Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, mocht het nog gaan vriezen dan kan ik nog flink omhoog met de dekens en zelfs nog een hals aan de deken doen. Poow staat overigens ook 24/7 buiten met een schuilstal maar heeft al 2x geschoren -15 overleefd
.
, Poow bleek aardig gehaverd onder al dat haar maar al die wondjes kunnen nu goed genezen met de buitenlucht die er bij kan.
.
Zal morgen eens foto maken met zen deken om.
.
.
?? meiske1577 schreef:Vorig jaar kwam mijn shet ook slecht door de vacht heen en heb ik hem zomers geschoren met de haarrichtjng mee, dan haal je er minder af, ze zijn dan niet helemaal kaal maar wel de wintervacht eraf. Hij is daar toen echt zo enorm van opgeknapt.
Nu heb ik hem deze winter ook geschoren en nu zit hij alweer redelijk in zijn vacht. Vandaag heeft hij lekker even zonder deken in de zo'n gestaan. Zijn winterregendeken heb ik nu gewisseld voor een dunnere regendeken voor de nacht want hij had het te warm onder de dikkere deken. Als het weer kouder wordt gaat de dikkere 's nachts weer op.
Ik heb bij de intratuin een nepfurminator gekocht en dat werkt inderdaad ook super, hij is namelijk nu toch wat in de rui en daar haal ik alle losse haren mee weg.
Ik merk ook aan mijn shet dat hij minder jeukt nu hij dieetmix eet van Subli. Met Pavo nature's best en Pavo care for life en subli ponybrok schuurde hij meer. Nu schuurt hij niet meer, alleen vandaag zonder deken heeft hij wel even staan schuren omdat de losse haren jeukten...
Leukertje schreef:ik heb ergens gelezen dat de zomervacht mischien heel lelijk word als je je paard scheert, is dat waar?
stond in de penny
Waren allemaal nog lange, dikke winterharen. Er zijn nog 3 maanden, tegen de zomer is dat vast wel teruggegroeit. Zeker als deze temperaturen blijven aanzetten en ze zonder deken buiten kunnen. Ik heb ook wel al mensen gezien die zelf de zomervacht wegschoren.. Geen problemen..
Jackytje schreef:Dat hoor je idd wel vaker. Echter was er bij mijn pony écht geen haartje zomervacht te bekennen tijdens het scherenWaren allemaal nog lange, dikke winterharen. Er zijn nog 3 maanden, tegen de zomer is dat vast wel teruggegroeit. Zeker als deze temperaturen blijven aanzetten en ze zonder deken buiten kunnen. Ik heb ook wel al mensen gezien die zelf de zomervacht wegschoren.. Geen problemen..
We zullen wel zien
Jesito, exactly!