor mij (weet niet presies hoe ik dat moet zeggen hoop dat jullie het snappen).

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 20:22

LoveChamp schreef:
Lieve Bokkers,

Ik schaam me diep dat ik het fout had met de naam. Ik ben opzoek naar v.d. Wellsedam/ v.d. Uitweg. Hopelijk hebben jullie nu meer info voor mij (weet niet presies hoe ik dat moet zeggen hoop dat jullie het snappen).

Ik heb de mod even een pb gestuurd met de vraag of ze de naam van het topic kan wijzigen. Hoop dat dat kan.

shetlandfan

Re: Gezocht! Shetjes V.D. Wellsedam/V.D.Uitweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:15

Even verder gekeken en volgens de database van het NSPS staan er 61 shetlanders met stalnaam v.d. Wellsedam geregistreerd. De laatste geboren in 2006.
Als je geduld hebt kan ik een lijst maken met al die pony's en de basis gegevens.

Misschien met de nieuwe info dat je een oproepje kunt plaatsen op http://www.shetlandponyweb.nl/ onder kopje Prikbord dat je op zoek bent naar een merrie met stalnaam v.d. Wellsedam? Misschien dat iemand dat leest en jouw een pony wilt verkopen die dus van je opa is geweest.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 21:20

shetlandfan schreef:
Even verder gekeken en volgens de database van het NSPS staan er 61 shetlanders met stalnaam v.d. Wellsedam geregistreerd. De laatste geboren in 2006.
Als je geduld hebt kan ik een lijst maken met al die pony's en de basis gegevens.

Misschien met de nieuwe info dat je een oproepje kunt plaatsen op http://www.shetlandponyweb.nl/ onder kopje Prikbord dat je op zoek bent naar een merrie met stalnaam v.d. Wellsedam? Misschien dat iemand dat leest en jouw een pony wilt verkopen die dus van je opa is geweest.

Hallo 2006 kan wel is kloppen. Ik weet niet wanneer hij is gestopt met fokken maar wel ruim voor zijn overleiden. Ik zat er zelf ookal aan te denken om een advertentie in de shetlander te zetten want ben zelf lid van jong NSPS. Waar heb je dat databees gevonden? Ik denk dat een linke 100x zo makkelijk is.

Nu zijn er ook shetjes van v.d. Uitweg van hem maar omdat hij anders met het aantal pony's over zijn limiet ging zijn er bij die op een andere naam staan (v.d. Uitweg) maar wel van hem zijn geweest. Om die uit te gaan zoeken is te moeilijk maar ook daar zoek ik in :)

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:23

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 21:25

shetlandfan schreef:
Staat in de database van het stamboek. Mijn NSPS heet dat en is toegankelijk voor ieder die lid is van het stamboek.
http://www.nsps.nl/MijnNSPS/tabid/106/l ... fault.aspx

Ik zal morgen mijn lidnummer en wachtwoord opzoeken. Omdat ik niet wegkon met me paardjes heb ik er al lang niet meer opgezeten :(

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:28

v.d. uitweg bestaat inderdaad nog gewoon!
die zijn dan waarschijnlijk zonder jouw opa doorgegaan. OF jouw opa was in het bezit van een deel van hun pony's en deelde de naam...
maar ik kan mij niet voorstellen dat hij dan op twee namen fokt..
misschien is wellsedam vanuit 100% zijn eigen pony's en v.d. uitweg van pony's die via v.d. uitweg bij hem stonden? (kan mij bijna niet voorstellen dat v.d. uitweg iemand anders met hun naam laat fokken...maar misschien heel vroeger leende ze hun naam nog uit..?)

