_xDyan schreef:Testebeest; ja klopt, een paard is een paard, groot of klein dus ik ben ook voorbereid op eventuele DA kosten.
Waarom dan niet de evt. da kosten voor proberen te zijn door hem te laten keuren?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lotlot2 schreef:_xDyan schreef:Testebeest; ja klopt, een paard is een paard, groot of klein dus ik ben ook voorbereid op eventuele DA kosten.
Waarom dan niet de evt. da kosten voor proberen te zijn door hem te laten keuren?
LvA schreef:Inderdaad heel goed checken op losse knieën!
Een goed foefje kan zijn:
pony voorwaarts laten lopen, adrem een passen achteruit, en meteen weer vooruit,
een bewegings-actie waarbij een losse knie vaak door de mand valt!
Daarnaast...sorry voor degene die hier een bijzonder beeld bij krijgt![]()
ga ik altijd even aan de staart "hangen" (mogelijke reactie uitlokken)
krijg ik een lel, vraag ik me twee dingen af
- minder betrouwbaar
- een rugprobleem o.i.d.
Persoonlijk laat ik ze uit voorzorg staan in dit geval...
En mini of shet?
Als je lekker wilt gaan mennen zou ik toch voor minimaal 95 cm gaan,
het heeft net wat meer vermogen en mogelijkheden dan een echte mini!
En...niet onbelangrijk...wagens etc. zijn iets makkelijker (tweedehands) te vinden.
Alvast veel plezier en succes met je a.s. vriendje of vriendinnetje!
risky schreef:Je kunt een plaastelijke dierenarts even laten komen om te luisteren naar hart en longen dan ben je misschien een paar tientjes kwijt

Pluttersput schreef:Neu, denk dat je dat wel ziet, als t goed op elkaar staat staat t goed, steekt er ergens wat over dan merk je dat wel. Maar als je een di er hebt wat aan het wisselen is kan dat ook aparte taferelen geven. Weet niet hoe oud t is waar je naar gaat kijken?
) gebruiken
maar dat hoef je niet altijd te zien. Bij die van mij zag ik het pas toen ik haar ging scheren omdat ze slecht met de warmte om kon. Pluttersput schreef:Met wormen kunnen ze een zogenaamd wormenbuikje hebben. Een bol buikje maar de ribben zijn (duidelijk) zichtbaar .
Luizen merk je wel als ze veel krabben, dus goed opletten of er geen kale plekjes zijn, of de staart en manen niet a la pleeborstel zijnmaar dat hoef je niet altijd te zien. Bij die van mij zag ik het pas toen ik haar ging scheren omdat ze slecht met de warmte om kon.
goed naar de hoeven en de benen kijken, of ze niet extreem nauw of wijd staan (zowel voor als achter). hoe de hoeven zelf zijn (plat, klomp, hoog op de toon ect)