ICAMH Spring Fling Show 2014, 19 en 20 April

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 21:06

joysjuh1987 schreef:
@bianca wat leuk weer gezellig met de kids en de paardjes, misschien bombardeer ik jou wel met een aantal vragen hoor wand dit jaar is bv de obsticel nieuw voor mij

Is goed hoor, in de obstacle doe ik waarschijnlijk zelf niet mee, en Stef en Rick hebben mijn hulp niet nodig.

Leuk dat jij ook weer komt Sabine!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:08

Bwa, er zijn geen 2 jury-leden meer.
Jurylid dat beoordeelde volgens het standpunt van Nmprs is verdwenen. Dat maakte het juist leuker en interessanter voor de personen die met niet-amha paardjes komen.
Het feit dat je ook gewoon met niet-amha paardjes kon komen, was ook wat de show zo leuk maakte en dus met oog op een breed publiek.
Dat brede publiek had dan door dat 2e jurylid ook een leuker gevoel.

Dus voor de mensen met de non-amha paardjes verandert er juist heel veel.
Dat is mijn mening dan toch.

Voor dat 'bredere' publiek dat geen lid is, gaat de prijs per paard per reeks ook omhoog. Komt een beetje 'uitsluitend' over naar dat bredere publiek toe. Maar dat is dan gewoon maar mijn gevoel.

En de standplaatsen moet je nu ook reserveren en betalen dacht ik?

Maar goed, dat is mijn gevoel en mening erover. Ik weet ook dat ik niet de enige ben.

Dit jaar zal ik toch meer moeten gaan uitrekenen of ik wel effectief mee kan doen. Voor 1 paardje in een reeks of 2 ga ik niet een heel weekend ver Nederland rijden. Als ik kom wil ik wel dat het ineens de moeite is om te komen.

Sharani

Re: ICAMH Spring Fling Show 2014, 19 en 20 April

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 21:16

De prijs per reeks is gelijk aan vorig jaar. Dat de standjes nu betaald moeten klopt inderdaad, maar anders had dat geld ergens anders vandaan moeten komen (b.v. hoger inschrijfgeld). Nu betalen vooral de grotere stallen die meerdere standjes plus extra hekken gebruiken de kosten. de ICAMH heeft gewoon de kosten doorberekend want de hekken zijn helaas niet gratis.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:19

Dit jaar is er gekozen om bij een andere show 2 juryleden te nemen in plaats van bij de Spring Fling.

Het is het echt niet gezegd dat NMPRS paardjes standaard maar achter de AMHA's eindigen hoor. Dat was voorgaande jaren ook echt niet zo met de plaatsingen van de jury's.
De show werd altijd al gehouden volgens de AMHA regels, dat is dit jaar net zo, niks anders dan voorgaande jaren.

Het inschrijfgeld is dit jaar 2 euro duurder geworden voor niet leden inderdaad, dat is nu eenmaal niet anders. Voor de standjes moet inderdaad betaald worden, er wordt enkel de kostprijs gevraagd, maar dat geldt voor iedereen en niet alleen voor niet leden, die standjes moeten nu eenmaal betaald worden.

Het is heel jammer dat jij het zo voelt want je bent zeker welkom, net als ieder ander.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:20

Ik vind het helemaaaal niet erg dat de NMPRS jury er niet meer is O:) Ik wil de zondag komen maar op de zaterdag zijn ook leuke rubrieken :') maar ga niet 2 dagen haha

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:21

Vorig jaar wel 1 van mijn nmprs merrie in belgie ook 2e in een rubriek vol amha paardjes hier was ook maar 1 jury

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:22

Ik volg het "mijn gevoel" van Annelies volledig!

Een NMPRS jury erbij maakte het inderdaad heel leuk, voor alle paardjes. Een beoordeling vanuit een ander standpunt kan alleen maar leerrijk zijn en zo maken inderdaad meer mensen kans op een leuk lintje.
Hoe je het ook draait of keert, dit is aantrekkelijker voor mensen met niet-Amerikaantjes, toch wel een doelgroep voor deze show.

Daarnaast wordt alles inderdaad duurder. Ook hier weer vooral voor niet leden te voelen, maar is het leuke aan de Spring fling ook weer niet dat iedereen hier kan aan deelnemen?

Maar ook voor de leden wordt het duurder. Een voorbeeld is inderdaad het betalend worden van een stand rond de ring. Het gaat hier "maar" over €10, maar het komt er weer maar eens bij.
Het ga zover komen dat het niet meer betaalbaar is voor de "gewone mens" om op show te komen. Spijtig, want ook de "gewone mens" gaat wel eens graag naar een show.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:25

Nee hoor Sharani, de prijs is omhoog voor niet-leden. Vorig jaar was dat nog 15 euro per reeks per paard. Heb mijn inschrijvingsformulier van vorig jaar nog liggen.

Kan zijn dat er op een andere show 2-juryleden zijn, maar daar zijn die mensen met non-amha paardjes toch niets mee, want daar mogen ze aan deelnemen.

Aangezien de spring fling een show was die openstaat voor alle miniatuurpaarden, was het juist interessant om ze ook op verschillende manieren gejureerd te zien.
Dat de non-amha paardjes niet perse achter moeten staan weet ik. Maar dat 2e jurylid bracht wel een leuke frisse wind.

Ik vond dat de Spring fling nu net onderscheiden van andere shows.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:31

_Reneee schreef:
Ik wil denk ik mee gaan doen. Maar ik weet totaal niet hoe het allemaal werkt :+ Dus eerst inlezen..

voelde me al de enigste...

in t engels snap ik er nog vrij weinig van :o

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 21:43

Ik had inderdaad alleen naar de ledenprijs gekeken.

Wat de keuze voor 1 jury betreft is het ook zo dat deze show nooit echt volgens de NMPRS manier beoordeeld kan omdat we volgens de AMHA regels werken. Dit speelt vooral met obstacle e.d.. Bij de halter rubrieken plaatsten de beide jury's zowel AMHA als niet AMHA vooraan en juist deze jury staat erom bekend echt niet een voorkeur voor AMHA te hebben. Denk ook niet dat je op verschillende manieren kunt jureren, het gaat om een zo mooi mogelijk minipaard ongeacht het ras.

Annebet: als we de hekjes niet zouden doorberekenen, zou er wat anders duurder worden. De show moet toch betaald. En ik denk niet dat je kunt zeggen dat niet AMHA paardjes de doelgroep zijn, de show is opengesteld om mensen de kans te geven kennis te maken met het showen op de AMHA manier, ook als ze nog geen AMHA hebben.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:50

ik wil denk wel meedoen met
halter, multi color, liberty, en halster obstacle

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:52

Tijdens de halter hebben verschillende juryleden wel een ander oog :) Moest elk jurylid hetzelfde jureren won steeds hetzelfde paard.
Ik heb nergens ook maar beweerd dat een amha jurylid een nmprs paardje achteraan zou plaatsen of omgekeerd. Maar toch zijn het 2 verschillende organisaties die op verschillende punten een andere kijk hebben, dat is nu eenmaal zo. En dat maakt het interessant en gevarieerd.
Ook leuk om te zien dat je Nmprs ook scoort in het amha oogpunt, of je Amha ook scoort in de ogen van een nmprs jurylid. Dat maakt het juist leuk en anders dan anders.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:55

Sharani schreef:
Annebet: als we de hekjes niet zouden doorberekenen, zou er wat anders duurder worden. De show moet toch betaald. En ik denk niet dat je kunt zeggen dat niet AMHA paardjes de doelgroep zijn, de show is opengesteld om mensen de kans te geven kennis te maken met het showen op de AMHA manier, ook als ze nog geen AMHA hebben.

En waarom zijn de prijzen voor niet-leden omhoog gegaan? Want dat heeft dan toch niets met die hekjes te maken. Of kost het meer om een Nmprs of Shet over zand te laten lopen :P

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:59

Knolselder:
Ja dat het leuker is als er meerdere zijn ben ik helemaal met je eens.

Maar om te zeggen dat het geen zin heeft voor een NMPRS omdat er maar 1 jury is ben ik niet met je eens. En net wat Sharani zegt het jurylid wat komt doet allerlei minipaarden rassen en is daardoor juist een heel geschikt jurylid voor deze show.

Maar nogmaals als je je niet prettig voelt niet inschrijven natuurlijk, wil je alleen duidelijk maken dat je zeker welkom bent en dat het echt niet zo is dat als je een NMPRS mee neemt je voor niks komt.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:03

Ik wil ook heeelemaal niet beweren dat het geen zin heeft voor een nmprs-paard, maar wel dat het een verandering is, terwijl het eigenlijk juist een van de pluspunten van deze show was. Het was een goede variatie en interessant om te zien. Het maakte het hele gebeuren in het algemeen voor sommige mensen leuker om te volgen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:07

Ja zeker, maar dat maakt de show toch niet ineens niet leuk meer als er maar 1 jurylid is? Zeker niet omdat die zo zorgvuldig is uitgekozen.

Er zijn nu eenmaal meer shows die door de ICAMH georganiseerd worden in een jaar en niet alleen deze.
Kijk als alle deelnemers 20 euro extra betalen dan wil de ICAMH vast wel een extra jurylid laten komen, maar dat wil natuurlijk niemand lol

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 22:10

Helemaal eens met LADPR, daarbij zou het met 2 jury's nog duurder zijn en deze show moet zo betaalbaar mogelijk blijven.