Als je dus een v.d. uitweg koopt is er een enorme grote kans dat die niet bij jouw opa gefokt is.
als ik zo google vind ik zeker nog wel wat v.d. wellsedam pony's :)
zelfs wat links naar marktplaats advertenties van een tijdje terug.. (helaas als je erop klikt allemaal al verkocht etc)

in iedergeval ben ik al vaker een ...... x v.d. wellsedam tegen gekomen dus er wordt zeker ook wel mee gefokt.. zoek anders in stamboeken :)

als je op wellsedam zoekt kom je ook wel wat stamboekjes tegen, zoals deze:

http://www.allbreedpedigree.com/index.p ... _font=1&l=

Ik wens je succes, :)

ik ging net even kijken, kan mij ver terug ene tanja van de wellsedam herinneren..
die is van iemand hier op bokt ;)
die heeft ook nakomelingen lopen van Tanja..
even gezocht en in dit topic staat foto van haar etc. (wel al tijdje terug)
volgens mij is ponytje van DeSa hier op bokt
DeSa @ [SMP] Taxatietopic SMP Deel 3 max.2 foto's/pony
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 21-07-14 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 21:33

KingYasFenn schreef:
v.d. uitweg bestaat inderdaad nog gewoon!
die zijn dan waarschijnlijk zonder jouw opa doorgegaan. OF jouw opa was in het bezit van een deel van hun pony's en deelde de naam...
maar ik kan mij niet voorstellen dat hij dan op twee namen fokt..
misschien is wellsedam vanuit 100% zijn eigen pony's en v.d. uitweg van pony's die via v.d. uitweg bij hem stonden? (kan mij bijna niet voorstellen dat v.d. uitweg iemand anders met hun naam laat fokken...maar misschien heel vroeger leende ze hun naam nog uit..?)

Als je dus een v.d. uitweg koopt is er een enorme grote kans dat die niet bij jouw opa gefokt is.
als ik zo google vind ik zeker nog wel wat v.d. wellsedam pony's :)
zelfs wat links naar marktplaats advertenties van een tijdje terug.. (helaas als je erop klikt allemaal al verkocht etc)

in iedergeval ben ik al vaker een ...... x v.d. wellsedam tegen gekomen dus er wordt zeker ook wel mee gefokt.. zoek anders in stamboeken :)

als je op wellsedam zoekt kom je ook wel wat stamboekjes tegen, zoals deze:

http://www.allbreedpedigree.com/index.p ... _font=1&l=

Ik wens je succes, :)

Als een merrie van mijn opa werd gedekt met v.d. Uitweg werd de naam vaak gebruikt. Ze deden samen maar ook appart snappen jullie dat? Het kan goed zijn dat ze zonder hem verder zijn gegaan en misschien heeft een familielid het bij hun overgenomen dat weet ik niet.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:35

heey, lees even mijn tekst wat ik net had toegevoegd, vind je misschien wel boeiend :)
zie ook dat Tanja is aangeboden geweest op speurders.nl, maar kan niet meer de advertentie zelf terugvinden of van wanneer deze was...
zie dat topic waar ze genoemd in was van 2011 is..
misschien toch even waard om te pb'en heb je misschien toch eentje waar je al van weet hoe het ermee is :)

ook deze heeft een mama met wellsedam (advertentie is alweer gesloten)
http://www.bokt.nl/markt/ad/269881/leuk ... der-merrie
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 21-07-14 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 21:39

KingYasFenn schreef:
heey, lees even mijn tekst wat ik net had toegevoegd, vind je misschien wel boeiend :)
zie ook dat Tanja is aangeboden geweest op speurders.nl, maar kan niet meer de advertentie zelf terugvinden of van wanneer deze was...
zie dat topic waar ze genoemd in was van 2011 is..
misschien toch even waard om te pb'en heb je misschien toch eentje waar je al van weet hoe het ermee is :)

Ik heb in het topic gekeken en de namen erbij gezet op me lijstje. Toen ik DeSa een pb wou sturen kreeg ik dat ze niet bestaat :(

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 21:44

ik heb even op bokt gezocht naar wellsedam en krijg alleen Tanja en Jetje van de wellsedam. Deze zijn beide van DeSa maar die heeft geen bokt account meer. Ik denk dat er meer bokkers zijn met een wellsedammetje

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:44

Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 21-07-14 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt