Waarom hebben jullie voor een mini gekozen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:24

ik was eigenlijk op zoek naar een rijpaard/pony...en toen kwam ik dus via via waar ik werkte bij iemand die een grote pony te koop had staan...
maar toen ik daar aan kwam werd ik onder een luide hinnik verwelkomt door een klein harig monster die maar wat graag een aai wou...
en al gauw was ik dus verkocht op dat kleine ding...dus al gauw kwam de vraag mag ik haar hebben want vind haar geweldig op hoe ze over komt..
en zo kwam ik dus na een paar keer kijken en knuffelen thuis met een mini paardje...(was zo niet bedoeld om thuis te komen met een uk haha..)
maar ondertussen is ze mijn ziel maatje en kan echt lezen en schrijven met haar.
en kreeg ook de vraag mis je het rijden niet...en om eerlijk te zeggen nee ik mis het rijden absoluut niet ik heb zoveel lol met die ukkepuk dat rijden voor mij onbelangrijk is geworden.
en als je al een keer een paard heb gehad met been problemen ga je echt wel in zien dat er zoveel meer is dan alleen rijden

en wat kan je er mee nou meer dan genoeg lekker mee spelen, en knuffelen en tutten ermee naar shows en keuringen(en dat is zo gezellig je deelt je liefde voor kleintjes dan met veel meer mensen), mennen, skeeleren, wandelen, vd en andere gekke dingen..
en op dit moment ben ik aan t rond kijken voor een hengst voor mijn merrietje want er komt uiteraard 1 erbij(ze zijn zo vreselijk leuk die mini's)

en ik denk dat ik wel voor meer kan zeggen dat een mini paardje of shetlander of wat dan ook in klein formaat...
eigenlijk gewoon grote paardjes zijn met een groot ego en een gezellig meewerkend karakter en af en toe zijn ze gewoon zulke leuke kleine donderstraaltjes waar je niet om heen kan
kleine paardjes zijn gewoon verslavend :D

als mensen nog niet om zijn kom anders gewoon kijken bij de zomershow van t nmprs in bunschoten 12 juli er zijn meerdere klassen waarin allerlei kleine paardjes mee doen

Assenderp

Re: Waarom hebben jullie voor een mini gekozen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:59

ik heb er sinds gister 1, hy zou aanstaande dinsdag naar de slacht. ondanks slechte hoefverzorging zag ik veder een fit beestje staan. de woorden " neem hem maar mee" heb ik me geen 2 x laten zeggen en heb hem gister opgehaald. hij staat nu tussen de sportpaarden. een kleine stoere man! zweetvos hengstje van 4 jaar.