Dat het inschrijfgeld voor nietleden verhoogd is is hopelijk ook een stimulans voor mensen om lid te worden. Op andere ICAMH shows is het verschil in inschrijfgeld trouwens veel groter voor niet leden. De leden dragen al bij aan de vereniging door hun lidmaatschap, waardoor hun inschrijfgeld wat lager kan.

Ik hoop dat je er nu begrip voor kunt opbrengen en hoop je zeker te ontmoeten op de show!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:45

Het is toch niet erg nuttig om je ergens lid van te maken als je er maar 1 show van op een jaar mag meedoen?

Dus het verhogen van inschrijvingsgeld voor niet leden is alleen een stimulans? Een stimuans voor veel mensen die niet eens de andere ICAMH shows kunnen meedoen met hun paardjes omdat ze niet amerikaans zijn? Daarvoor was het toch ook al hoger dan dat van de leden? (wat ik op zich normaal vind) Maar waarom weer hoger dan?

Dus alles wordt duurder, en toch gaan er dingen wegvallen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:57

Vind het jammer dat er nu hier zo gediscuseert wordt.
Ik zou zeggen als je zoveel vragen hebt, stuur iemand van het bestuur een e-mail. Die kunnen je op al je vragen een antwoord geven.

ICAMH is geen bedrijf maar een vereniging, vanzelfsprekend moet een show dus betaald worden door de deelnemers.

Een AMHA approved vereniging die tot nu toe elk jaar 1 non approved show organiseert die wel volgens de AMHA regels wordt gehouden om zo andere mensen een AMHA show te kunnen laten mee maken zonder dat ze een AMHA hoeven te hebben.

Het heeft dus niet met mogen meedoen te maken, ICAMH is club die AMHA shows organiseert

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:14

Al 4x hetzelfde getypt maar het komt niet door. 17 euro per rubriek vind ik echt te gek worden helaas. Ik betaalde vorig jaar 90 euro voor 6 rubrieken tegenover 65 euro voor 13 rubrieken bij het NMPRS

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:43

Dus toch 17 per rubriek dat vind ik een hoop.
Dan zou ik rond 70 zitten voor 4 rubrieken :=

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:58

LAPDR,

Mijn reactie kwam er nadat Sharani zegt dat het hogere inschrijvingsgeld een stimulans moet zijn om lid te worden van het Icamh. Mijn reactie daarop is enkel en alleen dat het niet erg nuttig is om lid te worden als je maar 1 show kan meedoen. Dat is logisch, toch? Daarmee wil ik nergens zeggen dat alle shows non-amha paardjes moeten gaan toelaten. Ik begrijp dat jullie club AMHA shows organiseert en ik vind het leuk om af en toe aan die shows te kunnen deelnemen met mijn non-AMHA.
Maar hoger inschijvingsgeld KAN voor die mensen geen stimulans zijn, want ze hebben niets aan een lidmaatschap.

Was 15 euro per class per paard dan niet voldoende voor niet-leden, die er geen enkele baat bij hebben om lid te worden wegens het niet hebben van AMHA-paardjes? Ik vond dat al veel, maar dat had ik er nog wel voor over omdat het wel een leuke show is.

Ik ga mijn best doen om naar de ledenvergadering te komen hoor, ookal ben ik geen lid :)
Laatst bijgewerkt door Knolselder op 03-03-14 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 00:02

Je bent altijd welkom op de ledenvergadering, ook al ben je geen lid.
Je hebt dan alleen geen stemrecht natuurlijk.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 00:06

Dat is uiteraard zo. Maar ik vind het toch interessant om bij te wonen. En wie weet worden er dan dingen uitgeklaard.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 00:35

Ik denk dat ik niet duidelijk heb opgeschreven wat ik bedoel, omdat het verkeerd begrepen wordt. Maar ik bedoelde te zeggen dat het verschil op andere shows nog veel groter is. Daar is het inschrijfgeld n.l. het dubbele voor niet leden, bij de Extravaganza vorig jaar €20,- voor leden en €40,- voor niet leden voor de open classes.Dit zou voor de Spring Fling wat te gek zijn, maar vind deze discussie over een verhoging van €2,- wel wat overdreven.

Leden betalen jaarlijks contributie, en dragen daarmee ook al bij aan de vereniging.

Daarbij kun je ook i.p.v. NMPRS of BMP, AMHA paardjes kopen en dan kun je dus vaker showen en dan is het lidmaatschap van de ICAMH wel nuttig. Als je dat niet wilt is dat een keuze en daar hoort bij meer inschrijfgeld betalen.

Dat showen duur is en niet voor iedereen haalbaar is, is zo. Dat is spijtig maar de kosten van het organiseren zijn nu eenmaal erg hoog.