ze lijkt dik, omdat ze enorm uit verhouding is.Persoonlijk zou ik haar lekker weer op de wei zetten nu
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vraagje: wat is haar eetschema, zeg maar? Ik heb geen idee over hoe oud dwergjes worden, de jouwe is niet heel klein (ik betwijfel ook of het een echte dwerg ik, ik denk zelf van niet). Over het algemeen worden shetjes ouder dan andere rassen, maar dat is natuurlijk nou niet te zeggen. Paardjes45 schreef:Ik vind haar ietstjes te dik, niet VEEL te dik, maar ietsjes. Ze zou wel wat beweging kunnen gebruiken. Een paar keer per week longeren en een paar keer wandelingen maken. Een graskorf tijdens het grazen, wil nog is helpenVraagje: wat is haar eetschema, zeg maar? Ik heb geen idee over hoe oud dwergjes worden, de jouwe is niet heel klein (ik betwijfel ook of het een echte dwerg ik, ik denk zelf van niet). Over het algemeen worden shetjes ouder dan andere rassen, maar dat is natuurlijk nou niet te zeggen.
liljebo schreef:Een dwerg ziet er al heel erg snel dik uit, omdat het vaak normale organen heeft die dus die plaats vergen. Bovendien is alles uit verhouding.
Hier loopt ook een dwerg, waarvan iedereen denkt dat ze dik is. Ik moet haar echter goed in de gaten houden, omdat ze juist neigt naar mager worden.
Op eerste oog zie je dat niet omdat die buik werkelijk enorm lijkt. Maar ga je met de vingers over de ribben, dan voel je die overduidelijk. Ook bij de achterhand voel je dat er weinig spek op zit.
Kijk dus niet naar het geheel, zoals zoveel mensen doen, maar beoordeel door te voelen.
Lees je ook in over dwergen (dan lees je ook dat juist het hebben van organen van normale grootte erg misleidend kan zijn bij beoordeling van gewicht)
Gewrichtsafwijkingen e.d. komen veel voor bij dwergjes. Ook daar zul je alert op moeten zijn. Helaas heb ik ook daarmee ervaring. Alleen niet mbt de pony die hier nu loopt.
Zij is wel wat groter dan jouw dwerg, maar ook al rond de 20
(exacte leeftijd is onbekend)
Paardjes45 schreef:Ik vind haar ietstjes te dik, niet VEEL te dik, maar ietsjes. Ze zou wel wat beweging kunnen gebruiken. Een paar keer per week longeren en een paar keer wandelingen maken. Een graskorf tijdens het grazen, wil nog is helpenVraagje: wat is haar eetschema, zeg maar? Ik heb geen idee over hoe oud dwergjes worden, de jouwe is niet heel klein (ik betwijfel ook of het een echte dwerg ik, ik denk zelf van niet). Over het algemeen worden shetjes ouder dan andere rassen, maar dat is natuurlijk nou niet te zeggen.
) Ik zou niet met een dwergje een paar kilometer over asfalt lopen, over gras of zachte ondergrond. Heb je misschien een betere foto, een wat lagere? Paardjes45 schreef:Ik vind dat wel een goed schema ^^ Als het echt een echte dwerg is zou ik inderdaad niet longeren, ik zei het in m'n post omdat ik twijfelde of het een echte is, als het een normaal shetje was, zou je wel kunnen longeren (sorry, voor mijn onduidelijkheid) Ik zou niet met een dwergje een paar kilometer over asfalt lopen, over gras of zachte ondergrond. Heb je misschien een betere foto, een wat lagere?